بسیاری از افراد به دنبال این می باشند که بتوانند فرهنگی ایده آل و سازگار با هویت برند در سازمان خود ایجاد نمایند. برای این کار در ابتدا باید تمامی نیازهای فرهنگی و استانداردهای مرتبط با آن را در محیط سازمانی خود ایجاد کنند. به طور مثال صداقت، احترام بین کارمندان، کار تیمی و … از ارزش هایی هستند که تمامی انسان ها از آن استقبال می نمایند. بنابراین در صورتی که به دنبال فرهنگی سازگار با هویت برند در سازمان هستید، بهتر است ابتدا ارزش های سازمان خود را مشخص نمایید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه نیاز است در رابطه با چگونگی ایجاد فرهنگ سازگار با هویت برند بدانید، به طور کامل آشنا کنیم.
هویت برند چیست؟
هویت برند به سازمان و شرکت ها کمک می نماید تا بتوانند خود را به جهان معرفی کنند. به طور کلی داشتن برند در تجارت یک اصل بسیار قوی می باشد. برندها شایع ترین اشکال و متن هایی هستند که روی اکثر محصولات و بسته بندی ها می توانید آن ها را مشاهده نمایید. اما برندی که انتخاب می نمایید باید کاملا تحقیق شده و با توجه به مفهوم آن انتخاب شود. همچنین توجه داشته باشید که علاوه بر شما، مشتریان و کارمندان شما نیز باید این هویت را به خوبی درک نمایند و معنای آن را متوجه شوند.
تصویری که برای برند خود انتخاب می نمایید، باید به درک واقعی هویت برند اشاره داشته باشد. از طرفی تصویر انتخابی باید منجر به تعامل احساسات شما و مشتریان شود. به گونه ای که مشتریان احساس و هدف شما را از ارائه محصولات و یا خدمات درک نمایند. بنابراین هدف برند باید با هویت و تصویر آن در یک راستا قرار داشته باشند. بنابراین درک شما از هویت و تصویر برند باید با درک مشتریان از آن مطابقت داشته باشند.
چگونگی ایجاد هویت برند سازمانی
تکرار هویت برند می تواند توجه مخاطبان را به خود جلب نماید و تعداد مشتریان آن برند را افزایش دهد. از مهم ترین ویژگی های یک برند می توان به منحصر به فرد، واضح و ماندگار بودن آن اشاره نمود. به طور کلی برای اینکه بتوانید هویت ایده آلی برای برند خود ایجاد کنید، باید این مراحل را طی نمایید.
مخاطبان خود را بشناسید
در ابتدا باید در رابطه با مخاطبان خود تحقیق نمایید. متوجه شوید که مشتریان شما دقیقا به دنبال چه چیزی هستند و چه توقعی از شما دارند. فراموش نکنید که اگر ندانید مشتریان چه می خواهند نمی توانید تبلیغات مناسبی را آماده کنید. بنابراین نمی توانید به درستی در ذهن مخاطب خود جای باز کنید و ماندگار شوید.
بیشتر بخوانید: شخصیت برند خود را بسازید!
برند خود را ارزیابی کنید
پیش از آنکه بخواهید هویت برند جدیدی را ایجاد نمایید، باید هویت فعلی آن را بشناسید. بنابراین لوگو، لحن صدا، رنگ، فونت و … را به دقت مورد ارزیابی قرار دهید. سپس با توجه به آن تبلیغات و بازاریابی خود را بروزرسانی کنید.
وضعیت تجاری رقبای خود را بررسی کنید
تجزیه و تحلیل نمودن وضعیت تجاری رقبا به شما کمک می کند تا ایده های جدید و منحصر به فردی را برای کسب و کار خود پیدا کنید. البته این کار به منظور تقلید نمودن از استراتژی رقبا نیست. بلکه به این معنا می باشد که شما ایده های آن ها را نیز مورد بررسی قرار دهید و نقاط ضعف و قوت برندها را بشناسید. سپس هویت برند خود را متفاوت از آن ها و با نقاط قوت بهتر و قوی تر تعریف نمایید.
پیشنهاد فروش و پیام برند تعریف نمایید
پیشنهاد فروش شما باید با توجه به تفاوت های برندتان با رقبا باشد. برای ارائه پیشنهاد فروش جذاب باید انگیزه مشتریان، خواسته های آن ها و دلیل انتخاب خود را بشناسید. سپس کلماتی را برای ارتباط با مشتریان پیدا کنید. کلمات را با رنگ و اشکال ترکیب نمایید و پیام نهایی خود را کشف کنید. فراموش نکنید که این پیام باید به صورت حضوری و آنلاین تاثیرگذاری یکسانی داشته باشد.
هویت برند را مداوم اجرا نمایید
زمانی که هویت برند خود را تعیین نمودید، باید با کمک رسانه های مختلف و استراتژی های بازاریابی به تبلیغ و تکرار آن کمک نمایید. این کار موجب می شود تا مخاطبان بیشتری برند شما را بشناسند و در نهایت مشتریان بیشتری را جذب نمایید. توجه داشته باشید که در عین متفاوت و منحصر به فرد بودن، سازگاری هویت برند شما با خواسته های جامعه از تبلیغات ارتباط مستقیم و مهمی دارد.
تعریف فرهنگ سازی با توجه به هویت برند
داشتن هویت برند استاندارد در هر سازمانی می تواند امید درون سازمان را افزایش دهد. اگر فرهنگ یک سازمان با هویت و تصویر برند آن در یک راستا باشد، می تواند به موفقیت بیشتر برند کمک نماید. شناسایی نمودن هویت انواع مختلف برندها می تواند اولین قدم برای ایجاد فرهنگ سازگار با هویت یک برند باشد. سپس می توانید انواع برندها را طبقه بندی نمایید و مشابه استراتژی خود را پیدا کنید.
برندهای مختلفی وجود دارند که با دقت به ایجاد فرهنگ سازگار با هویت برند خود پرداخته اند. بررسی نام، لحن، هویت و هدف این برندها می تواند به شما کمک نماید تا فرهنگ سازگار با هویت یک برند را بهتر و دقیق تر درک نمایید. به طور مثال شرکت ایر بی ان بی با لحنی مطمئن به دنبال این است که در بازار (فرهنگ) به رهبر تبدیل شود. نوع این برند (هویت) تحول آفرین می باشد. سول سایکل نیز شرکت دیگری است که لحن متفکر و صادقی را برای خود انتخاب نموده است. این شرکت به دنبال هدف های بالاتر در بازار است و نوع برند آن کاملا آگاهانه می باشد.
بیشتر بخوانید: هویت برند چیست؟
ارزش های اصلی فرهنگ در هویت برند
شناخت نوع برند می تواند به شما کمک کند تا آن را با فرهنگ کلی جامعه و فرهنگ های درون سازمانی هماهنگ نمایید. به طور مثال در صورتی که می خواهید برند شما تحول آفرین باشد، باید ریسک پذیری را به عنوان یک فرهنگ در کسب و کار خود جای دهید. برای این کار باید شجاعت را در کسب و کار خود تقویت نمایید و به دنبال محصولات و خدمات جدید باشید. به طور کلی اولین ویژگی های یک فرهنگ سازگار با هویت و شخصیت برند، ضرورت وجود آن و ماندگاری برند است.
بنابراین ذهنیت و هدفی که در میان کارمندان خود ایجاد می نمایید نیز باید شجاعانه و با هدف دستیابی به ایده های جدید باشد. به طور کلی اگر بخواهیم انواع برندها را با توجه به هویت آن ها دسته بندی نماییم، مهم ترین برندها به 9 دسته تقسیم بندی می شوند. که هر کدام از آن ها به دنبال اهداف و فرهنگ مشخصی می باشند. شناخت انواع آن ها می تواند به شما کمک نماید تا هویت و فرهنگ سازگاری را برای برند خود انتخاب نمایید.
- برند آگاه: این برندها هویتی صادقانه و هدفمند دارند و به دنبال هدفمند و متعهد بودن هستند.
- برندهای نوآورانه: برندهای نوآورانه نیز به دنبال پیشرفت مداوم هستند. بنابراین سعی دارند با آزمایش و اختراع به یافته های جدید دست پیدا کنند.
- برند تحول آفرین: کسب و کارهایی که این نوع برند را انتخاب می نمایند به دنبال رقابت و منحصر به فرد بودن هستند. بنابراین سعی می کنند با ریسک پذیری برجسته و منحصر به فرد شوند.
- برندهای خدماتی: برندهایی که در دسته خدمات هستند، متواضع، مهربان و دلسوز می باشند. از طرفی می خواهند با مخاطبان خود یکدل شوند.
- برند ارزشمند: این برندها نیز همیشه در دسترس هستند و هدف آن ها عمل گرا بودن و عدالت است.
- برندهای عملکردی: این برندها نیز به موفقیت، تداوم و همچنین پیشرفت می اندیشند و هدف آن ها رسیدن به موفقیت بیشتر است.
- برند تجربه: برندهایی که در دسته تجربه قرار دارند نیز به دنبال لذت، اصالت و سرگرمی می باشند.
- برند شیوه: این برندها نیز به دنبال تشخیص های جدید هستند و هدف آن ها خلاقیت و طراحی های نوین است.
- برندهای لوکس: این برندها نیز به دنبال برتری یافتن، جایگاه اجتماعی بهتر و همچنین کمال گرایی می باشند.
بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین
مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو یک سیستم تحت وب و آنلاین است که شامل خدماتی از جمله سیستم حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، تنخواه گردان و حسابداری آنلاین میشود. آنلاین بودن خدمات فینتو باعث می شود تا کاربران علاوه بر امکان دسترسی آسان از هر مکان و در هر زمان، هزینه های کمتری نسبت به سیستم های قدیمی بپردازند.
با نرمافزار حسابداری آنلاین فینتو، شما به راحتی میتوانید با نرمافزارهای پیچیده خداحافظی کنید و مدیریت تمام نیازهای کسب و کار خود را با یک راه حل حسابداری ساده انجام دهید. فینتو به عنوان نرمافزار مبتنی بر ابر، مزایای بیشماری دارد که برای آگاهی بیشتر می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.
ممنون از مقاله خوبتون
راه های برند سازی رو هم لطفا بگید
سپاس
مطالبتون کاربردی بود
ممنون
شما میتونید سوالات خودتون رو در حوزه مالی، بیمه، مالیات، حسابداری و حقوق و دستمزد در بخش تالار گفتگوی فینتو به آدرس
Forum.finto.ir
مطرح کنید تا کارشناسان این حوزه به شما پاسخ دقیق دهند