بخشودگی جرایم مالیاتی و تقسیط مالیات 1402تمدید شد!

مهلت بخشودگی جرایم 1402

مهلت بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی تمدید شد!

سازمان امور مالیاتی در بخشنامه قبلی خود مهلت بخشودگی و تقسیط مالیات را تا پایان شهریور 1402 اعلام کرذه بود، اما در بخشنامه جدید خود به مدیران اعلام کرده است که مهلت تفویض اختیار و بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی تا پایان مهرماه 1402 تمدید شده است.

بخشنامه بخشودگی جرایم و تقسیط مالیات 1402:

بخشنامه مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی

 

” بیشتر بخوانید: جرایم مالیاتی سامانه مودیان چیست؟ شرایط بخشودگی و تقسیط

بخشودگی جرایم مالیاتی و تقسیط بدهی مالیاتی تا اسفند 1402 تمدید شد!

در بخشنامه تکمیلی سازمان امور مالیاتی  56944/200/د آورده شده است که به منظور تکریم مودیان که در حال آماده سازی شرایط صدور صورتحساب الکترونیکی هستند مدت اعتبار تفویض بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی  با رعایت مقررات مربوط، تا پایان اسفند ماه سال جاری (1402) تمدید شده است.

 

شرایط جدید بخشودگی و تقسیط بدهی مالیاتی 

در همین بخشنامه آمده است که به منظور سهولت امور مودیان مالیاتی و همینطور جلوگیری از طولانی شدن فرآیند دادرسی، آن دسته از مودیانی که تا تاریخ 15 دی ماه 1402 از اعتراض خود به برگ تشخیص مالیات یا آرا بدوی یا تجدید نظر هیئت مالیات و یا مطالبه مالیات یا جرایم انصراف دهند و مالیات قطعی شده تا مرحله اعتراض را  قبول کنند، در صورتی که اصل مالیات در هر دوره در هر یک از منابع برای اشخاص حقیقی کمتر از 15 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی کمتر از 120 میلیرد تومان باشد، اختیار بخشودگی به مدیران تفویض میشود. همچنین  تقسیط بدهی این مودیان با رعایت شرط های فوق در اجرای ماده 167 قانون مالیات مستقیم تا 24 ماه از تاریخ ابلاغ برگ قطعی قابل تقسیط است و اختیار آن به مدیران تفویض میشود.

 

 

 

ارسال رایگان صورتحساب الکترونیکی با فینتو:

با نرم افزار حسابداری فینتو میتوانید بدون پرداخت هیچ هزینه جداگانه ای و بدون محدودیت در تعداد ارسال صورتحساب الکترونیکی، صورتحساب الکترونیکی خود را به سامانه مودیان ارسال کنید. فینتو به مدت 15 روز مهلت تست کاملا رایگان دارد و شما میتوانید همین حالا تنها با ایجاد یک حساب کاربری، ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان و رسیدگی به امور مالی و حسابداری خود را با فینتو آغاز کنید:

نرم افزار حسابداری آنلاین

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا