الزام حضور تمام کارکنان دولت در ساعت کاری مشخص شده

الزام حضور تمام کارکنان دولت در ساعت کاری مشخص شده

سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه ای جدید تغییر ساعت کاری و الزام حضور کلیه کارکنان در ادارات را ابلاغ کرد.
در این بخشنامه که شامل 6 بند است در اجرای بند (۴) از مصوبات بیست و یکمین جلسه مورخ 3/3/1399 ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ، تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح کشور به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.
ساعات کاری در بند سوم بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور اینگونه ذکر شده است: ساعت کاری روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها با رعایت تبصره ۳ ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و هر گونه تغییر در ساعت فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی اعم از ملی و استانی صرفاً با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

مطلب پیشنهادی : تمدید مهلت ارسال اظهارنامه عملکرد ۹۸ در سال ۹۹

همچنین در بند چهارم بر تعطیلی آبدارخانه ها تاکید شده و گفته شده ادارات موضف اند که  فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌های خود را تعطیل و از پذیرایی در جلسات و اتاق‌ها به صورت فردی و گروهی خودداری و ممانعت نمایند و صرفاً امکان تهیه چای با لوازم شخصی توسط کارکنان را در طول روز فراهم کنند. صرف صبحانه و ناهار به صورت گروهی و فردی در سالن غذاخوری، سایر محل‌های عمومی ادارات و اتاق کار کارکنان ممنوع می‌باشد و لازم است مسئولین ادارات از تهیه و توزیع غذا خودداری و جلوگیری کنند.
بند پنجم این بخشنامه نیز ضمن تاکید مجدد بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه شماره ۷۲۴۵۵۵ مورخ ۱۲ اسفند ۹۸ این سازمان به ویژه بندهای ۲ و ۳ آن، استفاده از خدمات دورکاری کارکنان صرفاً در صورت تأمین زیرساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات از منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دورکار و رعایت تصویب نامه مورخ ۷ تیر ۸۹ هیأت وزیران و اصلاحات بعدی آن مجاز خواهد بود. بدیهی است در استفاده از خدمات کارکنان به صورت دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب پذیر قرار می‌گیرند، در اولویت خواهند بود.
الزام حضور تمام کارکنان دولت در ساعت کاری مشخص شده

حتما بخوانید: آیا با پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی موافقت می شود؟

یک راه حل هوشمندانه برای مدیریت منابع انسانی
با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو بدون نیاز به هیچ گونه دستگاه و سخت افزاری میتوانید به راحتی تردد و حضور و غیاب پرسنل خود را کنترل کنید. با استفاده از این سیستم برای شرکت یا کسب و کار خود از وضعیت حضور و غیاب کارکنان در لحظه و هر کجا مطلع شوید و به کسب و کار خود نظم ببخشید.
سامانه حضور و غیاب آنلاین
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا