چند راهکار برای بازاریابی و فروش در شرکت حسابداری

چند راهکار برای بازاریابی و فروش در شرکت حسابداری

روش های بازاریابی و فروش از دیرباز تاکنون در کسب و کارهای کوچک و بزرگ وجود داشته است و در هر دوره با توجه به تغییرات فرهنگ و تکنولوژی به روز رسانی شده اند و راهکارهای جدیدتری به آن ها افزوده شده است. اما مهمترین موضوع این است که هر راهکاری که برای فروش بیشتر به کار گرفته می شود تا چه حد موفق است و اثربخشی آن چقدر است.

پیشرفت تکنولوژی تاثیر به سزایی در تکنیک های بازاریابی و فروش داشته است. امروزه دیگر روش های سنتی جوابگوی نیازهای جامعه نیست و مدیریت فروش و بازاریابی راهکارهای بی نظیری ارائه داده است تا شرکت های حسابداری بتوانند  در کسب و کارهای مختلف پیاده کنند. همانطور که می دانیم شرکت ها در گذشته از روش های حضوری برای بازاریابی استفاده می کردند و با پخش تبلیغات کاغذی خدمات و محصولات خود را معرفی می کردند اما امروزه به لطف نرم افزارهای حسابداری امکان بازاریابی به مدرن ترین حالت خود نزدیک شده است.

شاید کمی بحث برانگیز باشد که چرا دنیای تجارت باید به بازاریابی وابسته باشد اگر تحولات سریع و گسترده های دهه های اخیر را مشاهده کنید خواهید دید که تجارت دیگر محدود به یک منطقه خاص نیست و قدم های مهمی برای جهانی شدن برداشته است. شما هر بعدی از تجارت را  در نظر بگیرید دچار تحول شده و از پوسته قدیمی خود خارج شده است و همین فرآیندها و به روز رسانی ها سبب شده تا رقابت تنگاتنگی در بازارهای تجاری دنیا مشاهده شود.

نقش بازاریابی و فروش در کسب و کارها

قطعا همه ما ناگزیر به قبول این موضوع هستیم  که شرکت هایی که نتوانند در تجارت همگام با تکنولوژی پیش بروند و از راهکارهای بازاریابی و فروش استفاده کنند از صحنه رقابت خارج می شوند و فرصت طلایی کسب و کار را به دیگران واگذار می کنند.

رقابت در بازارهای جهانی و داخلی روز به روز در حال افزایش است و مسئله فروش به یکی از مهمترین مسائل این کمپانی ها تبدیل شده است به طوری که سعی می کنند از مجموعه های حرفه ای و پر قدرت برای معرفی محصولات خود در بازار و فروش آن ها استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی: تعریف، نقش و جایگاه گیمیفیکیشن در کسب و کار

تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟

بازاریابی و فروش در بعضی از کمپانی های کوچک تفاوت چندانی با هم ندارد. این کسب و کارها توسط نیروی انسانی محدود اداره می شود و نیروی لازم برای بازاریابی و نیروی برای فروش به صورت جداگانه ندارند. به طور کلی این دو پارامتر در کسب و کارها تفاوت بسیاری دارد و بهتر است برای رسیدن به نتیجه بهتر هر دو بخش به صورت جداگانه فعالیت خود را ادامه دهند و از هم حمایت کنند.

امروزه شرکت های حسابداری موفق در سراسر دنیا برای هر  تکنیکی در کسب و کار ارزش جداگانه ای قائل هستند. فروش و بازاریابی در شرکت های حسابداری دو تکنیک مهم برای تضمین تجارت هستند البته در صورتی که هر بخش به صورت جداگانه حمایت شود.

 

تعریف بازاریابی و فروش چیست؟

حال برای درک بهتر تفاوت های این دو آپشن بازاریابی و فروش در تجارت به تعریف جداگانه ی آنها می پردازیم فروش واژه ای است که همگی با آن آشنایی داریم و به معنی عرضه محصول تولیدی است. در واقع تبدیل کردن محصول به وجه نقد یکی از ساده ترین تعریف برای فروش می باشد. البته در این راه شما باید تکنیک های متقاعد کردن مشتریان و پیدا کردن مشتریانی که به این جنس نیاز دارند را داشته باشید چون قطعا بدون تعامل مستقیم نمی توان فروش موفقی را تجربه کرد‌. هر کسب و کاری که راه اندازی می شود با هدف تولید محصول خاص و یا ارائه خدمتی شروع به کار می کند تداوم این کسب و کار در گرو فروش محصول و خدمات است که در این فرایند فروشنده با مشتری رابطه نزدیکی پیدا می کند و با بیان توضیحاتی در خصوص محصول مشتری را وارد چالش خرید می کند. اگر این محصول در بازار متمایز باشد و نمونه های تولید شده توسط رقبا با این محصول متفاوت باشند قطعا نیاز مشتری بهتر رفع می شود و می توان مطمئن شد که یک مشتری ثابت برای مجموعه پیدا شده است.

در پروسه فروش، یک شرکت تمام تمرکز خود را بر روی مشتری معطوف می کند و بیشتر بر روی زمان حال تمرکز می کند چون معتقد است اگر در زمان حال بر روی فروش تمرکز نکنید قطعا به سود مورد انتظار هم نخواهید رسید. اما در خصوص تعریف بازاریابی باید بگوییم که بازاریابی در واقع به معنی همسو شدن با مشتری در همه ی احوال می باشد. حتما شما روزانه در اطراف خود بازاریاب های متعددی را دیده اید که هر کدام خواسته اند مجموعه ای را به شما معرفی کنند و تمام تلاش خود را کرده اند تا مشتری را با محصول یا خدمات خاص علاقمند کنند و استارت فروش را بزنند. در بخش بازاریابی فعالیت های مختلفی انجام می شود تا منجر به فروش و تمایل مشتری به خرید شود. در مرحله ابتدایی باید نیاز بازار و در صدر جدول باید نیاز مصرف کننده شناسایی شود. این گونه تحقیقات به توسعه محصولات و آینده مشتریان کمک می کند.

بازاریابی در واقع نوعی تبلیغات برای محصول می باشد تا مشتری آگاهی کاملی در مورد محصول و خدمات کسب کند و برند محصول شناخته شده شود. اگر در محیطی گسترده  این بازاریابی انجام شود قطعا به سودآوری بالایی می انجامد.

افرادی که در حرفه بازاریابی فعالیت می کنند باید بازار کار و مشتریان هدف را بشناسند. به طور مثال بازار هدف کارخانه تولید مواد غذایی، فروشگاه های عمده و خرده مواد غذایی هستند و نمی توان برای بازاریابی این محصول بازارهای هدف دیگری را برگزید.

اگر از دیدگاه یک بازاریاب بخواهیم بازار را رصد کنیم باید ابتدا به شناسایی نیاز مشتریان بپردازیم و خواسته ها و نیازهای آن ها را در حال و آینده شناسایی کنیم. از آنجایی که کار بازاریابی این است که پس از شناسایی نیاز مشتریان برند مورد نیاز آن ها را معرفی کند پس اگر این پروسه دقیق پیش برود به فروش بیشتر و سودآوری منجر می شود.

استراتژی های شرکت حسابداری در بازاریابی و فروش

شرکت های حسابداری امروزه بخش مهمی از بازار را به خود اختصاص داده اند. این شرکت ها با پیاده کردن استراتژی های بازاریابی و فروش سعی می کنند تا رسیدن به نتیجه مورد انتظار را راحت کنند و در زمان کمی بیشترین بازدهی را داشته باشند. در زیر راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد که تا حد زیادی توانسته اند در این حوزه موثر واقع شوند.

استراتژی های شرکت حسابداری در بازاریابی و فروش

استراتژی بازاریابی و فروش:

در وهله اول برای اینکه یک وجه مناسب از طرف مشتری پیدا کنید بهتر است که هدفمند عمل کنید. اگر بتوانید در بازار نقش خود را پر رنگ کنید و در موقعیت خود بهترین باشید قطعا یک شخصیت ایده آل در ذهن مخاطب از خود بجای میگذارد. برای دستیابی به بیشترین بازدهی بهتر است ابزارهای موثر را برای بازاریابی و فروش در شرکت حسابداری به کار بگیرید تا در صرف هزینه هم صرفه جویی شود.

می توانید پیشنهادات فروش خود را ارزشمندتر بیان کنید تفاوت پیشنهاد ارزشمند و پیشنهاد فروش در این است که پیشنهاد ارزشمند در بردارنده ی استراتژی های بازاریابی داخلی شرکت است در حالی که پیشنهاد فروش به قدرت خرید مشتریان اشاره دارد.

قطعا هر شرکتی دارای چشم اندازهای خاصی است که باید از این چشم اندازها به درستی محافظت شود.

حتما بخوانید: چگونه با ۸ روش ساده برندسازی کنیم و برند خود را معروف کنیم؟

معرفی کانال های بازاریابی و فروش

همیشه نمیتوان از طریق خبرنامه ها و ایمیل بازاریابی موفقی داشت. چون لازمه ی بازاریابی شناخت مشتریان ایده آل و خاص می باشد. وقتی شرکت حسابداری بتواند با توجه به نیاز مشتری محصول مورد نظر را به آن‌ها عرضه کنو پس توانسته است در امر بازاریابی موفق باشد، در این راستا پیدا کردن ابزارهای برقراری ارتباط با مشتری موثر خواهد بود.

استفاده از اینترنت و دنیای دیجیتال برای بازاریابی و فروش:

زمانی که بتوانید از دریچه ی دنیای دیجیتال نظر حسابداران را به خود جلب کنید قطعا می توانید راحت با مشتری ارتباط برقرار کنید. شما می توانید در وب سایت های شرکت حسابداری طرح ها و متن هایی را درج کنید که زبان گفتگو با مشتری باشد و به راحتی با او ارتباط برقرار کند. اگر تناسب بین نیار مشتری و مطالب وب سایت ها وجود داشته باشد مشتری راحت تر به مجموعه نزدیک می شود‌

برای اینکه محتوای وب سایت ها در راستای هدفمندی پیش برود باید هر صفحه را به یک موضوع خاص اختصاص دهید. البته لازم به یادآوری است که همه ی مطالب باید با هم همخوانی داشته باشند چون اگر بین صفحات و مطالب مندرج در آن ها تفاوت وجود داشته باشد در مشتری تردید و دودلی ایجاد می کند. بنابراین اگر در وب سایت های حسابداری تنها به جلب نظر مشتری پرداخته شود قطعا حسابداران گمراه خواهند شد.

بهینه سازی وب سایت نقش موثری در پیدا کردن وب سایت شرکت در موتورهای جستجو دارد. اگر شما مطالب سایت را با چند کلمه کلیدی اصلی بهینه کنید مشتریان می توانند وب سایت شرکت را به راحتی پیدا کنند. هر چه محتوا پربارتر و به نظر مشتری نزدیکتر باشد قطعا در ذهن او بهتر می ماند.

استفاده از اینترنت و دنیای دیجیتال برای بازاریابی و فروش

رسانه اجتماعی

راهکار بعدی این است که همگام با تکنولوژی پیش بروید و بدانید که در حال حاضر کدام رسانه اجتماعی محبوب است و در بین کاربران مورد توجه واقع می شود. اگر مشتریان حوزه کاری شما بیشتر از اینستاگرام استفاده می کنند پس بهتر است بازاریابی خود را در این شبکه انجام دهید. حضور موفق در شبکه اجتماعی پرطرفدار  به دیده شدن بهتر برند کمک می کند و بهتر است تمام تمرکز خود را صرف یک شبکه خاص کنید تا بتوانید تمام انرژی خود را برای بهبود و پیشرفت به کار ببرید و بر آن نظارت کامل داشته باشید.

هرگز نباید به بازاریابی و فروش در یک شرکت حسابداری،  عنوان یک شغل کوچک و بدون تخصص داد. در واقع باید افرادی را وارد این مشاغل کرد که بتوانند به صورت تمام وقت تمرکز خود بر روی همین حرفه داشته باشند. تخصص در امر بازاریابی منجر به فروش بیشتر می شود‌ پس لازم است با افرادی مصمم، با اراده، متخصص و فعال کار کرد.

اگر نگاهی اجمالی به مجموعه های بزرگ بیندازیم خواهیم دید که آن ها به صورت مداوم فروش های شرکت را پیگیری و بررسی می کنند و مشتریانی که به صورت مداوم از مجموعه خرید داشته اند را شناسایی می کنند تا بتوانند راه های بیشتری برای جذب مشتری کشف کنند.

شناخت کافی نسبت به مشتریان

یکی دیگر از راهکارهای شرکت های حسابداری این است که باید شناخت کافی نسبت به مشتریان خود پیدا کنید و به تمام مشتریان جواب قطعی بله ندهید. ممکن است شما به دلیل ظرفیت بالا به تمام مشتریان جواب مثبت دهید که در این صورت تمایزی بین مشتری مناسب و نامناسب باقی نمی ماند اگر تشخیص می دهید که مشتری مناسب کسب و کار شما نمی باشد بهتر است او را به یک فعالیت مناسب دیگر معرفی کنید.

به طور کلی شرکت های حسابداری از ابتدای کار باید در مورد حقوق و مزایای خود با کسب و کارها توافق کنند. اینکه میزان حقوق چه مقدار باشد؟ چه پارامترهایی برای تعیین حقوق دارید و … تمامی این شفاف سازی ها باعث جلوگیری از ضرر و زیان وارده به شرکت می شود.

حسابداران باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر وارد یک کسب و کار کوچک می شوند باید برای صاحبان کسب و کار احترام قائل شوند. به حرفها و خواسته های آن ها توجه کنند و مشکلات مجموعه آن ها را درک کنند. ارائه خدمات ارزشمند در خصوص بازاریابی و فروش باعث برقراری روابط هوشمندانه و بهتر می شود. در پایان اگر بتوانید به درستی راهکارهای بیان شده را به کار ببرید دیگر نیازی به صرف انرژی و هزینه ی گزاف نخواهید داشت و به راحتی نمی توانید برای توسعه روش های حسابداری گامی موثر و اساسی بردارید.

 

شرکت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید

هر مدیر خوب نیازمند ابزاری قدرتمند است تا بتواند مجموعه خود را به بهترین شکل مدیریت کند. مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو ابزاری قدرتمند است که می تواند به مدیران در کنترل کارمندان و محاسبه حقوق و دستمزد آنها کمک کند.

شما همیشه یک مدیر لایق هستید و باید بهترین ها برای شما باشد. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو کار مدیریت خود را بسیار آسان تر کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

 

اشتراک گذاری:

1 در مورد “چند راهکار برای بازاریابی و فروش در شرکت حسابداری”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا