پرداخت قبض مالیات – جدیدترین روش پرداخت قبض مالیاتی

پرداخت قبض مالیات

پرداخت قبض مالیات ناگزیر ترین بخش هر کسب و کاری است. در این آموزش از فینتو قصد داریم تا به جدیدترین روش های پرداخت قبوض مالیاتی مطابق با جدیدترین تغییرات سازمان امور مالیاتی بپردازیم. پس مثل همیشه تا انتها همراه فینتو باشید.

 

 

پرداخت قبض مالیاتی

پس از ارسال اظهارنامه مالیاتی که اکنون از طریق در حال حاضر شما میتوانید به 5 روش که از طرف سازمان امور مالیاتی  مورد تایید است اقدام به پرداخت قبض مالیاتی خود کنید. در ادامه هر 5 روش پرداخت قبض مالیات را با هم یاد میگیریم.

 

 

پرداخت قبض مالیات با شناسه 30 رقمی

پس از ارسال اظهارنامه مالیاتی و دریافت مفاصا حساب مالیاتی، شما یک قبض مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی دریافت حواهید کرد. ابن قبض مالیاتی حاوی یک کد 30 رقمی است. با ورود به سامانه پرداخت قبض مالیاتی به نشانی https://payments.tax.gov.ir/ مراجعه کنید. سپس مطابق با تصویر زیر گزینه “شناسه 30 رقمی نسیم” را انتخاب کنید و شناسه 30 رقمی که در قبض مالیاتی صادر شده شما وجود دارد را در این قسمت وارد و قبض مالیاتی خود را پرداخت کنید

پرداخت قبض مالیات

 

بیشتر بخوانید: آموزش ارسال اظهارنامه مالیاتی – آموزش تصویری

پرداخت قبض مالیاتی با بارکد

روش دیگر پرداخت قبض مالیاتی با استفاده از بارکد و به صورت حضوری است. همانطور که در تصویر زیر هم مشاهده میکنید، یک بارکد 48 رقمی در قبض مالیاتی شما وجود دارد که با مراجعه به شعبه مالیاتی و اسکن این بارکد میتوانید اقدام به پرداخت قبض مالیاتی خود از طریق دستگاه کارتخوان موجود در شعبه بکنید.

پرداخت قبض مالیات

 

بیشتر بخوانید: مالیات اجاره 1403 + جدول و نحوه محاسبه

 

پرداخت قبض مالیات بانک ملی

پس از دریافت قبض مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی، میتوانید با مراجعه به خودپردازهای بانک ملی در سراسر کشور مطابق با توضیحات زیر اقدام به پرداخت قبض خود کنید:

  •       پس از ورود کارت بانکی، گزینه ” پرداخت قبوض و دیگر پرداخت ها” را انتخاب کنید
  •       سپس گزینه “پرداخت وجوه دولتی را انتخاب کنید”
  •       گزینه “پرداخت با شناسه واریز” را انتخاب کنید و کد 30 رقمی که در قسمت بالای سمت راست قبض مالیاتی نوشته شده است را وارد کنید. به همین سادگی

اغلب موبایل بانک های مربوط به بانک های مختلف نیز امکان پرداخت قبض مالیات را فراهم کرده اند. با چک کردن موبایل بانک مربوط به بانک خود میتوانید از گزینه پرداخت قبض مالیاتی به صورت آنلاین استفاده کنید.

اصلی ترین قدم در محاسبه مالیات، ارسال به موقع و درست صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان است. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو میتوانید در هر زمان و از هرکجا صورتحساب الکترونیکی خود را به سامانه مودیان ارسال کنید. فینتو 30 روز مهلت استفاده کامل رایگان از تمامی امکانات نرم افزار حسابداری را برای شما پیش بینی کرده است و شما همین حالا میتوانید با ایجاد یک حساب کاربری، رسیدگی به تمام امور مالی و حسابداری و همچنین ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان را با فینتو آغاز کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا