بررسی مزایای سیستم حقوق و دستمزد

سیستم حقوق و دستمزد

محاسبه کردن حقوق ازجمله مهم‌ترین و وقت‌گیرترین کارهای اداری به‌حساب می‌آید. سیستم حقوق و دستمزد در این رابطه می‌تواند دقت و سرعت کار را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد. در این متن به مزایای سیستم حقوق و دستمزد می‌پردازیم.

سیستم حقوق و دستمزد

پرداخت حقوق و نحوه محاسبه با افزایش تعداد کارکنان و پرسنل بسیار وقت‌گیر است و امکان بروز اشتباه نیز بالا خواهد بود. ازاین‌جهت سیستم حقوق و دستمزد می‌تواند در انجام دقیق‌تر و سریع‌تر محاسبات به شما کمک کند. واردکردن اطلاعاتی در سیستم مانند مقدار کسورات حقوق، نرخ دستمزد ساعت کاری یا روزانه و دیگر اطلاعاتی که در مدت طولانی تغییری نمی‌کنند به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی بتوانید حقوق خالص یک فرد را محاسبه نمایید. امکان اشتباه در محاسبه با استفاده از یک سیستم حقوق و دستمزد مناسب بسیار کاهش می‌یابد.

سیستم حقوق و دستمزد

موارد استفاده از سیستم حقوق و دستمزد

سیستم حقوق و دستمزد تنها برای محاسبه حقوق کارکنان واحد می‌باشد و افرادی مانند پیمانکارها و کسانی که برای انجام خدماتشان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند و حقوق مرتبی ندارند در سیستم حقوق و دستمزد جایگاهی ندارند. علت آن نیز این است که مقدار پرداختی به این افراد به‌عنوان حق‌الزحمه و یا پاداش در نظر گرفته می‌شود و به دلیل منظم نبودن این واریزها نمی‌توان آن را در سیستم ثبت نمود. این افراد به‌صورت ساعت کار و یا روز کار نیستند و کسورات حقوق نیز شاملشان نمی‌شود.

سیستم حقوق و دستمزد

نحوه محاسبه حقوق و مزایا

هر پرسنل برای تعداد ساعتی که باید در روز کار کند حقوقی دریافت می‌کند. مقدار حداقل و حداکثر این زمان و ساعت را اداره مربوطه مشخص می‌کند. برای محاسبه حقوق تعداد ساعت کاری را در نرخ تعیین‌شده برای هر ساعت ضرب می‌کنیم. این درآمد عادی و پایه‌یک پرسنل می‌باشد. در صورت داشتن اضافه‌کاری این مقدار افزایش می‌یابد. همچنین پاداش، سود حاصل از کار و پورسانت نیز به حقوق پایه اضافه می‌شود. این مبلغ حقوق ناخالص را تشکیل می‌دهد. برای به‌دست آوردن حقوق خالص باید میزان کسورات حقوق را نیز محاسبه نمایید و از حقوق ناخالص کسر کنید. این کسورات شامل مالیات، حق بیمه و سایر موارد می‌شود. بدیهی است که محاسبه حقوق برای هر پرسنل می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد. با استفاده از سیستم حقوق و دستمزد کار برای شما بسیار آسان‌تر می‌شود.

سیستم حقوق و دستمزد

محاسبه حقوق با سیستم حقوق و دستمزد

ازجمله مزایا سیستم حقوق محاسبه حقوق ماهیانه هر پرسنل بنا بر اطلاعاتی است که شما وارد کرده‌اید. به‌طور مثال شما برای یک پرسنل مقدار مبلغ سهم بیمه، مالیات و دیگر کسورات حقوق، سابقه کاری و سایر موارد را در سیستم وارد کردید. حال با اضافه کردن ساعت اضافه‌کاری و پورسانت سیستم به‌طور دقیق محاسبه حقوق را انجام می‌دهد. حساب کردن مقدار کسورات به‌طور دستی می‌تواند بسیار سخت و وقت‌گیر باشد.

سیستم حقوق و دستمزد

این کار بدون هیچ اشتباه و در کمترین زمان با استفاده از این سیستم حقوق و دستمزد اتفاق می‌افتد. کارکنانی که به‌صورت ساعتی دستمزد دریافت می‌کنند با دستگاه ثبت ساعت ورود و خروجشان به‌طور دقیق ثبت می‌شود. این موضوع باعث می‌شود در جمع ساعت‌های کاری یک پرسنل مشکلی ایجاد نشود. سیستم در هرماه تعداد ساعت کاری ثبت‌شده را جمع می‌کند و به محاسبه حقوق می‌پردازد. درصورتی‌که بخواهید ساعت ورود و خروج کارکنان را به‌صورت دستی حساب کنید احتمال خطا بسیار افزایش می‌یابد.

سیستم حقوق و دستمزد

ذخیره کردن پرداختی‌ها

قانون‌های مربوط به پرداختی‌ها و مالیات‌ها ایجاب می‌کند که تا چند سال اطلاعات واریزهای هر پرسنل را نگهداری کنید. اگر از سیستم نخواهید استفاده کنید نگهداری تعداد زیاد کاغذهای مربوط به پرداختی‌ها علاوه بر زیاد جا گرفتن، باعث ایجاد مشکلاتی در رسیدگی به این امور نیز می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از سیستم حقوق و دستمزد تمامی اطلاعات را به‌راحتی ذخیره کنید و در صورت نیاز به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با این کار دیگر نگران بر هم خوردن نظم و همچنین سختی در پیدا کردن اطلاعات نخواهید بود.

سیستم حقوق و دستمزد

قابلیت‌های سیستم حقوق و دستمزد

ازجمله قابلیت‌های این سیستم مشخص کردن مقام و نوع کار هر پرسنل، مدارک و اطلاعات مربوط به‌کار هر فرد مانند سابقه کاری. می. با این قابلیت در صورت نیاز می‌توانید به بررسی اطلاعات کاری هر پرسنل بپردازید. همچنین قوانین مربوط به کسر مبلغ به‌عنوان مالیات را می‌توانید به این سیستم وارد کنید و بدون انجام محاسبات وقت‌گیر به‌طور دقیق به محاسبه حقوق بپردازید.

واردکردن مرخصی، مزایا و اضافه‌کاری نیز از دیگر امکانات این سیستم حقوق و دستمزد می‌باشد. همچنین با استفاده از این سیستم می‌توانید لیست و فایل حقوق که مورد تأیید سازمان مالیات باشد را تهیه کنید.

شما با استفاده از این سیستم میزان پرداختی‌ها و همچنین سود حاصل از کار را به‌طور دقیق می‌توانید مشاهده کنید. دسترسی آسان به این اطلاعات دقیق به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت لزوم بتوانید در مورد ایجاد تغییرات به‌راحتی تصمیم بگیرید. به‌طور مثال اگر بخواهید که کارتان را گسترش بدهید با در نظر گرفتن افزایش تعداد پرسنل می‌توانید مقدار افزایش پرداختی‌ها را پیش‌بینی کنید. با این کار احتمال شکست خوردن در برنامه‌هایتان به حداقل می‌رسد.

اعتماد کامل به سیستم

یکی از مشکلات کارفرماها و حسابداری‌ها توجیه کارکنان برای کسری حقوق می‌باشد. همچنین در برخی موارد اشتباهات محاسباتی سبب بی‌اعتمادی کارکنان به واحد حسابداری می‌شود. به همین دلیل سیستم حقوق و دستمزد با مشخص کردن دقیق کسورات حقوق این مشکل را برطرف می‌نماید. به‌طور مثال مقدار دقیق مالیات را مشخص می‌کند و در لیست تعیین می‌کند که چه مقدار از مبلغ کسر شده از حقوق برای مالیات می‌باشد. با این کار علاوه بر راحت‌تر شدن کارها و پایین آمدن درصد خطا در محاسبات می‌توانید لیستی مطمئن به کارکنان و مراجع اداری مانند اداره مالیات ارائه دهید.

هرساله نیز قوانین مراجع دولتی برای میزان پرداختی‌ها تغییر می‌کند. اعمال تغییرات می‌تواند بسیار وقت‌گیر و گیج‌کننده باشد؛ اما با سیستم حقوق و دستمزد دیگر مشکلی ازاین‌جهت نخواهید داشت.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حسابداری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.
نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو، در حسابداری و رسیدگی به امور پرداختی به شما کمک می­کند تا بهترین راندمان کاری و بیشترین سود­آوری را داشته باشید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو
اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا