دانلود رایگان فایل اکسل صورتهای مالی نمونه جدید و نمونه قدیم

فایل اکسل صورتهای مالی

عموما همه صاحبان شرکت‌ها، حسابدار ها،‌ مسئولین مالی شرکت ها و… از الزام تهیه صورت های مالی باخبر هستند و اهمیت تهیه صورت های مالی از کسی پوشیده نیست. شما می توانید برای راحتی در تهیه صورتهای مالی خود، از فایل اکسل صورتهای مالی نمونه موجود در سایت فینتو استفاده کرده و نمونه صورت های مالی را از لینک موجود در پایین مقاله دانلود کنید.
در ضمن توجه داشته باشید که از سال ۱۳۹۸ یک صورت مالی جدید به صورت های مالی اضافه شده است؛ ما در این جا هم نمونه ی قدیمی و هم نمونه جدید را در قالب اکسل برای دانلود قرارداده ایم که تمامی آنها فرمول دهی نیز شده اند.

تعریف کوتاه صورت مالی و صورتهای مالی اساسی چیست؟

 

صورتهای مالی

صورت های مالی مجموعا ۶ مورد هستند که در بین آن ها ۴ مورد از اساسی‌ترین صورت های مالی هستند که حتما می بایست در گزارش های مالی درج شده و تنظیم شوند. این 6 مورد شامل موارد زیر است:

  1. ترازنامه
  2. صورت مالی سود و زیان
  3. صورت مالی سود و زیان جامع
  4. صورت مالی جریان وجوه نقد
  5. صورت مالی میان دوره ای
  6. صورت سرمایه

البته در سال ۱۳۹۸ صورت مالی جدیدی با نام «صورت مالی تغییرات در حقوق مالکانه»  به گروه صورتهای مالی افزوده شده است. مزیت این صورت مالی این است که اگر شرکت ها آن را ارسال نمایند، دیگر نیازی نیست که گردش سود و زیان انباشه را ارائه دهید. لازم به ذکر است که گردش سود و زیان انباشته در واقع ذیل صورت مالی سود و زیان قرار می گیرد.

صورت های مالی یک شرکت در واقع نشان دهنده نتیجه فعالیت‌ها، سود، زیان و … است که در طی یک مدت زمان خاص جمع آوری شده و طبق اصول تنظیم می شوند. صورتهای مالی برای صاحبان شرکت‌ها بسیار کمک کننده و مهم است و ضمن این که شما را با روند کاری شرکتتان آشنا می کند، می تواند به شما دیدی درباره چگونگی برنامه ریزی در مورد آینده شرکت بدهد که بر اساس سود و زیانی که تاکنون داشته‌اید، چگونه باید برای سال های بعدی فعالیت شرکت برنامه ریزی داشته باشید.

صورت های مالی اساسی

همانطور که گفتیم در بین صورت های مالی موجود، ۴ مورد از آن ها صورت های مالی اساسی به شمار می روند که شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت سود و زیان جامع و صورت جریان وجوه هستند. این 4 صورت مالی در گزارش های تمامی شرکت ها وجود داشته و به ارزیابی دقیق تر شما از روند کاری شرکت کمک بسیاری می کند.
اگر نیاز به توضیحات بیشتر درباره صورتهای مالی و تعربف صورتهای مالی اساسی دارید دارید می‌توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: صورت مالی چیست و صورتهای مالی اساسی کدامند؟

فایل صورتهای مالی که برای دانلود قرار داده ایم شامل موارد زیر به همراه تمامی فرمولها است:

  • صورت وضعیت مالی ( ترازنامه )
  • جریان های نقدی فایل اکسل و خام صورتهای مالی نمونه
  • صورت سود و زیان
  • صورت سود و زیان جامع
  • صورت تغییرات حقوق مالکانه

رمز فایل: finto.ir

دانلود رایگان فایل اکسل صورتهای مالی

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حسابداری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.
نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو، در حسابداری و رسیدگی به امور پرداختی به شما کمک می­کند تا بهترین راندمان کاری و بیشترین سود­آوری را داشته باشید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

7 در مورد “دانلود رایگان فایل اکسل صورتهای مالی نمونه جدید و نمونه قدیم”

  1. گیتا ملک زاده

    خیلی خوب بود و به کارم اومد.ک لطفا دانلود فایل اکسل های دیگه رو هم قرار بدید مثل فایل اکسل فاکتور فروش و…

  2. سلام با توجه به اینکه اکسل دارای فرمول هست ، تراز آزمایشی چطور بارگذاری بشه که فرمولها درست اعمال بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا