راه های تبدیل کسب و کار سنتی به دیجیتال

امروزه با توسعۀ اینترنت و رشد کسب­ و کارهای دیجیتال، اغلب کسب­ و کارهای سنتی با رکود مواجه شده ­اند و درآمدها و هزینه­ هایشان هم­خوانی چندانی باهم ندارد. متأسفانه بسیاری از کسب­ و کارهای سنتی نیز در آستانۀ ورشکستگی هستند. اینجاست که اغلب صاحبان کسب­ و کار نیاز به ایجاد یک تغییر اساسی را احساس می کنند. در این مواقع و با بررسی تمامی جنبه ­ها، بهترین راه، انتقال و تبدیل کسب­ و کار سنتی به دیجیتال است که اگر اصولی و روشمند صورت بگیرد، موجب رشد آن کسب ­و کار و سود دهی خواهد شد.
هزینه­ های راه­ اندازی و شروع کسب­ و کارهای سنتی (تأمین و پرداخت اجارۀ محل، پرداخت حقوق کارکنان و…) بسیار بالاست، در حالی ­که تضمین بازدهی و سود هم در آن زیاد نیست. این هزینه­ ها و مسائل طبیعتاً در کسب­ و کارهای دیجیتال وجود ندارد و شما می­توانید با خیال راحت زمانتان را صرف ایجاد تغییرات دیگری در راستای رشد و پیشرفت کسب­وکارتان بکنید.
کسب­ و کارهای دیجیتال و سنتی

تبدیل کسب­ و کار سنتی به دیجیتال؛ چرا و چگونه؟

در دهه­ های گذشته، هر کسب ­و کاری که می ­توانست کار خوب و خدمات مناسبی به مشتریانش ارائه دهد موفق می­شد، ولی امروزه علاوه بر رقابتی­ تر شدن فضا، بسترهای ارائۀ خدمت برای کسب­ و کارها هم متحول شده و برای پیشرفت در این فضا نیاز به استراتژی­ های به روز و ویژه­ ای دارند.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و انتقال اغلب کسب ­و کارها به فضای دیجیتال، ممکن است کسانی که هنوز کسب ­و کار سنتی دارند، دربارۀ چگونگی تبدیل کسب ­و کار سنتی به دیجیتال سؤال ­هایی داشته باشند. انتقال کسب­ و کارها از فضای سنتی به دیجیتال نیاز به مقدماتی دارد. در فرایند این انتقال، چیزهایی هست که ثابت و بدون تغییر می­ ماند و طبیعتاً بخش­ هایی هم نیاز به تغییر یا حذف خواهد داشت. لازم است توجه داشته باشید که رقابت کسب ­و کارها در دنیای دیجیتال هم کمتر از دنیای سنتی نیست و باید برای دیده شدن زمان بگذارید. اما راه ­ها و مراحل تبدیل کسب ­و کار سنتی به دیجیتال چیست؟

حتما بخوانید: چند نکته برای حسابداری کسب و کارهای اینترنتی و کوچک

در تبدیل و انتقال کسب ­و کار سنتی به دیجیتال به چه نکاتی باید توجه کرد؟

درست است که در دنیای امروز تبدیل کسب‌و­کار سنتی به دیجیتال یک ضرورت به حساب می ­آید، ولی نباید بی­گدار هم به آب زد و بهتر است اگر قصد دارید تحولاتی را در کسب‌و­کارتان ایجاد کنید، حتماً به این نکات توجه داشته باشید:
تبدیل و انتقال کسب و کار سنتی به دیجیتال

  1. تبدیل کسب‌و­کارهای سنتی به دیجیتال کاری زمان­بر و تخصصی است و باید از نیروهای متخصص کمک بگیرید و برای نتیجه گرفتن صبور باشید.
  2. باید تمام عملکردهای کسب‌و­کارتان را به­ صورت جزئی و دقیق مستند کنید تا بتوانید برنامه ­ریزی دقیق ­تری داشته باشید. در کسب‌و­کارهای دیجیتال، بخش­ های زیادی به صورت اتوماتیک فعالیت می­ کنند و نیاز کمتری به نیروی انسانی خواهید داشت.
  3. توجه داشته باشید که تبدیل کسب­ و کار سنتی به دیجیتال به معنای راحت شدن کار شما نیست. به عنوان مثال نباید فکر کنید که دیگر نیازی به بازاریابی و تبلیغ ندارید. در کسب ­و کار دیجیتال فقط نحوۀ تبلیغ­ های شماست که متفاوت می­ شود و باید ببینید که کدام یک از روش­ های موجود برای تبلیغات، برای کسب ­و کار شما مناسب ­تر است.
  4. اگر قرار است وب سایت هم داشته باشید، بسیار مهم است که روی ظاهر گرافیکی و جذابیت­ های بصری و مدرن بودن سایتتان هم کار کنید؛ چون ظاهر وب سایت شما دقیقاً حکم ویترین مغازه ­تان را خواهد داشت.
  5. به خاطر داشته باشید که قرار نیست همۀ تغییرات را یک باره ایجاد کنید. اگر برای تبدیل کسب­ و کارسنتی به دیجیتال آمادگی­ های لازم را ندارید و همچنان به مشورت و آموزش احتیاج دارید، می­ توانید تغییرات را به تدریج و مرحله به مرحله اجرا کنید.
  6. از همان ابتدا توقع بازدهی و سود صد در صدی نداشته باشید. کمی صبور باشید و هر روز بر روی بهتر شدن خدمات، محصولات و امکانات کسب ­و کار و نیروهایتان بیشتر کار کنید.

حتما بخوانید: رفتار با مشتری و خدمات به مشتریان باید چگونه باشد

نتیجه ­گیری:
پیشرفت تکنولوژی و گسترش راه ­های تجارت و بازاریابی، اغلب کسب­ و کارهای سنتی را با مشکلات جدی مواجه کرده است و در این میان تبدیل کسب­ و کار سنتی به دیجیتال یک ضرورت به نظر می­رسد. اگر شما هم قصد دارید که کسب ­و کارتان را از نوع سنتی به دیجیتال انتقال دهید، تصمیم درستی گرفته­ اید، ولی باید این کار را با آگاهی بسیار و مشورت با متخصصان و کارشناسان انجام دهید تا به موفقیت و سود برسید. انتقال کسب­ و کارها به فضای دیجیتال نیاز به مقدمات و آموزش ­هایی دارد که با به کار بستن آنها می­توان ریسک خطر و شکست را به میزان زیادی کمتر کرد و ما در این مقاله به مهم ترین مقدمات دیجیتال کردن کسب ­و کارها اشاره کردیم.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

1 در مورد “راه های تبدیل کسب و کار سنتی به دیجیتال”

  1. چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و… رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. سوال اینه که میشه به همه اطلاعاتی که توی نت پیدا میشه اعتماد کرد؟ بهرحال بعضی چیزا مثل سلامت، موضوعات مهمیه..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا