موارد مهم در استخدام افراد که باید به آن دقت کنید

موارد مهم در استخدام افراد که باید به آن دقت کنید

اگر امروز جزء 7 میلیون متخصص حرفه ای هستید که در حال حاضر بیکار هستند یا به دنبال کار تمام وقت هستید، ممکن است هدف بعدی شما این باشد که کار شایسته ای را بدست آورید.فرایند جستجوی شغل بسته به صنعت یا موقعیت شغلی که به دنبال آن می باشید بسیار متفاوت است، برای آنکه با موارد مهم در استخدام که مورد نظر مدیران است،  آشنا شوید با من همراه شوید.

مدیرانی که وظیفه استخدام افراد را به عهده دارند معمولا به دنبال کسی با خصوصیات زیر می گردند:

موارد مهم در استخدام:

نکاتی که باید در استخدام به آن توجه داشته باشید.

  1. هماهنگی با سایر افراد در تیم:

یكی از متداول ترین خصوصیات شخصیتی كه مدیران در استخدام فرد جدید به دنبال آن هستند، توانایی همکاری با دیگران است. شما ممکن است در کار خود بسیار حرفه ای باشید اما اگر نتوانید با دیگران همراه شوید و با سایر افراد تیم جور شوید، حرفه ای بودن شما فایده ای نخواهد داشت.مدیران معمولا این مورد را مدنظر دارند و با پرسیدن سوالات گوناگون سعی دارند پی ببرند که شخص مورد نظر روحیه کار تیمی دارد یا خیر.

  1. صداقت:

برای مدیران بسیار مهم است که رزومه ای که ارائه می دهید با مهارت هایی که واقعا دارید مطابقت داشته باشد بنابراین مصاحبه کاری را طوری تنظیم میکنند که مطمئن شوند شما فرد صادقی در کار خواهید بود.در غیر این صورت از لیست افرادی که شانس استخدام را دارند به راحتی خط خواهید خورد.

  1. اشتیاق و ظرفیت یادگیری:

مدیران کارمندی را می خواهند استخدام کنند که فکر نکند همه چیز تمام است و دیگر بیشتر از این چیزی نمی شود یاد گرفت، کارمند باید مشتاق یادگیری چیزهای جدید باشد و ظرفیت یادگیری نیز داشته باشد.

  1. ابتکار و پایداری:

مصاحبه طوری طراحی می شود که میزان ابتکار و پایداری شما سنجیده شود.آیا شما دقیقا همان کاری را می کنید که به شما گفته می شود انجام دهید یا اگر تغییراتی لازم باشد در آن ایجاد می کنید و آیا منتظر دستور انجام کار می مانید و باید تحت فشار باشید یا زمان درست انجام کار را خود تشخیص می دهید؟ برای برخی از مدیران فرد مستقل و مبتکر جهت استخدام جذاب تر است و تنها مرزهایی که کارمند نباید از آن تجاوز کند را مشخص میکنند اما برخی دیگر کارمندی را استخدام میکنند که دقیقا کاری که میخواهند را انجام دهد.امروزه بیشتر مدیران بدنبال فردی برای استخدام می گردند که خلاق باشد و در کار و حرفه ی خود آزادی عمل داشته باشد.زیرا این آزادی عمل سطح مسئولیت پذیری کارمند را نیز بالا می برد.

  1. مثبت نگری:

دو موئلفه ضروری و لازم در استخدام افراد میزان مهارت و تجربه کاری است.این دو مورد ضروزی اند اما کافی نیستند.سازمان بیش از هر چیزی به کارمندی نیاز دارد که مثبت نگر باشد و درصورت رخ دادن مشکل به دنبال راه دیگری بگردد بدون اینکه خسته یا ناامید شود و هم تیمی های خود را نیز ناامید کند.
مدیران در مصاحبه از متقاضی کار معمولا در باره کارفرمایان قبلی و مشکلات سازمان قبلی می پرسند تا بفهمند که متقاضی مثبت نگر یا بدبین است.یکی از اشتباهات بزرگی که متقاضیان استخدام انجام می دهند بدگویی از کارفرمایان قبلی است.

حتما بخوانید : چگونه رفتار ما بر کسب و کار ما تاثیر می گذارد؟ 

  1. اشتیاق به نقش:

متقاضیانی که به نقش احتمالی خود در یک سازمان اشتیاق نشان می دهند به احتمال زیاد موارد خوبی برای استخدام هستند، این افراد در آینده به احتمال بالا به کار خود متعهدند و مسئولیت پذیری بالایی دارند. کارکنان دارای انگیزه شغلی و نگرشی مشتاقانه برای انجام پروژه های جدید، در نقش خود موفق می شوند و به بهبود فرآیندهای بخش خود کمک می کنند.

  1. تعهد و فداکاری:

در بازار کار امروز بیش از گذشته، مدیران به متقاضیانی برای استخدام علاقمند می شوند که پتانسیل قوی برای وفاداری و در شرکتشان را برای طولانی مدت نشان می دهند. یکی از دلایل مهم این امر این است که کارفرمایان بسیار آگاه هستند که در دنیای امروز کار شکنی به یک معیار صنعت اشتغال تبدیل شده است و پیدا کردن کارمندی که به کار خود و به سازمانی که در آن کار می کند وفادار باشد، امر بسیار مهمی است. به گفته استیو بنسون ، بنیانگذار و مدیر عامل بدجر مپس،”کسی با وفاداری، تعهد و رشادت می تواند ارزش بیشتری برای یک شرکت ایجاد کند تا کسی که در کار خود حرفه ای و درخشان است.”

خلاصه:

بنابراین علاوه بر تخصص در کار موارد دیگری وجود دارند که برای مدیران بسیار مهم است و من به برخی از آنها اشاره کردم.دانستن این موارد علاوه بر اینکه برای متقاضیان کار در یک شرکت ضروری است، برای مدیران تازه وارد نیز بسیار مهم است تا فقط رزومه کاری متقاضیان استخدام را مد نظر نداشته باشد و به این موارد نیز دقت کند.

فینتو:

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.
نرم افزار تنخواه گردان آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا