لیست کالا‌های معاف از مالیات بر ارزش افزوده که باید برچسب معافیت درج کنند

لیست کالا‌های معاف از مالیات بر ارزش افزوده که باید برچسب معافیت درج کنند

تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاهای معاف از مالیات موظف اند تا از تاریخ 13 دی 1400 بر روی کالای خود برچسب معافیت از مالیات بر ارزش افزوده درج کنند.

مالیات بر ارزش افزوده چیست ؟

مالیات بر ارزش افزوده را به زبان ساده میتوان اینطور معرفی کرد که، مالیاتی است که از فعالان کسب و کار از تولید تا توضیع بابت خدماتی که روی محصول ارائه داده اند اخذ می‌شود. به عنوان مثال یک ماده غذایی از زمان تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده ممکن است چند کسب و کار را طی کند. مالیات بر ارزش افزوده دارای سه دسته تولیدی، درآمدی و مصرفی است.

محمدرضا جعفریان مشاور امور مالیاتی اتاق اصناف ایران، لیست کالاهایی که از تاریخ 13 دی 1400 معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند را اعلام کرد که در جدول زیر آورده شده است.

همچنین اضافه کرد که از این تاریخ تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا‌های معاف از مالیات ارزش افزوده باید برچسب معافیت از مالیات بر ارزش افزوده روی بسته بندی کالا‌های مزبور درج کنند.

کالا‌های معاف از مالیات بر ارزش افزوده

بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین

مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو یک سیستم تحت وب و آنلاین است که شامل خدماتی از جمله سیستم حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، تنخواه گردان و حسابداری آنلاین می‌شود. آنلاین بودن خدمات فینتو باعث می شود تا کاربران علاوه بر امکان دسترسی آسان از هر مکان و در هر زمان، هزینه های کمتری نسبت به سیستم های قدیمی بپردازند.

با نرم‌افزار حسابداری آنلاین فینتو، شما به راحتی می‌توانید با نرم‌افزارهای پیچیده خداحافظی کنید و مدیریت تمام نیازهای کسب و کار خود را با یک راه حل حسابداری ساده انجام دهید. فینتو به عنوان نرم‌افزار مبتنی بر ابر، مزایای بیشماری دارد که برای آگاهی بیشتر می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

1 در مورد “لیست کالا‌های معاف از مالیات بر ارزش افزوده که باید برچسب معافیت درج کنند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا