انواع واکنش به صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان

صدور صورتحساب الکترونیکی سامانه مودیان با پیغام هایی از سمت سامانه همراه است که گاهی کاربران را دچار تردید میکند که در حال حاضر دریافت این پیام به چه معنا است؟ در این مطلب کوتاه اما بسیار کاربردی با فینتو همراه شوید تا هر 5 وضعیت سامانه مودیان که هنگام ارسال صورتحساب الکترونیکی با آن رو به رو میشوید را برای شما توضیح دهیم.

 

انواع وضعیت به صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان

 

وضعیت در انتظار واکنش سامانه مودیان:

این وضعیت مربوط به زمانی است که فروشنده صورتحساب خود را به سامانه مودیان ارسال کرده اما صورتحساب از طرف خریدار تایید یا رد نشده است. در این حالت خریدار 30 روز مهلت دارد که صورتحساب  را تایید یا رد بکند، در صورتی که طی این مدت زمان 30 روزه، خریدار واکنشی به صورتحساب نشان ندهد، صورتحساب ارسالی به صورت پیش فرض سیستمی به حالت “تایید شده” تغییر وضعیت میدهد

 

وضعیت تایید شده سامانه مودیان:

وضعیت “تایید شده” مربوط به زمانی است که صورتحساب ارسال شده توسط فروشنده، طی مدت زمان مجاز 30 روزه، توسط خریدار تایید شده باشد

 

وضعیت رد شده صورتحساب الکترونیکی سامانه مودیان:

وضعیت “رد شده” مربوط به زمانی است که صورتحساب الکترونیکی ارسال شده توسط فروشنده، طی مدت زمان 30 روز توسط خریدار رد شود.

نکته: اگر خریدار صورتحساب را رد کند و صورتحساب به وضعیت “رد شده” تغییر پیدا کند، آن گاه لازم است که یک صورتحساب ابطالی برای آن صادر کنید. در این حالت برای صورتحساب ابطالی یک ردیف جدید در کارپوشه ایجاد میشود و صورتحساب ابطالی با پیام “عدم نیاز به واکنش” را دریافت خواهد کرد زیرا که  صدور صورتحساب ابطالی نیازمند واکنش خریدار نیست.

 

” بیشتر بخوانید: نکات مهم صورتحساب الکترونیکی، الگو ها و فاکتورهای سامانه مودیان” 

 

 

عدم نیاز به واکنش در سامانه مودیان:

وضعیت “عدم نیاز به واکنش” مربوط به زمانی است که به دلایلی مختلف از جمله اینکه اطلاعات هویتی شخص حقیقی (مثل کد ملی) درست باشد اما اطلاعات مربوز به کد پستی او اشتباه باشد و یا بر عکس، فروش به مصرف کننده نهایی، ابطال صورتحساب قبل از واکنش خریدار یا ابطال صورتحسابی که توسط خریدار رد شده است رخ میدهد و چون دیگر نیازی به تایید یا رد صورتحساب توسط خریدار نیست، از سمت سامانه مودیان با پیام “عدم نیاز به واکنش” رو به رو میشوید. برای درک بهتر موضوع، خوب است به مثال های زیر توجه کنید:

  • تصور کنید که شما یک صورتحساب نوع دوم صادر کرده اید و خریدار شما مصرف کننده نهایی است. همانطور که میدانید مصرف کننده نهایی کارپوشه سامانه مودیانی ندارد که بتواند صورتحساب ارسالی شما را تایید یا رد کند پس در این حالت با پیام “عدم نیاز به واکنش” رو به رو میشویم
  • در صورتی که شما صورتحسابی را به سامانه مودیان ارسال کرده اید و خریدار صورتحساب را رد کرده است در این حالت شما باید صورتحساب ابطالی برای این صورتحساب رد شده صادر کنید و چون صورتحساب ابطالی دیگر نیاری به واکنش خریدار ندارد، پیام “عدم نیاز به واکنش” را مشاهده خواهید کرد.
  • تصور کنید که صورتحسابی را ارسال کرده اید اما پیش از آن که خریدار صورتحساب را تایید یا رد کند متوجه میشوید که فاکتور به هر دلیلی نیاز است که ابطال شود. در این حالت که هنوز خریدار واکنشی به صورتحساب انجام نداده و شما صورتحساب ابطالی روی آن صادر میکنید نیز با پیام “عدم نیاز به واکنش” رو به رو میشویم.

 

عدم امکان واکنش در سامانه مودیان:

پیام عدم امکان واکنش در صورتحساب الکترونیکی سامانه مودیان به دلایل زیر میتواند رخ بدهد:

  • خریدار شناسه یکتا نداشته باشد
  • شناسه اقتصادی یا اطلاعات شناسایی خریدار درست یا کامل درج نشده باشد
  • پرونده مالیاتی خریدار در حالت گام نهایی نباشد ( به دلایلی مثل ویرایش اطلاعات و..)
  • کارپوشه خریدار مشکل داشته باشد و یا خریدار کارپوشه نداشته باشد.
  • کارپوشه خریدار در حالت غیر مجاز دائم یا غیر مجاز موقت

بیشتر بخوانید: لیست خطاهای سامانه مودیان به همراه راه حل و لیست کامل

 

ارسال رایگان صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان:

با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو میتوانید به صورت رایگان و بدون نیاز به هزینه های سنگین و یا کمک گرفتن از شرکت های معتمد یا واسط، صورتحساب الکترونیکی خود را به سامانه مودیان ارسال کنید. نرم افزار حسابداری فینتو 15 روز مهلت استفاده کاملا رایگان دارد و میتوانید همین حالا تنها با ایجاد یک حساب کاربری، رسیدگی به امور مالی و حسابداری کسب و کار خود را آغاز کنید. در صورتی که نیاز به استفاده از امکانات نرم افزار حسابداری نداشته باشید هم فینتو این قابلییت را فراهم کرده است که از نرم افزار فینتو تنها برای ارسال صورتحساب الکترونیکی سامانه مودیان استفاده کنید هرچند که عمیقا باور داریم پس از مشاهده امکانات نرم افزار حسابداری فینتو از سایر امکانات آن نیز استفاده خواهید کرد. برای شروع ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان و رسیدگی به امور مالی و حسابداری خود با فینتو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

نرم افزار حسابداری آنلاین

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا