پول سازترین موقعیت‌ها برای یک حسابدار

پول سازترین موقعیت‌ها برای یک حسابدار - فینتو

رشته حسابداری یکی از پردرآمدترین و پر تقاضا ترین رشته‌ها در کل جهان به حساب می‌آید؛ زیرا همیشه برای حسابداران فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد. لازمه کار در حوزه حسابداری داشتن مدرک کارشناسی یا یک گواهینامه دارای اعتبار است و با ارائه آن به شرکت ها میتوان در این شغل مشغول به کار شد. هر کسب و کار نیازمند یک حسابدار مجرب در امور مالی و حسابداری است تا کسب و کار را مدیریت کند و در مواقع نیاز به صاحبان کسب و کارها مشاوره‌های مالی بدهد. درآمد واقعی یک حسابدار بسته به نوع کاری که انجام می‌دهد و حوزه شرکتی که در آن فعالیت می‌کند متغیر است. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کدام زمینه از شغل حسابداری پردرآمدتر است؟ در ادامه مقاله ما سعی کردیم به این پرسش اساسی پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع موقعیت‌های پردرآمد در حوزه حسابداری

وقتی کسب و کارها و سازمان‌ها بزرگ میشوند برای انجام امور احتیاج به افراد متخصصی دارند و حسابداری فقط محدود به کارمند حسابدار نمی‌شود. از معمول‌ترین شغل‌های در حوزه حسابداری می‌توان به کارمند حسابداری و دفتردار اشاره کرد. وظیفه اصلی کارمند حسابداری حفظ و مدیریت امور مالی است و دفتردار مسئولیت حفظ وقایع مالی روزانه یک سازمان را برعهده دارد. این دو شغل در زمینه حسابداری جز پردرآمد‌ترین رشته‌ها در حسابداری به شمار می‌آیند. اما به دلیل افزایش تغییر و تحولات در شیوه‌های تجارت مسئولیت‌های پیچیده‌تری نیز به وجود آمده است. در ادامه به انواع این موقعیت ها اشاره خواهیم کرد.

1.تحلیلگر اعتبار

وظیفه تحلیلگران اعتبارات جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها از پیشینه مالی افراد برای ارزیابی اعتبار آن‌هاست. این گروه اغلب برای بانک‌ها یا شرکت‌های بیمه کار می‌کنند. همچنین ممکن است در بررسی و بازبینی حساب‌های مشکل‌ساز مشارکت کنند.

پول سازترین موقعیت‌ها برای یک حسابدار - فینتو

2.مسئول تطبیق

وظیفه مسئول تطبیق یا افسر انطباق مطابقت کلیه پرونده‌ها، تصمیمات و وظایف مالی مربوط به شرکت با قوانین ملی است. همچنین تطبیق عملیات شرکت با استانداردهای درون سازمانی را نیز باید مدیریت کند. بدون حضور یک مسئول تطبیق، ممکن است شرکت‌ها دچار نقض قوانین و آسیب‌های احتمالی مثل کاهش سطح اعتبار و جریمه قرار بگیرند.

3.حسابرس یا ممیز مالی

حسابرس باید بررسی پرونده‌های مالی یک کسب و کار یا یک فرد را انجام دهد تا مطمئن شود که محاسبات به صورت صحیح و دقیق ثبت شده و تمام امور و مسائل مالی در نظر گرفته شده است. حسابرسان باید افرادی با وجدان، قابل اعتماد و بسیار دقیق و جزئی‌نگر باشند. حوزه حسابرسی خود شامل انواع مختلف مثل حسابرسی دولتی، حسابرسی قضایی، حسابرسی درون سازمانی و برون سازمانی و غیره می‌شود.

4.حسابدار ارشد

حسابداران ارشد نظارت بر واحد حسابداری و امور مالی شرکت‌ها و سازمان‌ها را بر عهده دارند تا از صحت، دقت و به روز بودن گزارشات و صورت‌های مالی اطمینان حاصل کنند.در برخی موارد، حسابداران ارشد بین کارمندان حسابداری و مدیران ارتباط برقرار می‌کنند و سعی بر انطباق رویه‌ها و سیاست‌های حسابداری سازمان با خط مشی کلی سازمان دارند.

بیشتر بخوانید: حسابداری چیست؟

5.تحلیلگر بودجه

تحلیلگران بودجه وظیفه تعیین زمان، مکان و مقدار پولی را دارند که یک سازمان باید خرج کند. این گروه اغلب مسئولیت چندین طرح بودجه را در سراسر شرکت یا سازمان بر عهده دارند تا مطمئن شوند که پول و منابع مالی در راستای اهداف و به درستی خرج می‌شود. این گروه معمولا به صورت مستقل کار می‌کنند و تحلیل‌های خود را به مدیران گزارش می‌کنند.

6.تحلیلگر مالی

تحلیلگران مالی وظیفه ردیابی وضعیت سهام، اوراق قرضه و سایر سرمایه گذاری‌های شرکت یا سازمان را بر دوش دارند. زیرا لازم است تا آن‌ها توصیه‌ها و پیش بینی‌های لازم برای رسیدن به اهداف شرکت را ارائه نمایند. این کارمندان تصمیمات مالی را ارزیابی و راهی که سود بیشتری به همراه خواهد داشت را ارائه می‌دهند. همچنین این شغل مسئولیت‌هایی نظیر گردآوری و سازماندهی داده‌ها، تجزیه و تحلیل سوابق، پیش بینی و ارائه راهکار، تهیه و ارائه گزارشات را شامل میشود.

پول سازترین موقعیت‌ها برای یک حسابدار - فینتو

7.حسابدار و مشاور مالیاتی

حسابداران و مشاوران مالیاتی با تناسب موقعیت کسب و کارها، مسئولیت تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی را بر عهده دارند. آن‌ها همچنین در خصوص معافیت‌های مالیاتی و راه‌های قانونی برای کسر مالیات به شرکت‌ها و کسب و کارها نیز مشاوره می‌دهند.

 8-استاد دانشگاه رشته حسابداری

اساتید حسابداری مسئول تهیه برنامه درسی و تدریس در مؤسسات آموزش عالی و همچنین آموزشگاه های آزاد هستند.

8.ناظر مالی

ناظر مالی مسئول نظارت بر عملیات‌های مالی سازمان است که شامل مواردی چون حسابداری، حسابرسی و بودجه می‌شود. معمولا، این گروه به طور مستقیم با ناظر شرکت یا مدیر مالی شرکت در ارتباط هستند و گزارش می‌دهند. ناظران مالی تجربه زیاد و سابقه طولانی در حوزه حسابداری دارند.

بیشتر بخوانید: کدام نرم‌افزار حسابداری مناسب شما است؟

9.توسعه دهنده نرم افزار حسابداری

توسعه دهندگان نرم افزار حسابداری مسئول طراحی، تولید، پشتیبانی و بهبود نرم افزارهایی هستند که سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف برای مدیریت امور مالی و حسابداری طراحی می‌شوند. این گروه از نزدیک با تیم‌های فنی که از نرم افزارهای حسابداری را میسازند در ارتباط هستند تا اطمینان حاصل کنند که نرم افزار حسابداری در دستیابی به اهداف سازمانی به بهترین شکل در حال ساخت است.

فینتو

هر مدیر خوب نیازمند این است که از اجرای صحیح فرایندهای حسابداری اطمینان حاصل کند. نرم افزار حسابداری فینتو که تحت نظر حسابداران مجرب طراحی شده ابزاری قدرتمند است که مدیران و حسابداران در انجام امور مربوط به حسابداری می‌توانند از خدمات آن بهره مند شوند. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو کار مدیریت و انجام امور حسابداری خود را بسیار آسان تر کنید.

نرم افزار حسابداری ابری فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا