پنج مهارتی که برای موفقیت در آینده شغلی لازم دارید

پنج مهارتی که برای موفقیت در آینده شغلی لازم دارید

در زمان حال، بدون تلاش موفقیت به سادگی به دست نخواهد آمد و آینده شغلی شما به میزان تلاشتان بستگی دارد. سرعت تغییرات به قدری بالاست که در راه خرید تا رفتن به رستوران، زندگی تغییر کرده است. در حالی که کسب و کارها برای تطبیق با مقررات و انتظارات مشتری جدید با هم رقابت می کنند، کارکنان نیز در تلاش هستند که جایگاه خود را ارتقا دهند.
در ادامه مطلب قصد داریم  در مورد پنج مهارت که برای موفقیت در ﺁینده شغلی نیاز دارید را با هم بررسی کنیم.

تفکر تحلیلی و انتقادی

شما چه یک هتل  بزرگ را اداره کنید و چه یک کافی‌شاپ کوچک، احتمالا می‌توانید به راحتی روندها را پیش‌بینی کنید. عوامل موثر بر فروش مانند ﺁب و هوا، فصل‌ها یا حتی زمان روز برای برنامه‌ریزی خود را می دانید.

حتما بخوانید: مهارت های نرم چیست و چرا مهارت های نرم اهمیت دارند

متاسفانه، این روزها کمی کار سخت تر است. در همه مشاغل نیاز به تحلیلگران قوی وجود دارد که بتوانند استدلال منطقی برای تصمیم گیری به کار گیرند.همینطور سوالاتی متداول وجود دارد که کسی باید پاسخگو باشد، مانند جستجو برای شناسایی شکاف های عملکردی و تعیین زمان بندی برای به پایان رساندن پروژه، چطور باید هزینه های کاری را کنترل کرد؟ و چه کسی کارشکنی می کند؟
توانایی شناسایی چالش ها و مشکلات می تواند تفاوت بین یک کسب و کار پر رونق و کسب و کار معمولی باشد.
پس در اگر به آینده شغلی خود اهمیت می دهید سعی کنید مهارت تحلیل خود را بیشتر کنید.

پیشنهاد: یک ابزار برنامه ریزی انتخاب کنید که به شما امکان دهد تا برنامه ریزی و سیستم های مالی خود را یکپارچه کنید و گزارش های متفاوت را نیز در اختیار شما قرار دهد. این به شما برای یک شروع خوب کمک خواهد کرد.

خلاقیت و نوﺁوری

خلاقیت و نوآوری به معنی هنرمند بودن و کار هنری نیست. شما برای خلاق و نوآور بودن نیازی ندارید تا استاد فوتوشاپ باشید بلکه کافیست تا کمی خارج از مرز فکر کنید.
برای مثال با شیوع ویروس کرونا و همه گیر شدن بیماری، بعضی از لباس فروشی ها کار خود را درب منزل مشتری تحویل داده و به او اجازه می دادند تا طرح، سایز و جنس دلخواه را به آسانی انتخاب کند.

شاید لازم باشه یه سیستم جدید یاد بگیری یا شاید یه سیستم قدیمی تر رو از بین ببری در هر صورت، خلاقیت شما به شما کمک خواهد کرد تا راه حلی برای به بهتر کردن آینده شغلیتون پیدا کنید.

هوش عاطفی

هوش عاطفی، تماما در ارتباط با تنظیم محیط و احساسات افراد است.
کسی از کارمندان از سر کار آمدن مضطرب نیست؟ کارمندان نیاز به حمل و نقل عمومی دارند؟ ﺁیا از بچه‌هایشان به خوبی نگهداری می‌کنند؟
خود را جای ﺁن ها بگذارید تا بفهمید چه احساسی دارند. این مسئله نه تنها برای کارکنان شما، بلکه برای مشتریانی که نسبت به رعایت الزامات جدید مردد هستند (مانند پوشیدن ماسک یا فاصله اجتماعی) کلیدی خواهد بود.
برای آینده شغلی خوب نیازمند هوش عاطفی قوی هستید زیرا این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا موقعیت‌ها را دریابید و از خود سؤال کنید تا مطمئن شوید که هر گونه ناسازگاری را کاملا درک می‌کنید.

حتما بخوانید: بهره هوشی ( IQ ) ، مقلوب هوش هیجانی ( EQ ) در تجارت

مدیریت زمان

در چند ماه گذشته، به نظر می رسد که کار و زندگی با هم ادغام شده اند. اتاق نشیمن شما اکنون دفتر شما، مدرسه فرزند شما و وقتی که می توانید، محلی برای تماشای تلوزیون. بنابراین برای اینکه مطمئن شوید نه از کار عقب مانده اید و نه از زمان تفریحتان کم شده، نیازمند مدیریت زمان هستید.
سعی کنید بازدهی کارتان را بالا ببرید و در زمان کمتر، بیشتر کار را انجام دهید. برای داشتن آینده شغلی خوب نیاز دارید تا از سبک کار عمیق استفاده کنید.

انعطاف پذیری و سازگاری

ممکن است یکی از کارمندان شما در آینده دچار مشکلات شدید خانوادگی شود یا این که محدودیت های تردد دوران کرونا باعث شود تا نتواند خود را به موقع به محل کار برساند. شما در این مواقع چه می کنید؟
برای موفقیت در ﺁینده‌ی شغلی، لازم است که خود را با هر چیزی تطبیق دهید.
شما باید به همکاران و کارمندان اجازه دهید تا زمان کار خود را تنظیم کنند و به آن ها آزادی عمل دهید. انعطاف پذیری شما باعث می شود بسیاری از مشکلات حل شده و افراد به دور از حواشی به کار کردن بپردازند.
حرف آخر
این ها فقط مهارت های کمی هستند که به شما کمک می کنند تا در ﺁینده شغلی موفق باشید.
وقتی نیازها هر روز تغییر می‌کنند، باید خود را ﺁماده کنید و در چی این باشید که چگونه می‌توان خود را با شیوه‌ جدید برای کار کردن مطابقت داد.
یک راه حل هوشمندانه برای مدیریت منابع انسانی
با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو بدون نیاز به هیچ گونه دستگاه و سخت افزاری میتوانید به راحتی تردد و حضور و غیاب پرسنل خود را کنترل کنید. با استفاده از این سیستم برای شرکت یا کسب و کار خود از وضعیت حضور و غیاب کارکنان در لحظه و هر کجا مطلع شوید و به کسب و کار خود نظم ببخشید.
سامانه حضور و غیاب آنلاین

اشتراک گذاری:

1 در مورد “پنج مهارتی که برای موفقیت در آینده شغلی لازم دارید”

  1. مهارت نرم واقعا این روزها مهمه
    به قولی میگن که شخصیت رو استخدام کنید و مهارت رو اموزش بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا