8 نکته در خصوص نحوه مدیریت یک مجموعه برای مدیران تازه کار

نحوه مدیریت یک مجموعه برای مدیران تازه کار

شما به تازگی و پس از تلاش بسیار ارتقا شغلی یافته اید و مدیر بخش خود شده اید. نحوه مدیریت شما مهم ترین و موثرترین امر در همه امور است. برای یک مدیر خوب تفاوتی میان مدیریت یک رستوران یا یک کارخانه وجود ندارد زیرا نحوه مدیریت موثر را کاملا می داند. در نقش جدیدتان، شما مسئول عملکرد و رضایت شغلی کارمندان خود خواهید بود و باید تیم خود را به بهترین شکل حفظ کنید.
اما شما هیچ‌گاه تنها نیستید و نباید احساس کنید که تمام فشار‌ها بر روی دوش شماست. در ادامه این مطلب با هم به هشت نکته در خصوص نحوه مدیریت یک مجموعه برای مدیران تازه کار خواهیم پرداخت.

ایجاد یک ساختار سازگار

به عنوان مدیر، هدف اصلی شما این است که مطمئن شوید تیم شما سازنده و شاد است. این به ﺁن معنی است که افراد شما باید بتوانند به راحتی با شما در ارتباط باشند و در صورت نیاز بتوانند بدون دغدغه تقاضای مرخصی کنند و روزهای بیمار را با ﺁسودگی سپری کنند.
ﺁیا شما یک سیستم مدرن برای مدیریت برنامه ها دارید؟ ﺁیا این سیستم برای افرادی که با تکنولوژی راحت نیستند هم کارآمد هست؟
اینها سوالاتی است که شما در زمان ایجاد یک ساختار محکم برای کارکنان باید پاسخ دهید تا بتوانید در زمان صرفه جویی کنید و مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهید.

ایجاد ارتباط روشن

یک راز کوچک اما بسیار مهم در علم مدیریت این است که ارتباط روشن می تواند بسیاری از مشکلات مدیریتی را حل کند.
مطمئن شوید که کارمندان همیشه از ﺁنچه در حال رخ دادن است ﺁگاه باشند. اجرای جلسات همه جانبه ماهیانه برای بحث در مورد عملکرد تیم و دریافت بازخورد می تواند بسیار موثر باشد. اطلاع رسانی اخبار شرکت به صورت لحظه ای به کارمندان با ایمیل یا پیامک نیز روش خوبی است. نحوه مدیریت شما باید طوری باشد که سعی کنید این فرهنگ سازمانی را خودتان گسترش دهید که اخبار کارها باید سریع به کل تیم بازگو شود. خواه اخبار بد باشد خواه اخبار خوب. این مطلب می تواند شما را از فیل در اتاق دور کند.

حتما بخوانید: راه هاي تقويت مشاركت كارمندان

آماده باشید

برای اتفاقات غیر منتظره آماده شوید. کارمندان بیمار می شوند ، ماشین ها خراب می شوند و بودجه تنخواه افراد شما تمام می شود. از ابزاری استفاده کنید که به شما کمک می کند اتفاقات لحظه آخری را کنترل کنید. به عنوان مثال ، با یک برنامه ریزی خوب برای منابع انسانی خود می توانید به کارکنان این امکان را دهید که برای زندگی خود برنامه ریزی کنند و در صورتی که قادر به انجام شیفت منظم خود نیستند، شیفت را با یکدیگر عوض کنند. سعی کنید همیشه نحوه مدیریت خود را به روز کنید و برای این منظور و تسریع کردن امور می توانید از نرم افزارهای تنخواه گردان آنلاین یا مدیریت منابع انسانی استفاده کنید.

حتما بخوانید: ۵ نکته برای کاهش هزینه های منابع انسانی

ارائه بازخورد

به کارمندان خود بگویید که چگونه کار می کنند. بازخورد مثبت و سازنده را در زمان مناسب ارائه دهید تا کارکنان احساس ارزش و دیده شدن کنند. اگر مشتری شما از یک کارمند تعریف کرد ، پیام را به اشتراک بگذارید و درباره آنچه کارمند شما به خوبی انجام داده بازخورد واضحی ارائه دهید.
دادن بازخورد مثبت آسان به نظر می رسد، اما در مقابل آن ارائه بازخورد انتقادی می تواند برای مدیران جدید چالش باشد. به یاد داشته باشید که نمونه های خاصی ارائه دهید تا کارمند شما بداند چگونه پیشرفت کند.
فرهنگ انتقاد کردن و انتقاد پذیری را نیز خودتان می توانید در فرهنگ سازمانی رشد دهید. برای این منظور می توانید اول از خودتان شروع کنید و با پیاده سازی بازخورد ۳۶۰ درجه علاوه بر اینکه باعث پیشرفت سازمان شوید، بتوانید انتقاد کردن و انتقاد پذیری را نیز یاد دهید.

جا برای رشد بگذارید

براساس نظرسنجی از بیش از 1400 کارگر شیفتی ، 91٪ پاسخ دهندگان گفتند که مسیر شغلی برای آنها مهم است. آیا کارمندان شما راهی روشن به سمت جلو دارند؟
مانند شما ، انگیزه آنها برای افزایش حقوق ، پیشرفت شغلی و مسئولیت های جدید بالا است. اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما از جایگاه و اهداف خود برای رسیدن به سطوح بالا کاملاً آگاه هستند. به عنوان مثال ، یک کارمند خرده فروشی شما باید بداند برای تبدیل شدن به مدیر یک طبقه به چه مهارت هایی نیاز دارد؟
همه به دنبال پیشرفت در کار شما نیستند ، اما شما هنوز هم می توانید به آنها کمک کنید تا تجربه مورد نیاز برای موقعیت بعدی خود را کسب کنند. شکست نیز بخشی از رشد است. اشتباهات را به لحظه های قابل آموزش تبدیل کنید که کارمندان شما بتوانند از آن رشد کنند.

برای تیم خود الگوی درستی باشید

به ناچار از شما خواسته می شود با یک مشتری بسیار عصبانی صحبت کنید و کنار بیایید. در این مرحله ، باید مدیر خوبی باشید زیرا در گذشته موقعیت های مشابه را به خوبی مدیریت و خودتان را برای این زمان آماده کرده اید. به مشتری یا کارمند خود گوش فرا دهید و تمام جنبه های داستان را بشنوید.
با آموزش و اعتماد سازی است که می توانید تیم خود را بهتر آماده کنید. تیم شما باید از شما به عنوان یک رهبر صبور و منصف یاد کند.

مطلب پیشنهادی: هشت راه برای تقویت برند شخصی یا پرسونال برندینگ

خود را متفاوت از کارمندان نشان ندهید

همکاران ارتباطات و پیوندهایی را ایجاد می کنند که بی نظیر هستند. آنها با هم چالش ها پشت سر می گذارند و هر هفته ساعت ها با یکدیگر وقت می گذرانند.
بهترین نحوه مدیریت این است که یادتان باشد در حالی که شما مدیر هستید ، هنوز انسان هستید. روزهای خوب و بدی دارید. بعضی روزها مشغول هستید و بعضی روزها کمی بیشتر وقت دارید. با تیم خود با احترام رفتار کنید و در مورد آنچه در بشقاب شماست شفاف باشید.

مثبت بودن را تمرین کنید

چشم انداز روزانه شما بر روی کارمندان و مشتریانتان تأثیر می گذارد و خوش بین ماندن به شما و تیمتان کمک می کند تا روزهای سخت را پشت سر بگذارید. به یاد داشته باشید که هنوز در نقش خود تازه کار هستید و ممکن است اشتباه کنید. اما آموخته های خود را با تیم خود به اشتراک بگذارید و به یکدیگر کمک کنید.
هنوز هم می توانید گلایه کنید و وقتی شرایط سخت می شود ابراز نگرانی کنید اما مثبت بودن اصیل شما می تواند به ایجاد روحیه تیمی و ایجاد یک فرهنگ خوب تیمی کمک کند.

کارمندان خود را مانند یک مدیر حرفه ای مدیریت کنید

شما همیشه یک مدیر لایق هستید و باید بهترین ها برای شما باشد. با استفاده از نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو کار مدیریت خود را بسیار آسان تر کنید و تردد پرسنل خود را از هر کجا و در هر زمان مشاهده و مدیریت کنید.
سامانه حضور و غیاب آنلاین
منبع: deputy

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا