چگونه یک حسابدار دورکار حرفه‌ای باشیم؟

چگونه یک حسابدار دورکار حرفه‌ای باشیم

اگر شما نیز مانند خیلی افراد دیگر به دورکاری علاقه دارید و قصد دارید تا  یک حسابدار دورکار شوید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
طی چند سال گذشته و مخصوصا پس از همه گیری ویروس کرونا، مفهوم دورکاری برای ما بیشتر تکرار شد و پیشرفت چشمگیری پیدا کرد زیرا سازمان ها بیشتر از هر زمان دیگری از روش های کار انعطاف پذیر و از راه دور استقبال کردند. طبق تحقیقات انجام شده، در سال 2020 حتی مدیران شرکت هایی که در ابتدا به مدل کار از خانه شک داشتند نیز تا حد زیادی تحت تاثیر انعطاف پذیری و بهره وری بالای نیروی کار از راه دور و دورکاری قرار گرفتند. از سوی دیگر نیز بسیاری از کارمندان از آسودگی در زمان دورکاری استقبال کردند. در نتیجه، این روش جدید کار در صنایع مختلف رشد پیدا کرد و خیلی از کسب و کارها را به سمتی برد که به صورت دائم دور کار شوند. این شامل مشاغلی مانند حسابداری نیز شد.
برای حسابداران تغییر به سمت دورکاری مزایای زیادی را به همراه دارد. اما عادت به انجام یک کار حسابداری از خانه نیاز به برخی تغییرات اساسی دارد. حفظ ارتباط منظم با کارفرمای خود و یک محیط راحت و مشخص برای کار جز مواردی است که میتواند در حسابداری از خانه به شما کمک کند.

حتما بخوانید: آشنایی با شغل حسابداری  و مزایا و معایب آن

طبیعی است حسابدارانی که تا به حال دورکار نبوده اند کمی برایشان سخت باشد پس پیشنهاد میکنیم به نکات زیر برای تبدیل شدن به یک حسابدار دورکار توجه کنید.

آیا حسابداران می توانند از خانه کار کنند؟

با اینکه حسابداری یکی از قدیمی ترین مشاغل است اما همیشه خود را با مدل روز هماهنگ کرده است. برخلاف بسیاری از مشاغل دیگر که کارمندان برای انجام وظایف شغلی خود باید در یک محل کار حضور داشته باشند، حرفه حسابداری انعطاف پذیری زیادی دارد.
بیشتر وظایف حسابداری اکنون با استفاده از رایانه انجام می شود و دنیای تجارت مدرن از طریق ابزارها و فن آوری های دیجیتال به هم پیوسته است پس میتوان نتیجه گرفت که کارهای حسابداری از خانه قابل انجام است. حسابدارانی که از طریق خدمات آنلاین با مشتریان ارتباط برقرار می کنند و با استفاده از نرم افزاری مبتنی بر ابر امور خود را انجام میدهند، می توانند از هر جایی با اتصال به اینترنت کار کنند.

چگونه یک حسابدار دورکار حرفه ای باشیم؟

مزایای دورکار بودن یک حسابدار چیست؟

هنگامی که از راه دور حسابداری را انجام دهید و به یک حسابدار دورکار تبدیل شوید، قادر خواهید بود:

  • کنترل کامل بر محیط کار خود داشته باشید
  • از رفت و آمد طولانی و پرتنش خودداری کنید و در هزینه های بنزین یا حمل و نقل عمومی صرفه جویی کنید
  • برای سایر فعالیتهای شخصی یا شغلی خود زمان بیشتری خواهید داشت و با سهولت بیشتری به کارهای خانه میپردازید
  • روزهای تعطیل را به جای انجام کارها و مسئولیت ها به استراحت اختصاص می دهید
  • برای تناسب اندام و سلامتی وقت بیشتری داشته باشید
  • می توانید بدون حواس پرتی و با بهره وری بیشتر کار کنید
  • با استفاده از ابزار کنفرانس ویدیویی، جلسات و ارتباطات را سریعتر و کارآمدتر برگزار خواهید کرد
  • از هر مکانی که دسترسی مطمئن به اینترنت دارید می توانید به کارتان برسید پس می توانید از شهر خود خارج شده و در مسافرت و یک محیط آرام وظایف خود را انجام دهید

آیا کار در منزل به عنوان حسابدار آسان است؟

مطمئنا وضعیت کار از خانه به خصوص در آغاز کار آسان نخواهد بود. به عنوان مثال ، باید مشکلات اتصال Wi-Fi را به تنهایی برطرف کنید و از کارهای خانه گرفته تا کودکان خردسال حواس شما را پرت می کند. علاوه بر این فضای پویای محل کار را از دست خواهید داد.

مطلب پیشنهادی: نحوه‏ محاسبه‏ حقوق و مزایای یک حسابدار

اما خوشبختانه باید گفت که این موضوعات تنها برای مدتی برای شما مشکل ایجاد می‌کند و شما به مرور زمان با شرایط کنار خواهید آمد. برای حل بیشتر این مشکلات می‌توانید یک فضای مشخص را در خانه برای کار در نظر بگیرید و آن را مانند اتاق محل کارتان در نظر بگیرید. برنامه کاری خود را با اعضای خانواده در میان گذاشته و از آنها درخواست کنید در زمان کار موجب حواس پرتی شما نشوند. در بخش بعد به نکاتی مفید برای تبدیل شدن به یک حسابدار دورکار حرفه‌ای خواهیم پرداخت.

چگونه به یک حسابدار دورکار تبدیل شویم؟

در حسابداری مانند سایر مشاغل نیاز است تا برای تبدیل شدن به یک نیروی دورکار به این نکات و روش ها توجه کنید.
روشهایی برای تبدیل شدن به یک حسابدار دورکار

شما نیاز به سخت افزار مناسب دارید

قدم اول این است که سخت افزارهای خود را بررسی کنید و در صورت نیاز کمبودهای خود را تهیه کنید. هنگامی که یک رایانه اداری دچار مشکل می شود متخصص IT شرکت معمولاً به شما کمک می‌کند. اما در خانه اگر رایانه، اینترنت یا سایر موارد ضروری در فناوری با مشکلی روبرو شود، عیب یابی به عهده شما است. اطمینان حاصل کنید که در صورت نیاز به یک متخصص کامپیوتر با چه کسی باید ارتباط برقرار کنید. از دوستان یا همکاران در محل کار کمک بخواهید و خیالتان راحت باشد که پس از مدتی کوتاه دیگر مشکلی نخواهید داشت و یا اینکه اگر هم مشکلی باشد خودتان با توجه به تجربیاتی که به دست خواهید آورد می‌توانید آنها را حل کنید.

به خود یک فضای کاری اختصاصی بدهید

بسیار مهم است که شما یک فضای کاری در خانه خود ایجاد کنید تا بالاترین سطح تمرکز و بهره وری را داشته باشید.
یک میز کار کوچک با لپ تاپ در گوشه اتاق نشیمن یا فضای کاری مشخص می‌تواند کلید بسیاری از مشکلات بوده و مرزی میان زندگی و کار شما ایجاد کند. این به دیگران نشان می دهد که شما در محل کار خود هستید و برای رسیدگی به سایر امور خانه در دسترس نیستید. همچنین به شما امکان می دهد فضای خود را به گونه ای تنظیم، مرتب و تزیین کنید که کارایی و بهره وری را بیشتر کند.

یک برنامه مشخص تنظیم کنید و به آن پایبند باشید

تبدیل شدن به یک حسابدار دورکار مستلزم این است که با برنامه ریزی منظم عمل کنید تا به کار و یا حتی امور روزمره شما لطمه وارد نشود.
پیروی از یک برنامه کاملاً مشخص به نفع سایر افرادی که با آنها در تعامل هستید نیز خواهد بود. شما باید با رعایت یک برنامه مشخص خود را در دسترس همکاران و مدیران قرار دهید. اگر کسی نیاز دارد از طریق تلفن یا ایمیل با شما تماس بگیرد باید مطمئن باشد شما در ساعات کاری معمول در دسترس خواهید بود.
می شود که به ساعت های کاری منظم و با وقفه های متناوب پایبند باشید. داشتن تعداد معقولی از وقفه های کوتاه علاوه بر استراحت ناهار به شما کمک می کند تا وقت خود را از دست ندهید و همینطور انرژی و تمرکز داشته باشید.

یک حسابدار دورکار دقیق باشید

با توجه به اینکه شما در زمان دورکاری کنار مدیر خود نیستید، باید طوری رفتار کنید که تا مدیر شما مطمئن شود که کارهایتان را دقیق انجام داده اید.
دیدن کارمندان نشسته روی صندلی های اداری راهی موثر برای سنجش بهره وری آنها نیست. بلکه شرکت ها باید توجه خود را به نتایج قابل اندازه گیری معطوف کنند. حال اگر مدیر شما این روند را ایجاد نکرده است خود شما مسئولیت انجامش را بر عهده خواهید داشت.
با این حساب ، یک حسابدار دورکار می تواند شاخص های اصلی عملکرد در مورد پیشرفت کار و عملکرد خود را تعیین و گزارش دهد. باید به گونه‌ای عمل کنید که مدیران شما استعدادها و مهارت های شما را عملی ببینند و آنها را تصدیق کنند و از کاریی که انجام می دهید قدردانی کنند.
حسابدار دورکار

اطمینان حاصل کنید که شرکت شما از نرم افزار حسابداری آنلاین برخوردار است

کارهای حسابداری مبتنی بر رایانه تنها با زیرساخت های مناسب امکان پذیر است. پس به عنوان یک حسابدار دورکار  باید درمورد اینکه شرکتتان از آنچه برای تولید مداوم نیاز دارد مطلع باشید. یک حسابدار دورکار حرفه ای بیشتر از  نرم افزار حسابداری آنلاین و مبتنی بر ابر و راه حلهای درست و ساده استفاده می‌کند.
یک حسابدار دورکار به سیستم های قدیمی که فقط از طریق رایانه های موجود در دفتر موجود است دسترسی نخواهد داشت. ورود از راه دور به سیستم رایانه ای شرکت ممکن است گزینه دیگری باشد که معمولا کارایی کمتری دارد و کمی برای افراد دشوار است. در هر صورت ، مهم است که این نرم افزار نیازهای شرکت و همچنین کار حسابدار را رفع کند.

بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین برای حسابداران دورکار

مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو یک سیستم تحت وب و آنلاین است که شامل خدماتی از جمله سیستم حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، تنخواه گردان و حسابداری آنلاین می‌شود. آنلاین بودن خدمات فینتو باعث می شود تا کاربران علاوه بر امکان دسترسی آسان از هر مکان و در هر زمان، هزینه های کمتری نسبت به سیستم های قدیمی بپردازند.
با نرم‌افزار حسابداری آنلاین فینتو، شما به راحتی می‌توانید با نرم‌افزارهای پیچیده خداحافظی کنید و مدیریت تمام نیازهای کسب و کار خود را با یک راه حل حسابداری ساده انجام دهید. فینتو به عنوان نرم‌افزار مبتنی بر ابر، مزایای بیشماری دارد که برای آگاهی بیشتر می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.
نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا