مساعده چیست؟ – دانلود نمونه فرم درخواست مساعده

مساعده - فینتو

معنی مساعده چیست؟

لغت مساعده که به انگلیسی Advance میشود بخشی از حقوق پرسنل میباشد که معمولا قبل از پایان هر ماه به علت نیاز کارمندان به آن ها پرداخت می شود و در زمان تهیه لیست حقوق و دستمزد همان ماه به طور کامل از حقوق آنها تحت عنوان مساعده کسر می گردد.

پرداخت مساعده اصولا ضوابط خاص خود را دارد.می توان گفت مساعده مبلغی است که به عنوان علی الحساب حقوق به کارگر پرداخت میشود و مبلغ آن در پایان هر ماه باید صفر شود.

فرم درخواست مساعده

شرایط پرداخت مساعده حقوق

ميزان مساعده ماهانه در شركت خصوصي به این صورت است که معمولا مدير شركت يك سقفي براي مدير مالي تعيين ميكند كه اگر پرسنل در حين كار تسويه كرد شركت پرداخت بيشتر از حقوق پرسنل نكرده باشد و از اين بابت ضرري نبيند و بطور معمول شركت ها براي پرسنل تازه استخدام كمتر از يكماه مساعده پرداخت نمي‌كنند.لازم به ذکر است که مساعده ذیل کسورات توافقی قرار میگیرد.

   معمولا در اغلب شرکت‌ها میزان مساعده بین ۳۰ تا ۵۰ درصد حقوق است. به این دلیل که کارگر ممکن است بعداز دریافت مساعده ترک کار کند و طلبی هم از شرکت نداشته باشد. 

برای دریافت نمونه فرم درخواست مساعده اینجا کلیک کنید.

دانلود فایل مساعده - فینتو

تفاوت پیش پرداخت با مساعده چیست؟

پیش پرداخت در مواردی پیش می‌آید که مبلغ تبدیل به کالا و یا خدمات شود. زیرا پیش پرداخت قبل از شروع خدمات می باشد و این در حالی است که مساعده بعد از گذراندن انجام کار در یک محل به کارگر داده می شود پس مساعده پیش پرداخت نیست.

تفاوت علی الحساب با مساعده چیست؟

 علی‌الحساب به مبلغی گفته می‌شود که در قبل از انجام کار و در ازای انجام آن ، به فرد پرداخت می‌شود. پرداخت این مبلغ عموما مشوقی برای اتمام سریع‌تر کار است.در حالی که باقی مانده مبلغ با تحویل کل خدمات یا محصولات یا پروژه، پرداخت می‌شود.

نحوه ثبت حسابداری مساعده

برای ثبت نمودن مساعده در زیر مجموعه دارایی ها و حساب های دریافتنی غیر تجاری، حسابی تحت عنوان مساعده پرسنل می سازیم که ماهیت این حساب مانند حساب های دریافتنی، بدهکار می باشد. پس این اشتباه است که در زمان پرداخت مساعده، آنرا با ثبت حقوق و دستمزد انجام دهیم زیرا تا زمانی که ماه به پایان نرسد، کار پرسنل هیچگاه کامل نشده که بخواهیم حقوقی پرداخت کنیم.

مساعده در واقع تا پایان ماه به عنوان طلب شرکت از پرسنل حساب می شود و ثبت آن بشرح زیر میباشد:

حساب های دریافتنی غیرتجاری/مساعده پرسنل (بدهکار)    *****

صندوق (بستانکار)                                                        *****

 

حتما بخوانید: تفاوت مساعده، علی الحساب و پیش پرداخت

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

13 در مورد “مساعده چیست؟ – دانلود نمونه فرم درخواست مساعده”

  1. سلام خوب هستین؟
    کارفرمای من هر ماه از ما امضا میگیره و مبلغ حق مسکن و بن کارگری و عیدی و سنوات رو میزنه مساعده و ازمون امضا میگیره و بهمون نمیده
    میشه شکایت کرد؟

    1. اگر جمع دریافتی شما از مقدار قانونی کمتر نباشه و یا از اون مبلغی که در قرارداد آوردید( البته اگه قرارداد داشته باشین) کاری نمیشه کرد

  2. با سلام
    آیا مبلغ مساعده باید کمتر از حقوق پرداختی طی ماه باشد ؟
    اگر قرار شد مثلا این مبلغ بیش از حقوق باشد باید در سرفصل مثلا بنام وام پرداختی به پرسنل قرار گیرد یا به همان سرفصل مساعده برده شود ؟

  3. سلام-میشه لطفا بفرمایید که بعد از پرداخت مساعده به پرسنل که درآن حساب دریافتنی بدهکار و بانک بستانکار میشود،در آخرماه که حقوقها بسته میشود این مساعده چگونه کم و ثبت میشود؟یعنی چه حسابی بدهکار و چه حسابی بستانکار میشود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا