اطلاعاتی در رابطه با ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان

ارسال اینترنتی لیست بیمه

ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان یکی از خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر آن را برای رفاه حال مدیران و صاحبان شرکت و سازمان های مختلف در نظر گرفته است. این روش را می بایست در چند مرحله به انجام برسانید که تهیه دیسکت یکی از این مراحل می باشد.

ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان

دارندگان و مدیران هر سازمان و شرکتی می دانند که در 25 هر ماه و یا در یک روز تعیین شده می بایست لیست بیمه کارکنان حقیقی و حقوقی خود را ارسال کنند. یکی از روش های ارسال بیمه از طریق اینترنت می باشد. ارائه گزارش بیمه کارکنان به سازمان تامین اجتماعی از مهمترین موضوعاتی است که هر مدیر به آن واقف است.

در صورت عدم رعایت این موضوع و یا به تعویق افتادن ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان جریمه ای برای سازمان و شرکت های متخطی در نظر گرفته می شود. در این مقاله سعی داریم به آموزش ارسال لیست بیمه کارکنان به صورت اینترنتی بپردازیم و تمامی مراحل آن را با ذکر نکات برای شما عزیزان بازگو کنیم. پس اگر مدیر و یا صاحب منصب مهمی در یک شرکت و یا سازمانی هستید که این مهم وظیفه شما است توصیه می کنیم تا انتهای مطلب  ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان با ما همراه باشید.

 ارسال اینترنتی لیست بیمه

ثبت مشخصات کارکنان جهت ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان

اولین مرحله جهت ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان ثبت مشخصات کارگاه است. در این مرحله می بایست به دانلود و نصب برنامه بیمه اقدام کنید. پس از انجام آن سراغ گزینه اطلاعات پایه بروید و وارد گزینه مشخصات کارگاه شوید. در این صفحه می بایست تمامی کادرها را تکمیل کنید. عدد 10 رقمی که نشان دهنده کد کارگاه می باشد را در این بخش وارد کنید.

در مرحله بعدی به وارد کردن ردیف پیمان اقدام کنید که در صورتی که شما پیمانکار نباشید این گزینه نیاز به پر کردن نخواهد داشت. گزینه بعدی نام کارگاه است که بر اساس فعالیت خود می توانید نام آن را در این کادر عنوان کنید. نام کارفرما نیز می تواند با گزینه هایی همچون نام شرکت، صاحب کار و شخص دارای جواز کسب تکمیل شود. آدرس کارگاه مورد نظر را نیز در کادر بعدی وارد کنید. تکمیل کادر نرخ بیمه نیز الزامی نمی باشد.

 ارسال اینترنتی لیست بیمه

ثبت مشخصات کارکنان جهت ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان

مرحله بعدی ثبت مشخصات کارکنان جهت ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان می باشد. بر روی گزینه اطلاعات پایه که در مرحله قبل به آن اشاره کردیم کلیک نمایید و گزینه مشخصات کارکنان را انتخاب کنید. وارد صفحه ای خواهید شد که می بایست گزینه جدید را انتخاب کنید تا بتوانید اطلاعات را در کادرها وارد نمایید.

 در این صفحه شما می بایست اطلاعاتی از جمله شماره بیمه، شماره پرسنلی، نام و نام خانوادگی بیمه شونده، نام پدر بیمه شونده، تاریخ تولد، کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و چندین مورد دیگر را به صورت صحیح و کامل تکمیل نمایید و در انتها در صورت وارد کردن اطلاعات صحیح گزینه ثبت را کلیک نمایید. توجه کنید که شماره بیمه 8 رقمی است که از سمت چپ می بایست وارد کادر مربوطه شود.

 ارسال اینترنتی لیست بیمه

تنظیم لیست ماهانه جهت ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان

در مرحله سوم جهت ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان می بایست به تنظیم لیست ماهانه بپردازید. برای این امر گزینه کنار اطلاعات پایه با عنوان عملیات را انتخاب کنید و سپس بر روی لیست ماهانه کلیک کنید. وارد صفحه ای خواهید شد که می بایست با کلیک کردن گزینه جدید مراحل تکمیل کادرهای تعیین شده را به انجام برسانید.

در این مرحله می بایست به تکمیل کردن کادرهایی با عناوین کد و نام کارگاه، نام کارفرما، ردیف پیمان، جمع روزهای کارکرد، جمع دستمزد روزانه و ماهانه و همچنین چندین مورد دیگر بپردازید. این نکته را فراموش نکنید که مهمترین بخش این مرحله تکمیل کادری با عنوان حق بیمه می باشد. 30 درصد دستمزد ماهانه هر فردی حق بیمه اوست که این میزان شامل 3 درصد حق بیکاری,7 درصد حق بیمه شده و 20 درصد حق کارفرما می باشد. جایگذاری اتوماتیک 30 درصد حق بیمه پس از وارد کردن دستمزد ماهانه انجام می شود.

 ارسال اینترنتی لیست بیمه

ثبت ریز کارکرد جهت ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان

مرحله چهارم جهت ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان ثبت ریز کارکرد می باشد. در واقع منظور از ثبت ریز کارد همان ثبت دستمزد روزانه و همچنین ایام کارکرد بیمه شوندگان می باشد. در این لیست می بایست تمامی اطلاعات درج شود. به عنوان مثال مرخصی و یا ترک کار نیز در آن ذکر خواهد شد. ثبت تمامی اطلاعات لیست ماهانه در لیست کارکرد نیز ضروری است.

در ابتدا پس از انتخاب گزینه عملیات وارد صفحه ای خواهید شد که می بایست ریز کارکرد را انتخاب نمایید. پس از وارد شدن به این بخش گزینه جدید را کلیک کنید و وارد صفحه ای با اطلاعات تعیین شده شوید. 4 گزینه در این صفحه می بایست تکمیل شود و مابقی به صورت اتوماتیک بر اساس اطلاعات قبلی درج خواهند شد. شماره بیمه شده، روزهای کارکرد، دستمزد روزانه و مزایای ماهانه مشمول این 4 گزینه هستند. پس از تکمیل گزینه ثبت را وارد نمایید و سپس سراغ ثبت ریز کارکرد بیمه شونده بعدی خواهید رفت.

 ارسال اینترنتی لیست بیمه

تهیه دیسکت جهت ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان

پس از انجام 4 مرحله ای که در بخش های قبلی به آنها اشاره ای داشتیم، وارد مرحله ای با نام تهیه دیسکت خواهید شد. لیست ماهانه و عملیات 2 فایلی هستند که شامل حق بیمه می باشند. جهت ایجاد این 2 فایل می بایست گزینه دیسکت را کلیک کنید و مراحل تکمیل این صفحه را به انجام برسانید. در انتهای صفحه 2 گزینه صفحه و نام لیست ماهانه و ریز کارکرد را می توانید مشاهده کنید.

 گزینه … را کلیک کنید و مسیر مناسب را انتخاب کنید. در مسیر تعیین شده فایل لیست ماهانه را ذخیره کنید. در این مکان لیست ریز کارکرد نیز ذخیره خواهد شد. پس از انجام این کار سراغ گزینه قبول بروید و آن را انتخاب نمایید. پس از انجام صحیح تمام مراحل با پیغامی با عنوان عملیات انتقال اطلاعات به دیسکت با موفقیت انجام شد مواجه خواهید شد. این نشان دهنده اتمام کار و ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان به سازمان تامین اجتماعی است.

نکاتی در رابطه با ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان

جهت ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان توجه به چند نکته مهم لازم و ضروری است. توصیه می شود تمامی مراحل را به طور صحیح به انجام برسانید. اطلاعات بیمه شوندگان را کامل و درست وارد کادرها نمایید و از وارد کردن اطلاعات نادرست خودداری کنید. مرحله دیسکت را می توانید با رایت کردن اطلاعات بر روی سی دی به صورت حضوری نیز به انجام برسانید.

سامانه حضور و غیاب آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا