نکاتی درباره استخدام کارمند جدید و حفظ کارمندان

نکاتی درباره استخدام کارمند جدید و حفظ کارمند

از رستوران‌ها و انبارها گرفته تا تولیدکنندگان و فروشگاه‌های خرده فروشی، کارفرمایان همیشه با جذب و استخدام کارمند جدید مشکلات بسیاری دارند و در کسب و کارهای کوچک علاوه بر استخدام حتی در حفظ کارمندان فعلی نیز مشکلات زیادی وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که چگونه می توان بر مشکلات استخدام و حفظ کارمندان غلبه کرد.

 

توضیحات شغلی گمراه کننده

اگر کارمندان توانمندی می خواهید که بتوانند وظایف مورد نیاز شما را انجام دهند، باید قبل از اقدام به استخدام کارمند جدید، اطمینان حاصل کنید که وظایف و شرایط شغلی به خوبی ذکر شده است. برای مثال اگر به دنبال فردی هستید که علاوه بر دانش تخصصی، به مهارت دیگری هم احتیاج دارد یا ترجیح می‌دهید که رفتار و اخلاق خاصی داشته باشد حتما آن را ذکر کنید.

این به آسان‌تر شدن فرآیند کمک می‌کند و به کارمندان شما این شانس را می‌دهد که با موقعیت جدید بیشتر آشنا شوند.

فرآیند استخدام کارمند

سریع استخدام نکنید

قبل از استخدام کارمند شما می‌توانید تمام مدارک و اطلاعات لازم را برای کارمندان جدید خود فراهم کنید. شما باید قبل از شروع فرآیند رسمی شروع به کار، زمان زیادی را با فرد مورد نظر صحبت کنید. این موضوع به طرفین زمان می دهد تا اطلاعات مهم را تحلیل و هضم کنند. همچنین باید این زمان برای تجهیز شرکت به ابزار یا نرم افزارهایی که برای موقعیت های جدید شغلی نیاز است استفاده شود.

اگر قصد استخدام کارمند جدید در یک سمت دورکاری را دارید، اطمینان حاصل کنید که کارمند جدید تمام مدارک لازم را از طریق ایمیل یا نامه های کتبی دریافت کرده است. ساخت کتابچه راهنمای کارمند یک راه فوق العاده برای کمک به تازه واردان است.

حتما بخوانید: موارد مهم در استخدام افراد که باید به آن دقت کنید

روز اول کاری

فرآیند پذیرش و استخدام کارمند در شرکت شما باید بیشتر از رد و بدل مدارک و اطلاعات باشد. شما همچنین باید تلاش کنید تا فرد تازه وارد مطمئن شود که اولین روز کارمند شما روز خوشی است! وقت بگذارید و مطمئن شوید که شرکت شما نسبت به استخدام‌های جدید دوستانه است.

کارمندان جدید شما باید در روز اول خود احساس کنند که عضوی از خانواده کاری شما هستند. از آنها در تیم استقبال کنید و سوالات پایه در مورد خود و زندگی آنها بپرسید. این باعث می شود که آنها از کار با شما احساس راحتی و خوشحالی بیشتری داشته باشند. همچنین نشان دهید که فرهنگ سازمانی شما دوستانه است.

تعیین اهداف و انتظارات در استخدام کارمند

تعیین اهداف و انتظارات

در طول فرآیند پذیرش و استخدام کارمند، باید اهداف روشن و مختصر را برای هر یک از کارمندان خود تعیین کنید. اهداف را در ابتدا ساده در نظر بگیرید، سپس به تدریج آنها را برای انجام کارهای بیشتر آماده کنید.

کارمندان شما همچنین باید بتوانند اهداف فردی و گروهی خود را از طریق نرم افزارهای درون سازمانی پیگیری کنند. این موضوع به انتقال آنها به شغل جدید و انجام وظایف کمک می کند.

بیش از حد اطلاعات ندهید

پس از مرحله استخدام کارمند، در حالی که دریافت اطلاعات توسط کارمندان جدید مهم است، شما نباید بیش از حد آنها را تحت فشار قرار دهید. وادار کردن کارمندان به یادگیری بیش از حد در مورد مشاغل جدید در یک بازه زمانی کوتاه راهی عالی برای از بین بردن شانس موفقیت آنها است.

مدت زمانی مناسب برای اطلاعاتی که قصد دارید به کارکنان آموزش دهید در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما فرصتی برای هضم اطلاعاتی که می آموزند دارند تا بتوانند مطابق با آن عمل کنند.

همچنین برای سوالات کارمندان جدیدتان وقت بگذارید و آن‌ها را پاسخ دهید تا مسیر کاری برای افراد راحتتر شود.

مطلب پیشنهادی:‌ نکات مهم در خصوص استخدام حسابدار

توجه به تفاوت های فرهنگی و نسلی

مسلماً بین کارمندان جدید شما و کارمندان قدیمی تفاوت های فرهنگی و نسلی وجود دارد. هرکسی که استخدام می‌کنید سزاوار احترام است.

مهم نیست که چه تفاوت‌های نسلی یا فرهنگی در میان استخدام‌های جدید خود مشاهده می‌کنید، به همه اعضای تیم خود در طول تجربه استخدامی خود ادب و احترام نشان دهید. به این ترتیب، آنها در حین کار برای شما یک تجربه عالی خواهند داشت.

 

آموزش نیاز به تکرار دارد

کارمند های استخدام شده جدید باید مهارت‌های مرتبط با موقعیت‌های جدید خود را بیاموزند، بنابراین آموزش مستقیم آنها یک ضرورت آشکار است. با این حال، ممکن است به اشتباه فکر کنید که یک بار  آموزش به آنها برای موقعیت جدید کافیست.

به خاطر داشته باشید حتی کارگرانی که مدتی طولانی‌تر در شرکت بوده‌اند، می‌توانند با یادگیری مجدد مطالب مهمی را یاد بگیرند. از دادن فرصت های متعدد به کارمندان جدید و قدیمی خود برای یادگیری و تجدید توانایی های خود دریغ نکنید.

ارائه اطلاعات با کیفیت برای کارمندان جدید

ارائه اطلاعات با کیفیت برای کارمندان جدید

ممکن است فکر کنید که به اشتراک گذاشتن صورت جلسات قبلی با کارمندان جدیدا استخدام شده کافی است. اما اگر برای مرور کلی اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید وقت نگذارید، ممکن است که اطلاعات نادرست یا با کیفیت پایینی به آنها بدهید.

اطلاعات را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که هر اطلاعاتی که به کارمندان خود می‌دهید دقیق و به روز باشد. در غیر این صورت، آنها ممکن است گمراه شده و نتوانند وظایف جدید خود را به درستی انجام دهند.

شرکت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید
هر مدیر خوب نیازمند ابزاری قدرتمند است تا بتواند مجموعه خود را به بهترین شکل مدیریت کند. مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو ابزاری قدرتمند است که می تواند به مدیران در کنترل کارمندان و محاسبه حقوق و دستمزد آنها کمک کند.
شما همیشه یک مدیر لایق هستید و باید بهترین ها برای شما باشد. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو کار مدیریت خود را بسیار آسان تر کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا