آموزش ثبت فاکتور فروش در سامانه جامع تجارت – آموزش تصویری

ثبت فاکتور فروش در سامانه جامع تجارت

ثبت فاکتور فروش در سامانه جامع تجارت برای اغلب تاجرها و فعالان اقتصادی اجباری است. با این حال بسیاری از افراد از نحوه ثبت فاکتور فروش در سامانه جامع تجارت اطلاعات و همچنین روش های تایید فاکتور در این سامانه اطلاعات کاملی ندارند. در این آموزش از فینتو به آموزش تصویری و کامل نحوه ثبت فاکتور و تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت میپردازیم پس مثل همیشه تا انتها همراه ماه باشید.

 

 

 سامانه جامع تجارت چیست

سامانه جامع تجارت با هدف نظارت بر امور بازرگانی کشور و جلوگیری از مواردی مانند قاچاق و فرار مالیاتی ایجاد شده است. دریافت شناسه کالا برای سامانه مودیان نیز از طریق همین سامانه انجام میشود. نشانی این سامانه https://www.ntsw.ir/ است و فعالان اقتصادی حقیقی و حقوقی لازم است که نسبت به ثبت نام و ثبت خرید و فروش های خود از طریق این سامانه اقدام کنند

چه کسانی باید فاکتور فروش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند؟

در قسمت قبل اشاره کردیم که تمامی بازرگانان و فعالان اقتصادی (حقیقی و حقوقی) ملزم به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ثبت فعالیت های بازرگانی خود در این سامانه هستند. اما به صورت جزئی تر لیست اشخاصی که باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند به شرح زیر است:

  • تمامی فعالان و بازرگانان (حقیقی و حقوقی) که به تجارت خارجی و داخلی مشغول هستند
  • شرکت های ترخیص کالا صادراتی
  • شرکت های پخش و توزیع کالای وارداتی
  • تمامی وارد کنندگان، خرده فروش ها، انبارداری های فعال در زمینه کالای وارداتی و صادراتی

 

بیشتر بخوانید: مالیات طلافروشان + سامانه جامع تجارت برای طلافروشی ها

آموزش ثبت فاکتور فروش در سامانه جامع تجارت

در ادامه باهم به صورت تصویری و قدم و به قدم تمام مراحل ثبت فاکتور فروش در سامانه جامع تجارت را یاد میگیریم:

  • ورود به حساب کاربری سامانه تجارت

ابتدا وارد سامانه جامع تجارت به نشانی https://www.ntsw.ir/ شوید و با وارد کردن اطلاعات، اطلاعات کاربری خود را وارد نمایید. در صورتی که حساب کاربری ندارید ابتدا اقدام به ساخت حساب کاربری کنید و مجددا به این صفحه بازگردید و وارد حساب کاربری خود شوید

سامانه جامع تجارت

 

  • اکنون از منوی سمت راست بر روی گزینه ” عملیات تجاری داخلی” و سپس بر روی گزینه ” انتقال مالکیت و مکان (فروش)” کلیک کنید. (تصویر شماره 2)
آموزش ثبت فاکنور در سامانه جامع تجارت
(تصویر شماره 2)

 

  • اکنون لازم است که از گزینه های موجود در بالای صفحه، از قسمت موجودی انبار، انبار مورد نظر خود را انتخاب کنید (تصویر شماره 3)
آموزش ثبت فاکنور در سامانه جامع تجارت
(تصویر شماره 3)

 

 

  • پس از انتخاب انبار، موجودی کالاها به شما نمایش داده میشود. کالا یا کالاهایی که قصد ارسال فاکتور فروش به سامانه جامع تجارت برای آن ها دارید را انتخاب کنید. سپس از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه “انتقال مالکیت/فروش یا انتقال مکان/حمل” کلیک کنید (تصویر شماره 4).
آموزش سامانه جامع تجارت
(تصویر شماره 4)

 

 

  • در قسمت بعدی لازم است که نوع فروش را از میان موارد موجود در بالای صفحه انتخاب کنید. گزینه “فروش به تاجر” یا “فروش به مصرف کننده” را انتخاب کنید. اطلاعات خواسته شده درباره خریدار را وارد کنید و سپس گزینه ثبت را انتخاب کنید (تصویر شماره 5)
آموزش سامانه جامع تجارت
(تصویر شماره 5)

 

  • تمام شد. دریافت و مشاهده پیغام زیر به معنای ثبت فاکتور فروش به سامانه جامع تجارت است (تصویر شماره 6)
آموزش ثبت فاکنور در سامانه جامع تجارت
(تصویر شماره 6

 

تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت

برای ثبت فاکتور در سامانه جامعه تجارت، لازم است که مراحل زیر را طی نمایید:

  • پس از ورود به حساب کاربری ، گزینه “اخذ نقش تاجر داخلی” را انتخاب کنید
  • سر برگ استعلام تاجر داخلی را انتخاب کنید و اطلاعات هویتی خواسته شده را وارد نمایید. پس از اینکه نقش تاجر داخلی ایجاد شد، چند ساعت زمان می برد تا اطلاعات هویتی شما در سامانه بارگذاری شود
  • پس از چند ساعت مجددا به سامانه مراجعه کنید و مراحل فوق را دوباره طی کنید. اکنون بر روی گزینه” نقش جاری” کلیک کنید. (متناسب با اینکه شخص حقیقی هستید یا حقوقی)
  • اکنون در صفحه ای که پیش روی خود مشاهده میکنید، بر روی گزینه “مدیریت اسناد ورودی” کلیک کنید
  • اکنون تمامی فاکتورهایی که با نام شما ثبت شده است را پیش روی خود مشاهده میکنید. در صورتی که اطلاعات مورد تایید شما است آن ها را تایید و در صورتی که مورد تایید شما نیست آن را رد نمایید.

تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت با گوشی

به تازگی سر شماره ای برای مدیریت اسناد سامانه جامع تجارت از طریق تلفن همراه در نظر گرفته شده است. برای استفاده از این روش که روش سریع و آسانی است لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • با شماره تلفن همراهی که قبلا با آن در سامانه جامع تجارت حساب کاربری ایجاد کرده اید، سر شماره *4*7777# را شماره گیری کنید.
  • گزینه (سامانه جامع تجارت) را انتخاب کنید.
  • گزینه 2 (تجارت داخلی) را انتخاب کنید
  • گزینه 2 (لیست اسناد) را انتخاب کنید
  • لیست اسناد به شما نمایش داده میشود و با انتخاب هر سند، میتوانید آن را تایید یا رد کنید.

خوب است بدانید برای ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان نیز میتوانید از نرم افزار سامانه مودیان فینتو استفاده کنید. نرم افزار سامانه مودیان فینتو به شما امکان ارسال صورتحساب الکترونیکی از هر کجا و با هر دستگاهی ( موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و..) را میدهد. همچنین قابلیت ساخت کلید عمومی، کلید خصوصی و دریافت فایل csr در فینتو فراهم شده است. با کلیک بر روی تصویر زیر، همین حالا ارسال صورتحساب به سامانه مودیان را بدون نیاز به شرکت های معتمد و واسط شروع کنید

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا