بهترین زمان خرید را چگونه تشخیص دهیم؟

بهترین زمان خرید را چگونه تشخیص دهیم؟

شاید چندسال پیش، پس انداز کردن قسمتی از درآمدتان و عقب انداختن زمان خرید بسیار عاقلانه­ به نظر می­رسید. اما اکنون با بزرگتر شدن عدد تورم و آشنایی عموم مردم با این پدیده، به وجود آمدن امکان سرمایه گذاری برای عموم و… پس انداز کردن، اقتصادی ترین تصمیم پیش روی افراد جامعه نیست.

تورم چیست؟

تورم چیست؟

معنای واژه ­ای تورم افزایش غیرمتناسب قیمت­ها است.

به زبان ساده، تورم در واقع مالیات غیر مستقیم از تمام مردم، به میزان متفاوت است که بیشترین فشار آن روی قشر ضعیف تر جامعه است.

در یک بیان ساده تر، تورم باعث پایین آمدن ارزش پولی می­شود که به صورت نقد در دست دارید.

بنابراین اگر در یک مثال غیرواقعی، نرخ تورم سالانه در کشور 100% باشد، بعد از گذشت یک سال مقدار پس­انداز شما نصف می­شود!

بهترین زمان خرید وقتی تورم وجود دارد، چه زمانی است؟

بهترین زمان خرید در جامعه ای با نرخ تورم نجومی، زمانی است که شما با قرض گرفتن از آشنایان یا دریافت وام با درصد بهره کمتر از نرخ تورم بتوانید مبلغ لازم برای خرید را تامین کنید.

اما خوب میدانیم چنین تورمی بسیار نادر بوده و عملا بعید است کشوری حداقل برای مدتی طولانی با چنین وضعیتی دست به گریبان باشد؛ بنابراین در یک شرایط معقول تر از لحاظ اقتصادی عامل هایی هستند که با شناخت و اندکی تیزبینی میتوانید در زمان­های فوق العاده­ای خرید و مقدارزیادی صرفه جویی کنید.

عامل های مهم تاثیر گذار بر تورم چه چیزهایی هستند؟

این عامل های مهم و تاثیرگذار عبارت اند از:

توجه به فصل های سال

میتوانید حدس بزنید در کدام یک از فصل های سال یک کاپشن بسیارعالی را به نصف قیمت بخرید؟

مسلما در اواخر‌ اسفند و اوایل بهار فروشنده در فکر هزینه انباری است که کاپشن ها را تا زمستان سال بعد درآنجا نگه داری کند. با توجه به اینکه این هزینه ها، قابل توجه هم هستند به راحتی می­توان فروشنده را مجاب‌کرد تا تخفیف زیادی ‌روی‌ کالای‌ شما اعمال کند.

مثال های بسیاری از این دست میتوان برشمرد که موقعیت بسیار‌خوبی برای‌خرید هستند و می­توانید به نحو احسنت از آن­ها استفاده کنید.

نیاز فروشنده به پول نقد

اگر بتوانید متوجه نیاز آنی و شدید فروشنده به پول‌نقدتان شوید، برگ‌برنده بزرگی در دست دارید و تا مقدار زیادی ­می­توانید قیمت کالا را کنترل و پایین آورید.

به لحن فروشنده و شرایط بازار نیز خوب دقت کنید؛ با توجه به این دو عنصر تا حد بسیار خوبی می­توانید تشخیص دهید آیا فروشنده بخاطر پول نقد آنی حاضر است تخفیف دهد یا خیر.

اگر خوش شانس باشید ممکن است بتوانید مکالمه‌فروشنده با شخص دیگری‎‌را بشنوید و از آنجا هم چنین اطلاعاتی را به راحتی‌بدست آورید و به نتیجه گیری­تان اطمینان کنید.

در هر صورت خصوصا اگر در زمان رکود بازار متوجه چنین موضوعی شدید، بدانید که در بهترین زمان خرید قرار دارید و بهتر است به­ جای نگه داری پول در بانک مایحتاج خود تا چند سال دیگر را نیز هم اکنون تامین کنید!

 

حتما بخوانید :همه چیز درباره بازده سرمایه گذاری

قانون اول اقتصاد؛ عرضه و تقاضا

با قانون عرضه و تقاضا همگی تا حد زیادی آشنایی دارید.

طبق این قانون افزایش‌حجم‌تقاضا برای کالایی، باعث بالا رفتن قیمت کالا و افزایش حجم‌عرضه­ی هر کالایی باعث کاهش قیمت آن کالا خواهد شد.

طبق اصل گفته شده در بالا اگر میخواهید پول کمتری بابت کالایی که قصد خریدن آن را دارید بپردازید، باید به دنبال افزایش نامتعارف در عرضه آن کالا باشید و موقعی که کالایی به نسبت میزان تقاضا در بازار کم و محدود است، به دنبال خریدش نروید.

درک این اصول و عمل کردن به آنها برای کسانی که درک درستی از اقتصاد ندارند، شاید آن قدرها هم کار راحتی نباشد.

اگر سن تان کمتر از 30 سال است و در ابتدای آغاز فعالیت های اقتصادی خود هستید توجه به این نکات بسیار می­تواند در ادامه راه به کمکتان بیاید. 

آیا تنها توجه به نکات ذکر شده، برای شناخت بهترین زمان خرید کافی است؟

مسلما این راهکار­ها همیشه برای شناخت بهترین زمان خرید کارا نیستند.

به عنوان مثال فروشنده ای را درنظر بگیرید که صاحب انباری است و برایش آنچنان سخت نیست جابجایی لباسهایی که باید به مدت 5-6 ماه در انبار باقی بمانند. مسلم است که آخر زمستان به راحتی نمی­شود بخاطر هزینه انبار داری از وی تخفیف گرفت.

در مورد افزایش عرضه که باعث کاهش قیمت می­شود نیز می­توان قیمت به اصطلاح چسبنده­ی مسکن را در ایران مثال زد که با وجود عرضه­ی بیش از تقاضا، باز هم روند صعودی خود را ادامه می­دهد.

توجه به این نکته نیز لازم است­ که گاهی اوقات نمی­شود بر مبنای این اصول، زمان خرید را انتخاب کرد و نیاز شدید شما به یک کالا باعث خرید آن کالا خواهد شد با وجود اینکه می­دانید الان، بهترین زمان خرید آن نیست.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو
اشتراک گذاری:

1 در مورد “بهترین زمان خرید را چگونه تشخیص دهیم؟”

  1. بهترین زمان خرید وقتیه که پول داشته باشی
    ما که پولمون فقط میره برای قسط
    دیگه چیزی نمیمونه بخریم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا