دلایل ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب

دلایل ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب

ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب علل متنوعی دارد. آنها یا برای همراه شدن به همسرانشان از محلی به محل دیگر  جابجا می شوند، یا قصد دارند در کنار فرزندان خود در خانه بمانند یا حرفه و شغل خود را تغییر دهند و یا تمایل دارند مجدد به تحصیل بپردازند. این علل علل به حدی متعدد هستند که بازشناسی آن ها برای مدیران خیلی چالش برانگیز است.

بهتر است بدانید عوامل گفته شده در بالا فقط قسمت کوچکی از علل ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب می باشد و اغلب دلایل به مسئولان وابسته هستند. در حقیقت هر مورد مربوط به فضای کار ، فرهنگ سازمانی آن، استنباط پرسنل از شغل خود و قابلیت های موجود در آن همه و همه در دسترس مسئول است  با توجه به هر علتی امکان دارد بعضی از کارکنان در فکر ترک شرکت شما باشند. این مسئله حتی برای معتبرترین شرکت ها هم پیش آمده است با این وجود لازم است تا از این پیشامد ناخوشایند یک فرصت مطلوب برای خود اعمال نمود. با ما باشید تا با دلایل عمده ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب آشنا شوید.

مهم ترین دلایل ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب

مهم ترین دلایل ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب

ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب همواره یکی از مشکلات عمده مسئولان و مدیران مشاغل مختلف بوده است. غیر قابل باور است که گاهی می شنویم مسئولان جهت از دست دادن موفق ترین و بهترین کارمندان خود اعتراض می کنند. برخی مسائل به حدی هزینه بر و مخل هستند که سبب می شوند اشخاص خوب بروند

مسئولان علاقه دارند در خصوص مسائل گردش مالی خویش به هر چیزی در سطح زمین اعتراض کنند، در صورتی که از پایه و اساس این مسئله چشم پوشی می کنند که کارکنان کار خود را رها نمی کنند بلکه مسئولان را ترک می کنند.

مبحث ناراحت کننده این است که به آسانی می توان جلوی ترک شرکت پرسنل موفق را گرفت، همه آنچه ضروری است یک بینش نو و کمی کوشش بیشتر از طرف مسئول است.

بنیاد ها اهمیت پرسنل خلاق و پایبند را می دانند ولی همواره در داشتن سرپرستان قابل اعتماد جهت اجرای این امور با شکست روبرو می شوند. زمانی که آن ها شکست می خورند صنف های پایین تر آنها صدمه می بینند.

برخی از خطاهای غیر قابل جبرانی که مسئولان مرتکب می شوند و بهترین پرسنل را فراری می دهند عبارتند از:

  • یکی از عمده ترین علل ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب، استفاده بیش از اندازه از آنها است

هیچ چیز به میزان استفاده بیش از اندازه پرسنل، آن ها را از کار فراری نمی کند. این که مطلوب ترین اشخاص خود را به شدت بکار بگیرید خیلی اغوا کننده است؛ که مسئولان گاها در این تله گرفتار می شوند. زیاد کار کردن پرسنل خوب بهت آور است. این سبب می شود آن ها حس کنند که دارند جهت راندمان بالا مجازات می شوند. پژوهشات جدید دانشگاه استنفورد حاکی از آن است که در هفته کاری چنانچه مدت زمانی کار شما به ۵۰ ساعت  برسد راندمان در ساعت به شدت کم می شود و بعد از ۵۵ ساعت، راندمان شما به صفر می رسد به گونه ای که نمی توانید هیچ فعالیتی  انجام دهید.

چنانچه بایستی میزان کار پرسنل مستعد خود را افزایش  دهید لازم است شرایط و موقعیت آن ها را بهبود بخشید. پرسنل مستعد ظرفیت کاری بیشتری خواهند داشت، ولی اگر در روال کاری خود ثابت بمانند در موسسه باقی نخواهند ماند.

بالا بردن حقوق، ارتقا درجه و تغییر عنوان شغلی ،تماما شیوه های قابل قبول جهت بالا بردن ظرفیت کاری هستند. چنانچه صرفا به این علت که اشخاص مستعد هستند ظرفیت کاری آن ها را افزایش دهید و هیچ کدام از امتیازات آنها را تغییر ندهید آن ها در پی کار دیگری خواهند گشت که برازنده آن هستند را به آن ها بدهد.

 

حتما بخوانید: موارد مهم در استخدام افراد که باید به آن دقت کنید

  • مسئولان همکاری را درک نمی کنند و به عمل خوب پاداش نمی دهند

از دیگر دلایل ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب ناچیز شمردن توانایی یک شخص فعال است. انجام چنین کاری برای عده ای از مسئولین خیلی راحت است. مخصوصا زمانی که اشخاص با کارکرد زیاد به صورت ذاتی هدف و انگیزه دارند. هر شخصی تکریم و بزرگداشت را می پسندد چه بسا که آن شخص، فردی باشد که به سختی مشغول کار است و هدف دارد. مسئولان بایستی جهت یافتن هر آنچه به پرسنلشان حس خوبی می دهند تلاش کنند و پس از آن برای اعمال امور خوبشان به آنها پاداش دهند. چنانچه این عمل را به صورت مطلوبی انجام دهید، سبب بالا رفتن راندمان کارکنان خود می شوید.

  • مسئولان نمی توانند مهارت های اشخاص را توسعه دهند

زمانی که از مسئولان در خصوص توجه شان به کارکنانشان پرسش می شود، آنها در تلاشند با بکارگیری از واژه هایی نظیر اعتماد، استقلال و توانایی بهانه ای جفت و جور کنند. این چالش کاملا غلط است. مسئولان خوب ریاست می کنند ، مهم نیست پرسنل به چه میزان مستعد و کاربلد هستند . آن ها ملاحظه می کنند و به صورت مستمر گوش می دهند و عکس العمل دریافت می کنند.

امکان دارد ریاست شروعی داشته باشد. ولی مسلما پایانی ندارد. زمانی که شما یک پرسنل مستعد دارید وظیفه شما است که زمینه هایی برای آن بیابید که بتوانند مجموع استعداد های خود را بهبود سازد. بیشتر کارکنان مستعد بازخورد می خواهند، زیاد تر از کسانی که مهارت کمتری دارند و این وظیفه شما است که آن را به پرسنل خود بدهید. اگر این امور را انجام ندهید بهترین پرسنل شما بی انگیزه می شوند.

  • ارزش قائل نبودن برای پرسنل یکی از عمده ترین علل ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب است

بیشتر از نیمی از اشخاص که کار خود را رها می کنند این عمل را به دلیل روابط خود با مسئولشان انجام می دهند.  موسسات هوشمند این اطمینان را ایجاد می کنند که مسئولانشان آگاهند که چگونه میان کارکشته بودن و انسان بودن اعتدال ایجاد کنند. این اشخاص مسئولانی هستند که از موفقیت پرسنل خود خوشحال می شوند و برای آنها جشن می گیرند، برای افرادی که زمان سختی را طی می کنند دلسوزی می کنند و پرسنل را به چالش می کشند. مسئولانی که نمی توانند در واقع به پرسنل خود اهمیت دهند معمولا نرخ تعویض نیروی کار بالایی را متحمل می شوند. مقدور نیست که بیشتر از ۸ ساعت در طول روز برای شخصی کار کنید در صورتی که او برای شما ارزشی قائل نباشد و هیچ چیز به استثنای راندمان کاری شما برایش مهم نباشد.

  • مسئولان برای تعهدات خود ارزشی قائل نیستند

قول دادن به اشخاص شما را در مسیر مطلوبی قرار می دهد که مرز باریک میان شاد کردن پرسنل و یا مشاهده خروج آن ها از موسسه می باشد. زمانی که شما به یک تعهد مقید می مانید، از نظر پرسنل خود بسیار ارجمند هستید زیرا که بدین وسیله ثابت می کنید که مطمئن و قابل احترام هستید، ولی زمانی که به تعهد خود مقید نباشید همانند شخصی بی مسئول و بی توجه و غیر قابل اعتماد شناخته می شوید. که این مورد هم می تواند یکی از علل ترک کردن شرکت باشد.

یکی عمده ترین دلایل ترک کردن شورکت توسط کارمندان خوب

  • مدیران اشخاص غلط را بکار می برند و به آنها ارتقا شغلی می دهند

پرسنل مطلوب و مستعد می خواهند که با اشخاص متبحر و همفکر کار کنند. زمانی که مسئولان عمل دشوار استخدام پرسنل خوب را انجام ندهند سبب از میان رفتن هدف افرادی که در کنار آنها مشغول کار هستند، می شوند. ارتقا اشخاص غلط حتی بدتر نیز می باشد. زمانی که شما کلیه وقت کاری خویش را جهت اخذ ترفیعی کار می کنید که به فردی داده می شود که شایسته آن نیست این یک توهین خیلی بزرگ به شمار می آید.

  • مسئولان به اشخاص این توانایی را نمی دهند احساسات خود را دنبال کنند

پرسنل مستعد پرشور هستند. تمهید فرصت هایی برای آن ها جهت پیگیری احساساتشان، بهره جویی و خشنودی شغلی آن را بهینه می سازد. ولی خیلی از مسئولان می خواهند اشخاص در یک جعبه کوچک به فعالیتشان بپردازند. این مسئولان می ترسند که اگر به کارکنانشان این فرصت را بدهند که تمرکز خود را توسعه ببخشند و پیگیر احساساتشان باشند بهره جویی کاهش می یابد. این نگرانی کاملا بی پایه و اساس است. پژوهشات حاکی از آن است که رضایت فکری اشخاصی که می توانند احساسات خویش را در مسیر تجربه کاری دنبال کنند چندین برابر زیادتر از حالت عادی سازنده تر می باشند.

  • مدیران نمی توانند با خلاقیت ارتباط بگیرند

مستعدترین پرسنل در پی بهبود هر چیزی می باشند که به دنبال آن می روند. اگر از قابلیت ان در تعویض و بهبود امور چشم پوشی کنید فقط به این علت که شما با شرایط حاضر راحت هستید سبب می شوید آنها از کار خود بیزار شوند. محدود کردن این علاقه ذاتی نه فقط آنها را متناهی می کند بلکه شما را هم متناهی می سازد، این قاعده را می توان از دلایل ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب دانست.

  • به چالش نکشیدن پرسنل

مدیران عالی پرسنل خود را جهت اعمال اموری که در ابتدا سخت به نظر می رسند به چالش می کشند. آن ها در عوض ساماندهی روزانه مقاصد افزایشی ، مقاصد عالی را مشخص می کنند که پرسنل را بیرون از محدوده فراغتشان بکشاند. پس از آن مسئولان خوب کلیه موارد ضروری را که  به موفق شدن پرسنلشان می انجامد در دسترس آن ها می گذارند. زمانی که اشخاص مستعد و توانمند خود را در حال اعمال امور بیش از اندازه راحت  و کسل کننده می بینند، در پی کار دیگر می گردند که آنها را به چالش بکشد.

 

یک مدیر چگونه می تواند مانع از ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب شود؟

برای اینکه مانع از ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب شد بایستی به موارد زیر به خوبی توجه کرد؟

  • از کارکنان تمجید و تعریف بیشتری باید شود.
  • برای آنها مقاصد و برنامه های جدیدی برنامه ریزی و تعیین کنید.
  • تفریحات اکیپی و شرکتی برای کارکنان ارائه دهید.
  • این فرصت را در اختیار کارکنان خود قرار دهید تا ایده های خود را عرضه نمایند.
  • در مقدار درآمد آنها بازنگری کنید.
  • مدت زمان کار را منظم تر و کم تر کنید.
  • جلسه های بی ثمر را کنسل نمایید.
  • در خصوص احساسات و دل نگرانی های آن ها پرسش نمایید.
  • رابطه خود را با پرسنل خود بهبود بخشید.
  • فضای تیمی خویش را خوشایند نمایید و منفی نگری را از میان بردارید.

روش هایی جهت جلوگیری از ترک کردن شرکت توسط کارمندان

روش های متعدد جهت جلوگیری از ترک کردن شرکت توسط کارمندان

در این مبحث به بعضی از مهم ترین اموری که جهت ممانعت از ترک کردن شرکت توسط کارمندان خوب می توان انجام داد می پردازیم:

  • به رضایت شغلی کارمندان بایستی توجه کنید و حساس باشید. فقدان خشنودی به وضعیت کاری ، مخصوصا زمان کاری یکی از عمده ترین علل ترک شغل پرسنل است. در این صورت با نظارت به این تغییر عمده رفتار سازمان اطمینان حاصل می کنید که خشنودی پرسنل در وضعیت مناسبی است.
  • اعمال فرصت های پیشرفت مسیر کاری. چنانچه استنباط کارمندان در موسسه یا سازمان به نوعی باشد که احساس کنند از فرصت های لازم جهت پیشرفت شغلی برخوردار نیستند امکان ترک شغل روبه افزایش خواهد بود. در این صورت اطمینان حاصل نمایید که مسیر توسعه کار برای کارمندان در موسسه مهیا است و قدم های آن اعمال می شود.
  • به سطح کیفی ارتباطات کاری توجه کنید. روابط شغلی نامطلوب با مدیر مستقیم از علل مهم ترک شغل پرسنل می باشد. جهت نگهداری کارمندان ، به اعمال ارتباطات موثر میان کارمندان بپردازید و آن را فراموش نکنید.
  • فضای شغلی مطلوب ایجاد نمایید. این مسئله در ماندگاری کارمندان می تواند بسیار موثر باشد.
  • میان زندگی و کار کارمندان توازن ایجاد نمایید. استرس های حاصل از کار زیاد و فقدان توازن میان زندگی و کار برای شخص و موسسه صدمه زا می باشد. بایستی اطمینان حاصل کرد که شغل پرسنل به زندگی آنها صدمه ای وارد نمی کند و و اضطراب آنها را زیادتر نمی کند.
  • مواظب اعتماد پرسنل به خود باشید. سلب اعتماد در رابطه با مدیران دلیل خیلی عمده در ترک کردن شرکت می باشد. در این صورت با هماهنگی حرف و عمل به عنوان مسئولان موسسه اعتماد پرسنل به خود را افزایش دهید تا آنها در شرکت بمانند.

مطلب پیشنهادی: چند نمونه مزایای شغلی کارمندان که می توان ارائه داد

شرکت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید

هر مدیر خوب نیازمند ابزاری قدرتمند است تا بتواند مجموعه خود را به بهترین شکل مدیریت کند. مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو ابزاری قدرتمند است که می تواند به مدیران در کنترل کارمندان و محاسبه حقوق و دستمزد آنها کمک کند.

شما همیشه یک مدیر لایق هستید و باید بهترین ها برای شما باشد. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو کار مدیریت خود را بسیار آسان تر کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا