0 تا 100 بیمه حوادث خانواده

چیزهایی که دربارۀ بیمه حوادث خانواده نمی دانستید

حتماً شما هم شنیده­ اید که حادثه خبر نمی­ کند! در زندگی هر کسی حوادث ناگواری پیش می­ آید که ممکن است عواقبی مثل فوت، آسیب­دیدگی شدید، ازکارافتادگی، نقص عضو و… شود. این حوادث علاوه بر ایجاد فشار روانی برای افراد، بسیار پرهزینه هستند و در صورتی که قرار باشد فرد آسیب ­دیده مدتی را هم در بیمارستان بستری شود، شرایط مالی و روحی دشوارتری را تجربه خواهد کرد. بیمه حوادث خانواده، یکی از انواع بیمه­ های حوادث است که در چنین شرایطی به کمک افراد خانواده می ­آید تا باری از روی دوش آن­ ها بردارد. این بیمه خود به انواع مختلفی تقسیم می­شود که در ادامۀ این مقاله به آن­ ها خواهیم پرداخت.

بیمه حوادث چیست؟

شرکت­ های بیمه به هر اتفاق ناگهانی که بدون قصد و اراده و ناشی از عوامل خارجی بوده و منجر به نقص عضو، ازکارافتادگی یا فوت بشود، حادثه می­گویند. بیمه حوادث جزو انواع بیمه ­های ویژۀ اشخاص است و به دو دستۀ اصلی فردی و گروهی تقسیم می­شود. یکی از مهم ­ترین انواع بیمه­ های حوادث، بیمه حوادث خانواده است.

حتما بخوانید: برای بیمه عمر با فوت صاحب بیمه چه اتفاقی می‌افتد؟

بیمه حوادث خانواده چیست؟

بیمه حوادث خانواده، تمام افراد یک خانواده را در مقابل حوادثی مانند نقص عضوهای کلی و جزئی، از کارافتادگی، هزینه­ های پزشکی و بستری ناشی از حادثه و فوت پشتیبانی می­کند و افراد از سن 4 سالگی تا حداکثر 75 سالگی می­توانند تحت پوشش آن قرار بگیرند. در اغلب مواقع سرپرست خانواده این بیمه­ نامه را برای اعضای خانواده تهیه می ­کند و شرکت­ های بیمه ­ای نیز برای هر فردی با توجه به سن و شرایطش بیمه­ نامه­ های اختصاصی و جداگانه تنظیم خواهند کرد. شرکت های بیمه برای بیمه حوادث خانواده یک نرخ کلی و معمولاً اندک مشخص می ­کنند و از این طریق تمام اعضای یک خانواده این امکان را خواهند داشت که تحت پوشش خدمات این بیمه قرار بگیرند.
نکته: جالب است بدانید که سرپرست­ های خانواده می­توانند علاوه بر همسر و فرزندانشان، برای پدر و مادر خود و همسرشان نیز این بیمه­ نامه­ ها را خریداری کنند.

بیمه حوادث خانواده چه انواعی دارد؟

بیمه­ های حوادث خانواده پوشش­ های مناسبی را به ­صورت طرح ­های گوناگون در اختیار افراد قرار می ­دهند و به سه دستۀ اصلی تقسیم می­ شوند:

  1. بیمه حوادث انفرادی
  2. بیمه حوادث گروهی
  3. بیمه حوادث خانواده

انواع بیمه حوادث

انواع پوشش بیمه­ های حوادث خانواده چیست؟

این بیمه پوشش­ های متعددی دارد که مهم ­ترین و رایج ­ترین آن­ ها عبارت است از:

  1. فوت در اثر سانحه
  2. نقص عضو ناشی از سانحه
  3. ازکارافتادگی دائم به­ صورت جزئی یا کلی در اثر سانحه
  4. از کارافتادگی­ های موقت ناشی از سانحه
  5. هزینه ­های پزشکی حاصل از سانحه
  6. بستری در بیمارستان­ ها با پوشش بیمه
  7. پوشش ­های بیمه­ ای عمومی ویژۀ مشاغل آزاد

نکته: توجه داشته باشید که مدت زمان تعهد پوشش شرکت­ های بیمه معمولاً سالانه است و سقف این تعهد در پرداخت هزینه­ ها نیز معادل 10 درصد سرمایۀ بیمۀ فرد خواهد بود.
لازم به ذکر است که این بیمه چند پوشش تکمیلی نیز دارد که برخی از شرکت­ های بیمه ­ای آن ها را ارائه می­ کنند و فرد می ­تواند با پرداخت حق بیمه­های جداگانه، این پوشش ­ها را نیز خریداری کند:

  1. جنگ
  2. اعتصاب­ های خیابانی
  3. کودتا و آشوب
  4. اقدام ­های احتیاطی مقام­ های انتظامی و نظامی

مزایای بیمه حوادث برای خانواده­ ها چیست؟

  1. اندک بودن حق بیمه حوادث خانواده و مرتبط نبودن مبلغ آن به طبقۀ شغلی فرد بیمه ­شونده
  2. قابل استفاده برای همۀ اقشار جامعه بدون هیچ گونه محدودیت
  3. آزاد بودن سرپرست خانواده برای انتخاب حداکثر میزان سرمایۀ تعیین ­شده برای بیمه با توجه به نیازهای افراد خانواده ­اش

چه شرکت­ هایی خدمات بیمه­ حوادث خانواده را ارائه می ­کنند؟

مهم ­ترین شرکت ­هایی که خدمات فروش و تمدید و پشتیبانی بیمه حوادث خانواده را ارائه می­کنند عبارتند از:

  1. بیمه حوادث ایران
  2. بیمه سامان
  3. بیمه کارآفرین
  4. بیمه ملت

نتیجه گیری:
از آن جایی که هیچ کدام از ما توانایی پیش­بینی حوادث و یا جلوگیری از وقوع آن­ ها را نداریم، بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنیم و همیشه برای بروز این حوادث و مقابلۀ صحیح با آن ­ها آماده باشیم. یکی از کارهایی که به این منظور می­ توان انجام داد، استفاده از خدمات بیمه ­ای ویژه و متعدد است که به منظورهای خاصی طراحی و ایجاد شده ­اند. از انواع مهم بیمه­ های حوادث می­ توان به بیمه حوادث خانواده اشاره کرد که در آن سرپرست خانواده می­تواند برای خود و تمام اعضای خانواده­ اش این بیمه ­نامه ­ها را تهیه کند تا بتوانند در مواقع لزوم از پوشش­ های مناسب و حمایتگر آن بهره­ مند شوند.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

 

 

اشتراک گذاری:

1 در مورد “0 تا 100 بیمه حوادث خانواده”

  1. بیمه حوادث خیلی خوبه
    فقط چون مردم قوانین بیمه رو نمیدونن و به مشکل میخورن فکر میکنن بیمه حوادث به درد نمیخوره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا