همه چیز درباره مراحل و نحوه ثبت شرکت

همه چیز درباره مراحل و نحوه ثبت شرکت

اینکه شما شناخت کلی از ثبت شرکت ها داشته باشید اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. دقت داشته باشید که شما باید به خوبی در مورد نحوه ثبت کردن شرکت ها و مدارکی که نیاز است فراهم کنید اطلاعات تان را افزایش دهید.

همه چیز در مورد ثبت شرکت

امروزه بسیاری از افراد هستند که برای قانونی تر کردن فعالیت های خودشان اقدام به ثبت شرکت می نمایند. در واقع شما باید بدانید ثبت کردن شرکت به فعالیت های شما اعتبار بیشتری می بخشد و به همین دلیل باید این اقدام را انجام دهید.اگر شرکت شما به ثبت برسد بدون شک افراد زیادی تمایل پیدا می کنند تا با شما همکاری داشته باشند. مدارک و مراحل بسیار زیادی وجود دارد که شما باید برای ثبت کردن شرکت خود به سازمان و اداره تحویل دهید. اگر شما در این زمینه اطلاعات زیادی ندارید بهتر است با ما همراه باشید. فینتو تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت کردن شرکت ها را به شما ارائه می دهد.
اینکه شما شناخت کلی از ثبت شرکت ها داشته باشید اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. دقت داشته باشید که شما باید به خوبی در مورد نحوه ثبت کردن شرکت ها و مدارکی که نیاز است فراهم کنید اطلاعات تان را افزایش دهید. در این صورت به بهترین نحو ممکن می توانید اقدامات و فعالیت های خود را انجام دهید. قالب شرکت را پیش از اینکه مدارک را تحویل دهید بهتر است مشخص نمایید.
ثبت شرکت

نحوه ثبت شرکت :

شما زمان ثبت شرکت باید علاوه بر اینکه شرکا و فعالیت خود را مشخص می کنید، قالب شرکت خود را هم تعیین کنید. هر یک از شرکت ها در زمینه کاری خاصی فعالیت می کنند و مدیریت مالی آنها هم  حوزه خاصی را در بر می گیرد. بنابراین بهتر است مشخصات عمومی که مربوط به شرکت های تجاری می باشد را به خوبی شناسایی کنید. این مشخصات که اهمیت بسیار زیادی دارد و قالب های متنوع شرکت ها عبارت هستند از :

حتما بخوانید: از چه راه هایی می توان برای ایده ای که در ذهن داریم جذب سرمایه کنیم

  1. شرکت سهامی عام :

شما باید بدانید که حداقل شرکا در این شرکت به 5 نفر می رسد و سرمایه آنها هم باید تا پانصد هزارتومان نیز باشد. هر یک از مدیران که تعداد آنها باید 5 برسد سهم به سزایی در تصمیم گیری فعالیت های شرکت دارند. البته که باید بدانید میزان تصمیم گیری هر یک از آنها به میزان مبلغی است که در شرکت دارند.

  1. شرکت سهامی خاص :

حداقل شرکا که در این شرکت فعالیت دارند 3 نفر می باشند و سرمایه آنها کمتر از صد هزار تومان نباید باشد. در این شرکت هم میزان مسئولیت پذیری هر یک از مدیران به آن سهمی بستگی دارد که برای تاسیس شرکت پرداخت کرده اند.

  1. شرکت با مسئولیت محدود :

در این نمونه از شرکت ها تنها دو نفر می توانند شریک شوند و شرکت را ثبت نمایند. در این شرکت ها میزان سرمایه مشخص شده ای وجود ندارد و میزان فعالیت و تصمیم گیری هر یک از شرکا به میزان سهمی می باشد که در شرکت گذاشته اند.

  1. شرکت تضامنی :

شرکا در این شرکت به دو نفر می رسد و مدیر هم می تواند یک الی دو نفر باشد. مسئولیتی که شرکا در این نمونه از شرکت ها دارند نامحدود می باشد و هر یک از شریکان مسئولیت کاملی برای انجام دادن کارهای خود دارند.

  1. شرکت نسبی :

برای ثبت شرکت نسبی باید بدانید که تعداد شرکا کمتر از دو نفر نمی تواند باشد. شما برای سرمایه گذاشتن جهت تاسیس این شرکت هیچ محدودیتی ندارید و همین مورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مسئولیت شرکا در این شرکت هم بر اساس میزان سهمی  می باشد که جهت تاسیس شرکت پرداخت کرده اند.

  1. شرکت مختلط سهامی :

دو نفر برای ثبت کردن این شرکت باید وجود داشته باشند. برای گذاشتن سرمایه شما هیچ محدودیتی ندارید و به میزان سهم خود می توانید در شرکت فعالیت داشته باشید شرکای ضامن و یا شرکایی که غیر سهامی هستند در این شرکت به میزان سهم خود می توانند فعالیت کنند.

  1. شرکت مختلط غیر سهامی :

برای ثبت کردن این شرکت هم باید بدانید که نیاز است دو نفر فعالیت داشته باشند. حداقل سرمایه ای برای ثبت کردن این شرکت وجود ندارد و شرایط میزان فعالیت شرکا هم در این شرکت مانند شرکت مختلط سهامی می باشد.

  1. شرکت تعاونی :

در شرکت های تعاونی حداقل شرکا 7 نفر هستند. برای گذاشتن سرمایه در این شرکت شما هیچ محدودیتی ندارید. همچنین شما باید بدانید که 3 تا 7 نفر می توانند در صورت سهامی بودن شرکت به میزان مبلغی اسمی که دارند در اساسنامه شرکت کنند.

حتما بخوانید: کدام نرم افزار حقوق و دستمزد برای شرکت کار آمد است؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت :

از دیگر نکات و مراحل بسیار مهمی که برای ثبت شرکت اهمیت دارد و شما باید در مورد آن آشنایی لازم را داشته باشید این است که مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. البته که باید بدانید همانطور که شرکت های بسیار زیادی در ایران فعالیت دارند و فعالیت هر یک از آنها هم متنوع می باشد، مدارکی را هم که برای ثبت کردن آنها نیاز است ارائه دیه متنوع می باشد.
بنابراین شما باید به خوبی بدانید که پس از انتخاب شرکت، و تعیین کردن شرکا باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید. اداره که مربوط به ثبت کردن شرکت ها می باشد بسته به نوع شرکتی که شما برای فعالیت انتخاب کرده اید مدارک مورد نیاز را برای شما تعیین می کند که آماده سازید. به طور کلی برخی از مهمترین مدارک که بیشتر شرکت ها برای ثبت شدن به آنها نیاز دارند عبارت می باشد از :

  1. دو برگه از اظهارنامه های شرکت و اساسنامه ها را باید آماده سازید و تحویل دهید.
  2. صورت جلسه ای که مربوط به مجمع موسسین بوده است را باید به صورت کامل تکمیل کرده و تحویل دهید.
  3. کپی کارت ملی و کپی کارت شناسنامه هر یک از مسئولیت که شرکت را می خواهد به ثبت برساند باید به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود.
  4. دو نمونه از نسخه هایی که مربوط به صورت جلسه های هیئت مدیره می باشد باید با امضای مدیران منتخب آماده شود و ارائه گردد.
  5. گواهی عدم سوء پیشینه هر یک از افرادی که در شرکت به عنوان مدیر می خواهد فعالیت کند از دیگر مدارک ضروری به شمار می رود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

مراجعه کردن به سامانه ثبت شرکت ها :

از دیگر اقداماتی که باید برای ثبت شرکت انجام دهید این است که به سامانه مربوطه آن مراجعه کنید. شما پس از اینکه نوع شرکت را انتخاب کردید و مدارک مربوط به آن شرکت را آماده نمودید باید آنها را تحویل اداره مربوط به ثبت کردن شرکت ها ارائه دهید. در گذشته افراد باید به این اداره مراجعه می کردند، اما اکنون شما تنها می توانید به سامانه مربوط به ثبت کردن شرکت ها مراجعه کنید. دقت داشته باشید که هر یک از مدارک مورد نیاز را باید بارگذاری نمایید و در سایت قرار دهید. اقداماتی که شما در این مرحله باید انجام دهید عبارت می باشد از :

  1. وارد کردن شماره ملی تان در صورتی که ایرانی هستید، در صورتی هم که ایرانی نمی باشید باید شماره گذرنامه خود را وارد کنید. پس از آن باید نوع شرکت خود را که شعبه خارجی می باشد و یا نماینده یکی از شرکت های خارجی است تعیین کنید.
  2. هر یک از اطلاعاتی که مربوط به فرد متقاضی می باشد باید در این مرحله ثبت گردد. اطلاعات مربوط به نام و نام خانوادگی در این دسته بندی قرار می گیرد که باید آنها را تحویل دهید.
  3. سمت متقاضی که اصلی می باشد و یا وکیل است را هم باید در این مرحله وارد کنید.
  4. درج کردن اطلاعاتی که مربوط به امضاء کننده دفتر می باشد از دیگر مراحل می باشد که باید انجام دهید.
  5. در مرحله بعدی ثبت شرکت باید پنج اسمی را که به عنوان نام شرکت انتخاب کرده اید وارد نمایید. دقت داشته باشید که به ترتیب اولویت خود باید این پنج اسم را وارد کنید. نکات بسیار زیادی برای انتخاب کردن نام شرکت وجود دارد که شما باید به خوبی آنها را زمان انتخاب نام در نظر داشته باشید.

مراجعه کردن به سامانه ثبت شرکت ها :

شرایط اختصاصی ثبت شرکت :

برای ثبت شرکت ها شما باید مراحلی را طی کنید که ثبت آن را به رسمیت برسانید. برای تشکیل دادن شرکت مورد نظر خود باید مدارک و شرایط زیادی را مهیا سازید که توجه کردن به آنها ضروری می باشد. بر همین اساس شما علاوه بر اینکه شرایط عمومی عقد قرارداد را به خوبی مورد بررس یقرار می دهید باید شرایط اختصاصی آن را هم در نظر داشته باشید و به آن توجه نمایید. شرکایی که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آنها به عنوان شرایط اختصاصی نگاه کنیم عبارت می باشد از :

  1. وجود شرکاء :

برای اینکه یک شرکت را تشکیل دهید باید حداقل دو شریک را داشته باشید. در واقع شما باید بدانید که یک شخص نمی تواند شرکت را تشکیل دهد. به همین دلیل وجود دو شریک الزامی است که به آن دقت کنید. قانون محدودیتی را برای تعداد شرکاء بیان نکرده است.

  1. همکاری شرکاء :

تمایل داشتن شرکاء به همکاری یکی از مهمترین لازمه های شکل گیری شرکت می باشد. این نمونه از همکاری ها در ثبت شرکت به طور معمول از طریق تودیع سرمایه انجام می شود. شما با حضور پیدا کردن در جلسات تجلی و مجامع می توانید همکاری شرکاء خود را افزایش دهید.

  1. تودیع سرمایه :

تامین کردن سرمایه مورد نیاز برای شرکت که آن را در قالب آورده غیر نقدی و آورده نقدی می دانند یکی از دیگر شرایط بسیار مهم برای ثبت کردن شرکت ها می باشد که شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید.

  1. اشتغال به فعالیت تجاری :

اشتغال پیدا کردن شرکاء به معامله های تجاری یکی دیگر از ضروریاتی می باشد که شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشد. در واقع باید بدانید که تشکیل شرکت به این مورد مهم بستگی زیادی دارد و باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید. بنابراین برای به ثبت رساندن شرکت های خود باید به خوبی این مورد را در نظر بگیرید.

  1. تقسیم سود و زیان :

نحوه تقسیم کردن سود و زیان پیش از اینکه ثبت شرکت و فعالیت شرکت را انجام دهید باید تعیین نمایید. به زور معمول نسبت تقسیم کردن سود و زیان بین شرکاء باید به صورت مساوی باشد. تعیین کردن این مورد مهم به اساسنامه شرکت تا حد بسیار زیادی بستگی دارد. یعنی یک شریک همزمان باید هم سود ببرد و هم در ضررهای شرکت سهیم باشد.
نتیجه گیری :
شما با ثبت شرکت می توانید فعالیت های خود را گسترده تر سازید که همین مورد به شما کمک می کند در زمینه کاری خود سود و درآمد بسیار زیادی را به دست آورید. دقت داشته باشید که برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید با موسسه هایی که در این زمینه فعالیت دارند مشورت و همکاری داشته باشید. آنها به شما ایده های بسیار زیادی را ارائه می دهند تا بتوانید به بهترین نحو ممکن شرکت خود را تاسیس کنید.  موسسه فینتو در زمینه ثبت کردن شرکت ها و فعالیت هایی که مربوط به این حوزه می باشد می تواند شما را راهنمایی کند.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا