راهی برای استعلام سوابق بیمه با کد ملی

سوابق بیمه با کد ملی

قابلیت مشاهده سوابق بیمه با کد ملی، یکی از مسائل مهم در مورد استفاده از بیمه می باشد. این که به راحتی بتوانید سوابق بیمه خود را با استفاده از کد ملی پیگیری نمایید، اهمیت زیادی دارد و در نتیجه خواهید توانست زمان زیادی را صرفه جویی نمایید. در رابطه پیگیری سوابق بیمه با کد ملی، در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد.

فرد بیمه شده اصلی چه شخصی است؟

معمولا برای دریافت بیمه، نیاز به یک فرد بیمه شده اصلی می باشد که قادر است اعضای خانواده خود را نیز بیمه نماید. مشاهده سوابق بیمه تنها برای فرد بیمه شده اصلی مقدور می باشد و برای افراد فرعی بی معنی خواهد بود. در واقع فرد بیمه شده اصلی، فرد شاغلی است که بیمه به نام او صادر شده است. برای مشاهده سوابق بیمه علاوه بر استفاده از شماره بیمه، راه های دیگری نیز وجود دارد. یکی از این راه ها، پیگیری سوابق بیمه با کد ملی می باشد.

 سوابق بیمه با کد ملی

مشاهده سوابق بیمه با کد ملی چه اهمیتی دارد؟

شاید از خود بپرسید که چرا باید سوابق بیمه را پیگیری کرد؟ چه اهمیتی دارد که بتوانیم هر لحظه که خواستیم سوابق بیمه خود را به راحتی دریافت نماییم؟

اگر به تازگی در جایی استخدام شده باشید و قرار باشد که از کارفرمای خود بیمه دریافت نمایید، اهمیت این موضوع را به راحتی درک می کنید. در این حالت می توانید با استفاده از پیگیری سوابق بیمه با کد ملی به راحتی و با کمترین زمان از سابقه بیمه خود مطلع شوید.

مورد بعدی در زمانی می باشد که خدمت شما در حال اتمام می باشد، و تمایل دارید بدانید در تمام سال های فعالیت خود بیمه شما به چه صورت واگذاری شده است؟ آیا بیمه شما در سیستم وارد شده و در سیستم جمع شده است یا خیر؟ در این حالت نیز، به راحتی می توانید به وسیله پیگیری سوابق بیمه با کد ملی از این سابقه اطلاع پیدا نمایید؟

اینها تنها مثال هایی از این موارد می باشند، مثال های زیادی در این رابطه وجود دارد که شما هنگام برخورد با آن ها متوجه می شوید که پیگیری سوابق با کد ملی چقدر می تواند اهمیت داشته باشد.

 سوابق بیمه با کد ملی

سامانه ای برای پیگیری سوابق بیمه با کد ملی

اخیرا برخی از سازمان های بیمه برای بیمه شدگان خود این قابلیت را در نظر گرفته اند تا به راحتی با استفاده از کد ملی خود بتوانند سوابق بیمه خود را مشاهده و پیگیری نمایند. بیمه تامین اجتماعی که بیشترین افراد بیمه را به خود تعلق داده است، دغدغه دریافت سابقه بیمه شدگان خود را برطرف نموده و سایتی برای این منظور در نظر گرفته است تا بتوانند به راحتی سوابق بیمه خود را مشاهده و پیگیری نمایند. با ورود به این سامانه، به راحتی می توانید سوابق بیمه با کد ملی را پیگیری نمود.

قبلا برای اطلاع از سوابق بیمه خود تنها راه ممکن، مراجعه به شعب تامین اجتماعی و دریافت سوابق خود بود. اما امروزه به راحتی با رجوع به سایت مربوطه و وارد نمودن اطلاعات، این امکان وجود دارد که سوابق خود را مشاهده کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید، ورود به این سایت و ثبت نام می باشد. در نتیجه پس از 48 ساعت با استفاده از کد کاربری که دریافت خواهید نمود، می توانید سوابق خود را مشاهده کنید. برای این منظور هیچ نیازی به وارد نمودن کد بیمه نمی باشد و تنها چیزی که لازم است کد ملی شما است.

ملزومات ورود به سامانه سوابق بیمه با کد ملی

برای پیگیری سوابق بیمه با کد ملی، شماره تلفن همراه فرد بیمه شده نیز ضروری می باشد. هنگام ثبت نام با وارد نمودن اطلاعات هویتی خود، یک کد تایید از طریق پیامک دریافت خواهید نمود. در نتیجه این مسئله که خط همراه به نام شما باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که خط به نام شما نباشد امکان استفاده از این سامانه مقدور نخواهد بود. در کل می توان گفت که شماره همراه به نام فرد بیمه شده اصلی و کد ملی از مدارک ورود به سامانه سوابق بیمه با کد ملی و استفاده از آن می باشند.

 سوابق بیمه با کد ملی

چرا گاهی در سامانه ثبت نام سوابق بیمه با کد ملی خطا رخ می دهد؟

مشاهده شده است در برخی موارد، افراد پس از مراجعه به سامانه ثبت نام سوابق بیمه با کد ملی و وارد نمودن اطلاعات صحیح خود در این سامانه، با این خطا مواجه می شوند که اطلاعات شما صحیح نمی باشد. در این موارد، پس از اطمینان از صحیح بودن اطلاعات وارد شده، می توانید با همراه داشتن مدارک خود به نزدیک ترین شعبه بیمه مراجعه نمایید و برای رفع مشکل پیش آمده اقدام نمایید. معمولا دلیل چنین مشکلی، یکسان نبودن تلفن همراه با کد ملی می باشد که باعث می شود ثبت نام شما ناموفق باقی بماند.

 سوابق بیمه با کد ملی

نحوه استفاده از سامانه سوابق بیمه با کد ملی

ابتدا باید وارد سامانه سوابق بیمه با کد ملی شوید و سپس قسمت سابقه بیمه را انتخاب نمایید. در این مرحله باید کد ملی فرد بیمه شده را در سیستم وارد نمایید و اپراتور مربوطه را انتخاب نمایید. سپس باید شماره موبایل صحیح مربوط به فرد بیمه شده را در سامانه سوابق بیمه با کد ملی وارد کنید، همانطور که قبلا ذکر شد صحت این شماره اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. در این مرحله باید وارد سامانه شوید تا ثبت نام تکمیل گردد و پیامکی جهت فعال سازی به تلفن همراه شما ارسال گردد.

مرحله بعدی پس از تکمیل مرحله ثبت نام، وارد نمودن اطلاعات شهری که شعبه مربوط به بیمه شما در آن واقع شده است، می باشد. مثلا اگر شما در اصفهان زندگی می کنید و محل کارتان همدان است، اما شعبه ای که برای پرداخت بیمه انتخاب نموده اید در تهران می باشد، باید از بین گزینه های غرب تهران، شرق تهران و تهران بزرگ یکی را انتخاب نمایید. دقت نمایید که اطلاعات خود را به زبان فارسی انتخاب نمایید. پس از دریافت پیغام “کاربر گرامی درخواست شما با موفقیت ثبت گردید می توانید مطمئن باشید که ثبت نام شما به درستی تکمیل گردیده است.

 سوابق بیمه با کد ملی

نکات مهم در رابطه با سوابق بیمه با کد ملی

  • یکسان بودن اطلاعات هویتی با کد ملی و شناسنامه
  • درست وارد نمودن شماره تلفن همراه و ایمیل
  • به خاطر سپردن سوال امنیتی
  • انتخاب گذر واژه با کاراکترهای انگلیسی و حاوی حروف بزرگ و کوچک

سامانه حضور و غیاب آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا