توصیه های مالی برای کسب و کار های کوچک

توصیه های مالی برای کسب و کار های کوچک

برای صاحبان هر کسب و کار کوچکی، مدیریت مالی میتواند بسیار چالش برانگیز باشد و غالباً دلیل موفقیت کسب و کار های کوچک به دلیل مهارت های صاحبان در ساخت محصول یا ارائه خدمات است.

اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک تجربه زیادی در مدیریت امور مالی کسب و کارتان ندارید، این امر می‌تواند مانند یک کار سخت احساس شود و به عادت های مالی ناپسندی تبدیل شود که روزی به تجارت شما آسیب برساند.

مهمترین قدم برای هر شخصی که صاحب کسب و کاری است، ابتدا آموزش خود است.

با درک مهارت های اساسی مورد نیاز برای اجرای یک تجارت کوچک، مانند انجام کارهای حسابداری ساده، درخواست وام یا تهیه صورت های مالی، صاحبان مشاغل می توانند آینده مالی پایداری را داشته باشند.

علاوه بر آموزش خود، سازماندهی منظم امور یکی از مؤلفه های مهم مدیریت مالی است.

در این مقاله قصدداریم به بررسی 7 توصیه ای بپردازیم که با رعایت کردن آن میتوان به موفقیت دست‌یافت:

1. اولین اصل‌مهمی که باید در کسب و کار تان به آن توجه‌کنید، پرداخت‌حقوق به خودتان است!

صاحبان مشاغل کوچک نباید از نقش خود در کسب و کار غافل شوند و به همین دلیل باید همیشه حق الزحمه خود را برداشت کنید.

از این گذشته، اگر شما حداقل دستمزد خود را برای پیشبرد تجارتتان صرف کنید، این سرمایه اضافی اغلب می تواند در رشد کسب و کار شما مسیری طولانی را طی کند و از طرفی هم شما باید از وضعیت مالی و شغلی شخصی خود اطمینان حاصل کنید.

2. دومین اصل‌مهمی که باید در کسب و کار تان به آن توجه‌کنید، سرمایه‌گذاری روی رشد تجارت خود است.

علاوه بر پرداخت حق‌الزحمه خود، مهم است که پولی را کنار بگذارید و به دنبال فرصت های رشد باشید. این امر می تواند به تجارت شما اجازه دهد تا در یک مسیر مالی سالم رشد و پیشرفت کند.

به نقل از ادگار کلادو، مدیر ارشد مالی مشاوران مالی توبیاس: صاحبان مشاغل همیشه باید به آینده توجه داشته باشند، یک تجارت کوچک که می خواهد به رشد، نوآوری و جذب بهترین کارمندان ادامه دهد باید نشان دهد که کسب و کار آنها مایل به سرمایه گذاری در آینده است.

حتما بخوانید: همه چیز درباره بازده سرمایه گذاری یا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) و کاربردهای آن

3. سومین اصل‌مهمی که باید در کسب و کار تان به آن توجه‌کنید، داشتن استراتژی برای پرداخت‌های خود است.

داشتن استراتژی برای پرداخت‌ها

برای هر کسب و کاری ممکن است پیش بیاید که مشتری بدقول یا بد حساب داشته باشد.

مدیریت امور مالی مشاغل کوچک همچنین به معنای مدیریت جریان نقدینگی برای سلامت کسب و کارتان است. شما می توانید با داشتن استراتژی های مالی خلاقانه مشتریان خود را متعهدتر کنید.

فاکتورهای بدون پرداخت با مبالغ بالا می تواند منجر به مشکلات جریان نقدینگی شود و موفقیت تجاری را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر مشتری های بدقول در پرداخت بدهی دارید، به جای آنکه آنها را با صورتحساب و تماسهای تلفنی مکرر کلافه کنید، روش دیگری را امتحان کنید و شرایط پرداخت را تغییر دهید و تخفیف های مناسبی را در پرداخت مشتریان اعمال کنید.

4. چهارمین اصل‌مهمی که باید در کسب و کار تان به آن توجه‌کنید، نظارت بر دفاتر مهم مالی است.

این روش یکی از واضح ترین روش ها و در عین حال مهم ترین روش برای مدیریت مالی در هر کسب و کاری است.

حتی اگر شما با یک حسابدار کار می کنید، باید تمام تلاش خود را بکنید تا هر روز یا هر ماه وقتی را برای مرور و نظارت بر دفاتر مالی کسب و کار خود اختصاص دهید. این روش به شما این امکان را می دهد تا با امور مالی شغل خود بیشتر آشنا شوید.

5. پنجمین اصل‌مهمی که باید در کسب و کار تان به آن توجه‌کنید، توجه به بازگشت سرمایه است.

اندازه گیری هزینه ها و بازده سرمایه گذاری می تواند به شما تصویری شفاف بدهد که سرمایه گذاری چه معنایی دارد و آیا ارزش ادامه دادن دارد یا خیر.

صاحبان مشاغل کوچک باید نسبت به فضایی که پول خود را خرج می کنند، احتیاط کنند.

توجه نکردن به بازگشت سرمایه، بدان معنی است که می توانید با کمی غفلت و توجه نکردن به مخارج خود، سرمایه‌ خود را از دست دهید.

حتما بخوانید : همه چیز درباره بازده سرمایه گذاری یا نرخ بازگشت سرمایه

6. ششمین اصل‌مهمی که باید در کسب و کار تان به آن توجه‌کنید، ساختن عادت‌های مالی خوب است.

ایجاد پروتکل های مالی داخلی، حتی اگر فقط تعیین کردن زمانی برای بررسی و به روزرسانی اطلاعات مالی باشد، می تواند در حمایت از سلامت مالی کسب و کار شما بسیار مهم باشد.

پیگیری امور مالی می تواند به شما در کاهش خطرهای مالی کمک کند.

كسب و كارهای كوچك معمولاً زمان، پول و تكنولوژي كوچکی دارند، اما این شرایط نبايد مانع از آن شود كه هر صاحب مشاغل كوچك نتواند نوعي كنترل داخلي را اجرا كند. این امر به ویژه در صورت داشتن كاركنان در محل کاری بسیار مهم است. كنترل های داخلی ضعیف می تواند منجر به کلاهبرداری یا سرقت كاركنان شود و در صورت عدم رعایت قوانین خاص، می تواند به صورت بالقوه برای شما مشکلات قانونی درست کند.

7. هفتمین اصل‌مهمی که باید در کسب و کار تان به آن توجه‌کنید، برنامه‌ریزی است.

همیشه مسائل تجاری‌ای وجود خواهد داشت که امروز باید به آنها رسیدگی کنید، اما وقتی صحبت از منابع مالی شما می شود، باید برای آینده آن حتما برنامه ریزی کنید.

فینتو:

رابط کاربری آسان و ساده فینتو باعث می شود، همه افراد با هر دانش حسابداری به راحتی امور حسابداری  مربوط به کارگاه خود مانند محاسبه حقوق و دستمزد، تهیه دیسکت های بانک و بیمه و مالیات، امور مالی تنخواه گردان و غیره را انجام داده، در وقت و هزینه خود نیز صرفه جویی نمایند.ثبت نام کرده و یک ماه به طور رایگان از این امکانات لذت ببرید.

نرم افزار تنخواه گردان آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

3 در مورد “توصیه های مالی برای کسب و کار های کوچک”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا