راه‌های افزایش فروش برای کسب و کار‌های B2B

راه‌های افزایش فروش برای کسب و کار‌های B2B

در کسب و کار های B2B  تقاضاکننده اخذ خدمات و محصولات، یک نهاد تجاری دیگر می باشد. این گونه محصول یا خدمات مورد نظر دیگر نهاد ها را مهیا می سازد. به این صورت که به جای ارتباط با مشتری های عادی با نهادهای دیگر سرو کار دارد. مسئله حائز اهمیت در این حیطه طیف وسیع فعالیت نهاد های B2B است. حدودا در هر حیطه ای که یک موسسه B2C موجود است ناظر کار موسسات B2B   نیز هستیم.
ولی مدل کسب و کار های B2B  با انحصار هایی نیز روبرو است، انحصار در بازارهدف، گسترده ترین چالش این گونه کسب و کار به حساب می آید، زیرا که شمار موسسات در قیاس با کاربران نهایی خیلی کمتر بوده و این موضوع سبب می شود تا بازار هدف از گستردگی کمتری  برخوردار باشد.
همچنین در خیلی از موارد، موسسات B2B  برای درخواست های مجدد، لازم است تخفیفی را برای کالاها و سرویس خویش مد نظر قرار دهند، چرا که معیار کالا و خدمات دریافتی معمولا قابل ملاحظه بوده و به همین جهت موسسات تقاضا کننده کالا و خدمات قابلیت چانه زنی بیشتری خواهند داشت.

آشنایی با نکات عمده در برندسازی در کسب و کار های B2B

کسب و کار های B2B  گونه ای از کسب و کار است که در آن فوکوس تنها بر روی فروش عمده کالا ها و سرویس ها به سایر موسسات است. محور شروع اینگونه کسب و کار امتیاز ویژه موسسه، بازار و مشتری های هدف، وضعیت آن در  چرخه  اعتبار و راهکار عرضه ارزش و اولویت به مشتری‌هاست.

وظیفه برند در پروسه خرید های اداری بسیار قابل ملاحظه است. به کارگیری پژوهشات بازار برای شناخت و معرفی ترکیب و تعیین مراکز خرید و شناخت ممیزات تصمیم گیری استفاده شده به وسیله اعضای موسسه، وظیفه ای بنیادی در گرفتن تصمیمات دارد.
اطمینان حاصل کنید که توصیه شما برای کلیه افرادی که در حال تصمیم گیری هستند انتخابی با ارزش است. در کسب و کار های B2B امکان دارد اشخاص بسیاری مشغول تصمیم گیری های خرید باشند زیرا کاربر شما فقط یک شخص نیست بلکه یک موسسه و کسب و کار است. این اشخاص تماما بایستی اطمینان یابند که برند شما جوابگوی احتیاجات و چالش‌های آنها است. 

راه‌های افزایش فروش برای کسب و کار‌های B2B

ارتباط های برند را بر اساس اثر بخشی های داد و ستدی رسانه ها برنامه ریزی و تنظیم نمایید در این مسئله موارد زیر را بایستی در نظر بگیرید:

  • سرمایه رویداد های ارتباطی در این حرفه ها همواره کمتر از حرفه های بازاریابی برای کاربران نهایی است.
  • به کار گیری رسانه های وسیع و متعدد اغلب اوقات محدود تر است.
  • به کارگیری رسانه های تخصصی نظیر نمایشگاه ها یا مجله های تخصصی برای استحصال به زیر شاخه های خریداران در موسساتی که به گونه ای مشتری به حساب می آیند، اعمال اثربخش تری هستند.

حتما بخوانید: ۸ نکته در خصوص نحوه مدیریت یک مجموعه برای مدیران تازه کار

شبکه های مجازی مناسب برای فعالیت کسب و کارهای B2B کدام اند؟

در این مبحث می خواهیم در خصوص شبکه های مجازی که برای کسب و کار های B2B مناسب هستند توضیحاتی را ارائه دهیم. کسب و کار معمولا مسئله ای است که با ارتباطات عجین شده است همانطور که علت تشکیل شبکه های اجتماعی  ایجاد ارتباط در سرتاسر دنیا است، در این صورت می تواند اسباب بسیار عملی برای بازاریابان B2B  باشد. از سویی با دقت به گونه مخاطبینی که در هر یک از این شبکه ها هستند بازاریابان به راحتی می توانند در کسب و کارهای B2B  کار کنند و بخش وسیعی از مخاطبین را به کسب و کار خود جذب نمایند.تنها کافی است محتوای مناسب و مفید متنشر کنند تا مخاطبان همواره همراهشان باشند.

  • لینکدین

اگر می خواهید فقط از یک نوع شبکه مجازی برای کسب و کار خود استفاده نمایید بهترین کار این است که لینکدین را انتخاب نمایید. این شبکه مجازی تقریبا ۴۵۰ میلیون مخاطب در سراسر جهان دارد. عمده ترین امتیاز به کارگیری از لینکدین فرصت آشنایی با اشخاص جدید و برقرای تماس با آنها است. کلید عمده کامیابی در این شبکه مجازی این است که داده های سودمند و عالی را در دسترس کاربران و گروه ها قرار می دهد. این شبکه مجازی به موسسات یاری می رساند که برند خود را بسازند و بازاریابی نمایند. گروه های موجود در لینکدین تاکنون به بیشتر از 1 میلیون رسیده که در یک حرفه منحصر به فرد کار می کنند. لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی مهم در کسب و کار های B2B  است.

  • فیسبوک

موسسات کسب و کار B2B همچنین بایستی یک صفحه ویژه ای در فیس بوک داشته باشند و بدون واسطه می توان برای خود یک گروه مخاطب و مشتری  ایجاد نمود. این شبکه مناسب ترین فرصت برای شناسایی فعالیت ها و نمایشگاه های تجاری موسسه می باشد و در این صفحه می توان موضوعات و مباحث مرتبط به حرفه خویش را نشر نمود. همواره موسسات B2B که در این شبکه مجازی کار می کنند فرصت بیشتری برای ارتباط بی واسطه و غیر مستقیم با دیگر موسسات را داشته باشند و بدین وسیله می توانند خصوصیات و ممیز های شاخص خویش را به کاربران و مشتری ها معرفی نمایند.

  • توییتر

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی مهم در کسب و کار های B2B توییتر می باشد. این شبکه اجتماعی یکی از پرطرفدارترین شبکه‌ها در سراسر جهان است. کسب و کار های B2B بایستی یک صفحه ویژه در آن برای خود ایجاد نمایند. کلیه توییت ها به وسیله کلیه اشخاص خوانده می شوند و هیچ برنامه ای در آن فیلتر نمی شود. این صفحه مجازی فرصت هدایت مصرف کنندگان  را به صفحه شما به واسطه لینک فراهم می سازد و در نهایت بازدید سایت را افزایش می دهد. امروزه اکثر استفاده کنندگان اینترنت برای اشاعه اخبار نو از توییتر استفاده می کنند.

آشنایی با استراتژی های ویژه کسب و کار های  B2B برای افزایش فروش

کسب و کار های B2B را اگر بدان گونه که باشند نبینید به هیچ عنوان نمی توان در آن به کامیابی برسید. فروش B2B در حد بالایی می باشد که در قیاس با فروش بی واسطه به مشتری لازمه نگرشی کاملا نو می باشد.
هنگامی که فروش B2B به صورت صحیحی انجام گیرد می تواند فوق العاده سودآور و مفید باش. در ادامه چندین استراتژی کاربردی برای فروش بیشتر را ذکر می نماییم:

مطلب پیشنهادی: ۵ نکته برای کاهش هزینه های منابع انسانی

  • بی واسطه به سراغ تصمیم گیرندگان اصلی بروید.

وقت و زمان خویش را برای ایجاد ارتباط با خریداران و مسئولان خرید هدر ندهید، مهم نیست که این پیوند ها به چه میزان راضی کننده باشند یا به چه میزان حس آرامش به شما القا نمایند، آنها دارایی یا قابلیت لازم را برای سرمایه گذاری حقیقی در کالا یا خدمات شما نخواهند داشت. به جای اینکه وقت خود را اینگونه هدر دهید بهتر است کالا های خود را تنها به سودآوران طبقه های بالا بفروشید زیرا که آنها پول و قابلیت حقیقی برای بله گفتن به شما را خواهند داشت. اکثر فروشندگان کامیاب مدل B2B از این اشخاص فوری گذشته و خیلی زود به سراغ اشخاص تصمیم گیرنده اصلی می روند.

  • نتایج و خروجی های حقیقی کسب و کار را به فروش رسانید.

کسب و کار ها تمایلی به کالا یا خدمات شما نخواهند داشت بلکه در پی برآیند ها و خروجی هایی می باشند که شما می توانید در کسب آنها یاری رسانید.
در قدیم فروشنده ها می توانستند با شناسایی خصوصیات و امتیازات محصول خود در کسب و کار های B2B  هم پیروز شوند، ولی در حال حاضر این احتمال مقدور نیست. پس اگر تمایل دارید در رقابت های فروش پیروز و کامیاب باشید بایستی بر روی برآیند های محسوس و اثربخش آنها بر درآمد مشاغل فوکوس نمود.

راه‌های افزایش فروش برای کسب و کار‌های B2B

حتما بخوانید: 4 روش برای افزایش عملکرد کارمندان

  • در خصوص تفسیر ارزش خود کاملا شفاف باشید.

اگر می خواهید تجارتی چند میلیون دلاری صورت دهید ضروری است که آماده باشید تا تفسیر ارزش خود را فوری و بصورت کاملا واضح ذکر نمایید. اکثریت فروش کسب و کار های B2B  فقط به این علت شکست خورده و ناکام هستند که فروشند ها قادر نیستند عملی را که سبب متباین شدن آن ها از سایر رقبا می شود را به شیوه واضحی ذکر نمایید. این تمهید ها برای موفقیت در تجارت های عظیم راه حلی است که به شما یاری می رساند تا در قیاس با قدیم فروش هایی با سودآوری بیشتری داشته باشید.

  • هرگز از نرخ اولیه خود پایین نیایید.

مشاغل پیروز و سودآور اعتباری به نرخ شما نمی دهند، در حقیقت آنها فقط اعتباری که برایشان مهیا می سازید و برآیند هایی که در کسبشان به آنها یاری می رسانید دقت می کنند. اگر در زمان فروش کالا هایتان نرخ خود را برای مشاغل پایین بیاورید در این صورت فقط می توانید مشتری ها و کاربران بالقوه ای را به خود جذب نمایید و نمی توانید بر روی استراتژی های اثربخش سرمایه گذاری نمایید.
برای بهسازی فروش مربوط به کسب و کار های B2B به هیچ عنوان از نرخ اولیه خود پایین نیایید به این صورت ناظر فروش های بزرگتری خواهید بود و کاربران مطلوب تری را به خود جذب می نمایید.

  • چالش ها را بصورت دقیق وارسی نمایید.

به صورت دقیق وارسی نمایید که در مشاغلی که قصد دارید به آنها چیزی را بفروشید چه پیامدهایی رخ میدهد. آنها با چه مسائلی عمده ای مواجه هستند؟ این چالش ها به صورت ماهانه چه میزان مخارج برای کسب و کار به همراه خود دارند؟ مخارج سالیانه به چه میزان است؟ جواب به این سوالات میتواند راهبرد فروش کسب و کار های B2B شما را به نوعی پیش ببرد که از سودآور تر از میزانی است که شما حتی نمی توانید تصور ‌کنید.

شرکت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید

هر مدیر خوب نیازمند ابزاری قدرتمند است تا بتواند مجموعه خود را به بهترین شکل مدیریت کند. مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو ابزاری قدرتمند است که می تواند به مدیران در کنترل کارمندان و محاسبه حقوق و دستمزد آنها کمک کند. شما همیشه یک مدیر لایق هستید و باید بهترین ها برای شما باشد. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو کار مدیریت خود را بسیار آسان تر کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

1 در مورد “راه‌های افزایش فروش برای کسب و کار‌های B2B”

  1. بنظر من برای اینکه کسب و کار های B2B فروششون را افزایش بدن راهش اینه که در بازار رقابتی که وجود داره، یه ارزش افزوده مختص به خودشون رو ایجاد کنن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا