نگرش نسل Y در مورد هزینه ، پس انداز و سرمایه گذاری

نگرش نسل Y در مورد هزینه ، پس انداز و سرمایه گذاری

بالا رفتن هزینه ها ، ناتوانی در پس انداز کردن و بازار آشفته برای سرمایه گذاری دست به دست هم داده اند تا تمام کسانی که در حال حاضر بر روی کره زمین زندگی می کنند اعتقاد دارند که این دوره از تاریخ بشریت یکی از مشکل ترین و پر فراز و نشیب ترین ادوار تاریخ است. در این مقاله قصد داریم تا نگرش نسل Y یا نسل هزاره را به مسائل مالی این دوره از تاریخ بررسی کنیم که علاوه بر نا مشخص بودن آینده مالی این نسل نسبت به گذشتگانشان ، به زودی نگرش آنها می تواند معضل اقتصادی جدی را برای بسیاری از افراد به وجود آورد.

معرفی نسل هزاره یا نسل Y

نسل وای یا نسل ایگرگ که با نام نسل هزاره  ( Millennials یا Generation Y ) نیز شناخته می شوند، نسلی هستند که از دید برخی محققان در فاصله 1980 تا  1994 میلادی متولد شده اند و سن آنها حدودا 26 تا 40 سال است. نسل هزاره برخلاف نسل‌های پیشین شدیداً به فناوری دیجیتال وابسته‌اند و همین موضوع باعث شده تا به نسلی متفاوت تر از گذشتگان خود یعنی نسل X تبدیل شوند.
نسل هزاره  اولین نسلی هستند که والدینشان از آن‌ها کمک و آموزش می‌گیرند. برای نمونه پدر خانواده در انتظار فرزندش است تا وی برای او دی‌ وی‌ دی پلیر را راه اندازی کند.
معرفی نسل هزاره یا نسل Y

آمار در برابر نظر جامعه

اگرچه نسل هزاره برچسب مادی گرایی و دنیا طلبی را همیشه با خود همراه دارد ، اما حقیقت این است که نسل هزاره  قادر به دستیابی به اهداف مادی مانند پیدا کردن شغل رویایی خود ، خرید خانه یا بازنشستگی نیست. سطح زندگی آنها از والدینشان پایین تر است و غالبا با بیکاری و مشاغل کم درآمد دست و پنجه نرم می کنند.
رکود اقتصادی بزرگ دوران کرونا در جهان بیش از 15٪ این نسل را زمین گیر کرد. این صدمه مطمئنا کوتاه مدت نیست و مطالعات اقتصادی نشان می دهد چنین اتفاقاتی در جهان مانند رکود اقتصادی 1980 باعث شدند که افراد بیکار شده تا دهه ها از برنامه زندگی خود عقب تر باشند.
نسل هزاره یا نسل Y

فلسفه سرمایه گذاری نسل هزاره

پیامد اقتصادی ناشی از وقایعی مانند 11 سپتامبر و سقوط بازار 2008 منجر به ایجاد یک ذهنیت جدیدی در این نسل شد که باید راه و نظر شخصی خودتان را دنبال کنید و به توصیه های مالی که والدین یا متخصصان مالی می دهند تا حدودی بی اعتماد هستند. این نسل معمولا به قلب سرمایه گذاری توجه می کند و ترجیح می دهند با هم سن و سالان خود همراه باشند.البته نتایج نشان دهنده این است که این طرز فکر تا حدودی درست نیست و حتی افراد موفق در این نسل دارای مشاوران مالی خود هستند.
نکته جالب در اینجاست که برخی از نسل Y با وجود تعامل خوبی که با فناوری و دنیای مجازی دارند اما علاقه بیشتری به داشتن ارتباط شخصی با کسانی دارند که می خواهند با آنها تجارت یا سرمایه گذاری انجام دهند.

عادات خرج کردن در نسل Y

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد كه بیش از سه چهارم این نسل می خواهند حتی در دوران سخت زندگی نیز همان لباس ، ماشین و وسایل دیجیتال را داشته باشند و حدود نیمی از آنها برای رسیدن به هدفشان از کارت اعتباری استفاده می كنند. بیش از 25٪ از آنها تاخیر در پرداخت اقساط را داشته اند و بیش از نیمی از آنها هنوز هم به نوعی کمک های مالی از والدین خود دریافت می کنند.
یكی از نگران كننده ترین یافته های این مطالعه نشان می دهد كه هفتاد درصد نسل هزاره ثبات مالی را به عنوان توانایی پرداخت تمام صورتحساب های خود در هر ماه تعریف می كنند یعنی درآمد و مخارج این نسل برایشان غیر قابل کنترل است. این مطالعه همچنین بیانگر تفاوت در عادات خرج کردن بین جنسیت ها است به طوریکه مردان تمایل بیشتری دارند تا پول خود را صرف خوش گذرانی با دوستانشان بکنند در حالی که زنان تمایل بیشتری به خرید وسایل مختلف ، سرمایه گذاری و پس انداز دارند.
 

تأثیر رسانه های اجتماعی

البته بخش اعظمی از فشار كه این نسل از لحاظ مالی  احساس می كند از طریق رسانه های اجتماعی وارد می شود ، جایی كه نقاط عطف مالی مانند خرید خانه و ماشین به طور معمول برای نشان دادن به دیگران پست می شود تا همه مشاهده كنند. این موضوع باعث می شود تا افراد فکر کنند که از همسالان خود عقب هستند و به هم دیگر حسادت کنند.
به دلیل تأثیر رسانه های اجتماعی ، جراحی پلاستیک حوزه دیگری است بازار آن در میان این نسل رونق بسیار دارد . طبق بررسی سال 2018 توسط آکادمی جراحی پلاستیک آمریکا ، 72 درصد از جراحان پلاستیک گزارش دادند که شاهد افزایش بیماران زیر 30 سال اند که مایل به تزریق یا جراحی زیبایی هستند.

فلسفه محل کار

اگرچه حقوق و مزایا هنوز برای نسل Y که به دنبال کار هستند مانند تمامی نسل ها بسیار مهم است ، اما همیشه عامل اصلی تعیین کننده بهترین مکان برای کار آنها نیست. سایر موضوعات به طور فزاینده ای مورد توجه این نسل قرار گرفته است که شامل استقلال ، احترام و برخورد منصفانه با آنهاست. آنها همچنین انتظار دارند که کارفرمایان بتوانند شرایط ایده آلشان را در محل کار فراهم کنند.
دسترسی آنها به اطلاعات دیجیتال همچنین باعث شده است تا آنها نسبت به موقعیت شغلی همسالان خود آگاهی داشته باشند و از لحاظ کاری رقابت بیشتری داشته باشند.

حرف آخر

نسل هزاره  با مجموعه ای از چالش ها بزرگ روبرو هستند و آینده برای این نسل از بعضی جهات نسبت به سایر نسل ها نامشخص تر است . توانایی آنها برای موفقیت در امور مالی به عوامل زیادی بستگی دارد ، از جمله شرایط اقتصادی و سیاسی.
نسل Y همچنین باید در تاش باشد تا دید منفی جامعه را نسبت به خود تغییر دهد و از زیر این فشار بیرون بیاید.

معرفی فینتو

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو
 
 

اشتراک گذاری:

1 در مورد “نگرش نسل Y در مورد هزینه ، پس انداز و سرمایه گذاری”

  1. لب مطلب اونجایی بود که گفتین “اگرچه نسل هزاره برچسب مادی گرایی و دنیا طلبی را همیشه با خود همراه دارد ، اما حقیقت این است که نسل هزاره قادر به دستیابی به اهداف مادی مانند پیدا کردن شغل رویایی خود ، خرید خانه یا بازنشستگی نیست!!!!!!!!!!!!!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا