آموزش مدیریت

مراحل راه اندازي کسب و کار با بهينه ترين سرمايه

مدیریت

برخی از کارآفرینان تازه کار تلاش لازم برای ایجاد یک تجارت را درک می کنند، اما ممکن است آنها با بسیاری از مراحل لازم برای راه اندازی کسب و کار آشنا نباشند. اگر قصد ایجاد یک تجارت را دارید، باید مراحل لازم برای رسیدن به اهداف خود را بدانید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مراحل مختلف راه اندازی کسب و کار با بهینه ترین سرمایه ممکن آشنا شوید.

مراحل مختلف راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار جدید؟ از کجا شروع کنید و چگونه می توانید به موفقیت برسید؟ شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع کار کاملا آماده شده اید، اما متوجه می شوید که اوضاع تقریبا خراب خواهد شد. برای راه اندازی کسب و کار موفق، باید خود را با شرایط جدید وفق دهید.

انجام تحقیقات عمیق در بازار در زمینه راه اندازی کسب و کار و جمعیت مشتریان بالقوه شما بخش مهمی در تهیه یک طرح تجاری است که شامل اجرای نظرسنجی ها، برگزاری گروه های متمرکز و تحقیق درباره سئو و داده های عمومی است.

قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود، باید نام تجاری خود را بسازید. با هر کارآفرین یا صاحب مشاغل مختلف صحبت کنید، به سرعت خواهید فهمید که شروع کار به تلاش بسیار زیادی نیاز دارد. یک ایده بدون داشتن تلاش به یک تجارت تبدیل نمی شود.

برخی از کارآفرینان تازه کار تلاش لازم برای ایجاد یک تجارت را درک می کنند، اما ممکن است آنها با بسیاری از مراحل لازم برای راه اندازی کسب و کار آشنا نباشند. اگر می خواهید برای ایجاد یک تجارت تلاش کنید، باید مراحل لازم برای رسیدن به اهداف خود را بدانید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مراحل مختلف راه اندازی کسب و کار بیشتر آشنا شوید.

وظایفی مانند نام بردن از مشاغل و ایجاد یک برند تجاری واضح است، اما در مورد مراحل کمتر منشعب و به همان اندازه مهم چطور؟ خواه تعیین ساختار و راه اندازی کسب و کار شما باشد و یا تهیه یک استراتژی دقیق بازاریابی، حجم کار می تواند به سرعت جمع شود. به جای حدس زدن در مورد نحوه راه اندازی کسب و کار، لیست ۱۰ مرحله ای زیر را دنبال کنید تا تجارت خود را از یک تصور ذهنی به یک نهاد واقعی تبدیل کنید.

راه اندازی کسب و کار

 

۱٫ایده خود را اصلاح کنید.

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار هستید، احتمالا قبلا در مورد آنچه می خواهید بفروشید یا حداقل بازاری که می خواهید وارد آن شوید، تصوری ذهنی دارید. به جستجوی سریع شرکتهای موجود در صنعت انتخابی خود بپردازید. بیاموزید که رهبران کنونی برندها چه کاری انجام می دهند و بدانید که چگونه می توانید این کار را بهتر انجام دهید. اگر فکر می کنید مشاغل شما می توانند کاری را تحویل دهند که شرکت های دیگر تحویل نمی دهند (یا همان کار را سریعتر و ارزان تر انجام می دهند)، ایده خوب خود را برای راه اندازی کسب و کار آماده کنید.

همیشه با چرا “؟ “شروع کنید خوب است بدانید که هدف شما از راه اندازی کسب و کار چیست. در این فرآیند، ممکن است عاقلانه باشد که بین [اینکه] این کسب و کار به شخص خدمت می کند یا به یک بازار، تفاوت قائل باشد. هنگامی که دلیل شما معطوف به تأمین نیاز در بازار است، دامنه تجارت شما همیشه بزرگتر از مشاغلی است که برای تأمین نیازهای شخصی طراحی شده است.

گزینه دیگر افتتاح حق رایزنی شرکت مستقر است. مفهوم، مارک و مدل تجاری در حال حاضر موجود است. تنها آنچه شما نیاز دارید مکان مناسب و وسیله ای برای تأمین هزینه های عملیات خود است.

صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید، درک استدلال ایده خود، بسیار حیاتی است. بسیاری از مردم تصور می كنند كه ایده بسیار خوبی دارند و بدون اینكه فكر كنند مشتری هایشان چه کسانی خواهند بود یا اینکه چرا این افراد می خواهند از آنها خرید كنند ، شروع به راه اندازی کسب و کار خود می كنند.

شما باید روشن کنید که چرا می خواهید با این مشتریان کار کنید – آیا شما علاقه دارید زندگی مردم را راحت تر کنید؟ یا از هنر برای ایجاد رنگ در دنیای آنها لذت می برید؟ شناسایی این پاسخ ها به روشن شدن رسالت شما یعنی راه اندازی کسب و کار کمک می کند.

۲٫یک طرح تجاری بنویسید

هنگامی که ایده خود را برای راه اندازی کسب و کار عملی کردید، باید چند سوال مهم از خود بپرسید: هدف از کار شما چیست؟ قصد دارید تا به چه کسانی بفروشید؟ اهداف نهایی شما چیست؟ هزینه های راه اندازی کسب و کار خود را چگونه تأمین می کنید؟ این سوالات را می توان در یک برنامه تجاری خوب نوشته شده پاسخ داد.

حتما بخوانید: شاخص کلیدی عملکرد (KPI) و نقش آن در کسب و کار

۳٫دارایی خود را ارزیابی کنید.

راه اندازی کسب و کار در شروع کار نیازمند هزینه است، بنابراین باید تعیین کنید که چگونه می خواهید این هزینه ها را تأمین کنید. آیا ابزار لازم برای تأمین اعتبار استارت کار خود را دارید یا اینکه باید وام بگیرید؟ اگر قصد دارید شغل فعلی خود را برای تمرکز بر کار خود رها کنید، آیا پول لازم برای تأمین هزینه های خود را تا زمانی که سود کسب نکنید، کنار گذاشته اید؟ بهتر است بدانید که هزینه راه اندازی کسب و کار شما چقدر است.

بسیاری از استارت آپ ها شکست می خورند، زیرا قبل از اینکه سود خود را بدست آورند، بی پول می شوند. هرگز فکر بدی نیست که مقدار سرمایه اولیه خود را بیش از حد لازم تخمین بزنید، زیرا ممکن است مدتی پس از راه اندازی کسب و کار، بتوانید درآمد پایدار کسب کند.

۴٫ساختار حقوقی خود را تعیین کنید.

قبل از اینکه بتوانید شرکت خود را ثبت کنید، باید تصمیم بگیرید که این نوع نهاد چیست. ساختار مشاغل شما به طور قانونی بر همه چیز از نحوه ثبت مالیات تا مسئولیت شخصی، در صورت بروز مشکلی تأثیر می گذارد.

اگر خودتان به تنهایی قصد راه اندازی کسب و کار داشته و تصمیم دارید مسئولیت کلیه بدهی ها و تعهدات را به عهده داشته باشید، می توانید برای یک شرکت انفرادی ثبت نام کنید. هشدار داده شود که این مسیر می تواند اعتبار شخصی شما را مستقیما تحت تأثیر قرار دهد.

روش دیگر، مشارکت است، همانطور که از نام آن پیداست، این بدان معنی می­باشد که دو یا چند نفر شخصا به عنوان صاحبان مشاغل مسئولیت دارند. اگر بتوانید یک شریک تجاری با مهارت های مکمل مهارت خود را پیدا کنید، مجبور نیستید آن را به تنهایی انجام دهید. معمولا بهتر است شخصی را در این ترکیب قرار دهید تا به شکوفایی تجارت شما کمک کند.

اگر می خواهید مسئولیت شخصی خود را از مسئولیت شرکت جدا کنید، ممکن است بخواهید یکی از چندین نوع شرکت را تشکیل دهید. این امر باعث می شود که یک کسب و کار به غیر از صاحبان آن، یک واحد تجاری جداگانه باشد و بنابراین، شرکت ها می توانند مانند هر شخص دیگری مالک املاک شوند، مسئولیت خود را بپذیرند، مالیات بپردازند، قراردادهایی را منعقد و از آنها شکایت کنند.

در نهایت، این شما هستید که می توانید تعیین کنید کدام نوع نهاد برای نیازهای فعلی و اهداف تجاری آینده­تان مناسب است. مهم است که در مورد ساختارهای مختلف حقوقی موجود، اطلاعات کسب کنید. اگر برای تصمیم گیری خود تلاش می کنید، فکر بدی نیست که درباره تصمیم گیری با یک مشاور حقوقی یا تجاری صحبت کنید.

تعیین ساختار حقوقی

 

۵٫در دولت و سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنید.

در پنجمین مرحله از راه اندازی کسب و کار، برای تبدیل شدن به یک نهاد تجاری رسما شناخته شده، باید در دولت ثبت نام کنید. شرکت ها به یک سند “اساسنامه” نیاز دارند که شامل نام تجاری، هدف تجاری، ساختار شرکت، جزئیات سهام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت شما باشد. در غیر این صورت، باید نام تجاری خود را که می تواند نام حقوقی شما باشد، یا نامی را که برای شرکت خود مطرح کرده اید، ثبت کنید.

برخی از مشاغل ممکن است برای فعالیت به مجوزهای فدرال، ایالتی یا محلی نیز احتیاج داشته باشند. بهترین مکان برای دریافت پروانه کسب در شهرداری محل زندگی شما است. سپس می توانید از پایگاه داده SBA برای جستجوی الزامات صدور مجوز بر اساس نوع ایالت و نوع تجارت استفاده کنید.

۶٫خرید بیمه نامه

اما خرید یک بیمه مناسب برای تجارت شما یک مرحله مهم است که باید قبل از شروع رسمی و راه اندازی کسب و کار اتفاق بیفتد. رسیدگی به حوادثی مانند خسارت اموال، سرقت یا حتی دادخواست مشتری می­تواند هزینه بر باشد و شما باید مطمئن باشید که به درستی تحت حمایت هستید.

اگر شغل شما کارمند داشته باشد، حداقل نیاز به خرید غرامت کارگران و بیمه بیکاری خواهید داشت. بسته به موقعیت و صنعت خود ممکن است به انواع دیگری از پوشش نیز احتیاج داشته باشید، اما به بیشتر مشاغل کوچک توصیه می شود بیمه مسئولیت عمومی (GL) یا بیمه نامه صاحب مشاغل را خریداری کنند. GL خسارت اموال، آسیب های جسمی و صدمات شخصی به خود یا شخص ثالث را پوشش می دهد.

اگر تجارت شما خدماتی ارائه می دهد، ممکن است بخواهید بیمه مسئولیت حرفه ای را نیز در نظر بگیرید. اگر کار اشتباهی انجام دهید یا از انجام کاری که باید در حین فعالیت شغلی خود انجام می دادید غافل شوید، شما را تحت پوشش قرار می دهد.

۷٫تیم خود را بسازید.

در این مرحله از راه اندازی کسب و کار، لازم است که یک تیم عالی را استخدام کنید. شناسایی تیم خود، درک اینکه چه شکافهایی وجود دارد و تعیین نحوه و زمان حل آنها باید مهمترین اولویت باشد. کشف نحوه کار تیم با هم نیز به همان اندازه مهم است.

۸٫فروشندگان خود را انتخاب کنید.

اداره یک تجارت ممکن است طاقت فرسا باشد و شما و تیم تان احتمالا قادر به انجام همه کارها به تنهایی نخواهید بود. این همان مرحله ای از راه اندازی کسب و کار است که فروشندگان شخص ثالث وارد می شوند. شرکت هایی مختلف در هر صنعت از منابع انسانی گرفته تا سیستم های تلفنی کسب و کار برای مشارکت و کمک به شما در اداره بهتر تجارت، وجود دارند.

وقتی در جستجوی شرکای B2B هستید، باید با دقت آنها را انتخاب کنید. این شرکت ها به داده های حیاتی و بالقوه حساس کسب و کار دسترسی خواهند داشت، بنابراین یافتن شخصی که بتوانید به او اعتماد کنید بسیار حیاتی است.

۹٫نام تجاری خود را بسازید و تبلیغات کنید.

در این مرحله از راه اندازی کسب و کار و درست قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود، باید نام تجاری خود را بسازید. یک آرم ایجاد کنید که به افراد کمک کند برند شما را به راحتی شناسایی کنند و در استفاده از آن در همه سیستم عامل های شما از جمله وب سایت مهم شرکت خود ثابت قدم باشید. از رسانه های اجتماعی برای انتشار خبر در مورد تجارت جدید خود استفاده کنید، شاید به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای ارائه کوپن و تخفیف به دنبال کنندگان، پس از راه اندازی کسب و کار، استفاده کنید.

حتما دارایی های دیجیتالی را با محتوای جالب و مرتبط در مورد تجارت و صنعت خود به روز نگه دارید. تعداد زیادی از استارت آپ ها ذهنیت اشتباهی در مورد وب سایت های خود دارند. مسئله این است که آنها وب سایت خود را به عنوان یک هزینه و نه یک سرمایه گذاری می دانند. در عصر دیجیتال امروز این یک اشتباه بزرگ است. صاحبان مشاغل می دانند داشتن حضور آنلاین عالی برای راه اندازی کسب و کار پر بازده چقدر حیاتی است.

ایجاد یک برنامه بازاریابی فراتر از راه اندازی کسب و کار شما، برای جذب مشتری ضروری است. این فرایند، به ویژه در آغاز کار، به همان اندازه ارائه محصول یا خدمات با کیفیت مهم است. از مشتریان خود بخواهید که در ارتباطات بازاریابی شما شرکت کنند.

۱۰٫تجارت خود را رشد دهید.

اولین فروش پس از راه اندازی، تنها آغاز کار شما به عنوان یک کارآفرین است. برای سودآوری و سرپا ماندن، همیشه باید در حال پیشرفت کار خود باشید که این مسئله نیازمند زمان و تلاش خواهد بود.

همکاری با مارک­ های معتبرتر در صنعت خود، راهی عالی برای دستیابی به رشد است. با شرکت های دیگر تماس بگیرید و در ازای دریافت نمونه محصول یا خدمات رایگان، برخی از تبلیغات را درخواست دهید. با یک موسسه خیریه شریک شوید و مقداری از وقت یا محصولات خود را داوطلبانه به آنجا ارسال کنید تا نام خود پر آوازه سازید.

فینتو:

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا