چگونه اثربخشی کارمندان را بدون اضافه کاری افزایش دهیم؟

چگونه اثربخشی کارمندان را بدون اضافه کاری افزایش دهیم؟

بسیاری از مدیران تصور می‌کنند که افزایش ساعت کاری باعث می‌شود تا کارها زودتر انجام شده و اثربخشی کارمندان بیشتر شود. این موضوع همیشه درست نیست و حتی در بلند مدت ممکن است تا راندمان کاری کارمندان با انجام کار طولانی و طاقت فرسا کمتر شود.

با ما همراه باشید تا چند نکته در خصوص افزایش اثربخشی کارمندان را بررسی کنیم.

نکاتی برای اثر بخشی کارمندان

نکاتی برای اثربخشی کارمندان

  • زمان هایی برای استراحت و آرامش فراهم کنید

استراحت حین کار می تواند از فرسودگی شغلی جلوگیری کند و اثربخشی کارمندان را افزایش دهد. این موضوع می تواند به کارکنان کمک کند تا تمرکز بهتری داشته باشند و کارهای بیشتری انجام دهند. برای کارمندان اتاق تنفسی در نظر بگیرید و زمانی را برای استراحت آن ها در نظر بگیرید زیرا که بهره وری را تقویت می کند و به آنها اجازه می دهد پتانسیل بیشتری را در کار بگذارند.

  • سلامت روان را در اولویت قرار دهید

شروع گفتگو با کارمندان و اطلاع از وضعیت زندگی آنها باعث کمک به سلامت روانشان می‌شود. افراد تیم شما به احتمال زیاد به دنبال شخصی هستند تا بتوانند با او ارتباط برقرار کنند، مشکلاتشان را بگویند و آن شخص با آنها همدردی کند. گاهی اوقات برای افزایش اثربخشی کارمندان بهتر است از موضع مدیر کمی پایین آمده و به عنوان یک دوست با کارمندانتان وقت بگذرانید.

دکور اداری را عوض کنید

  • دکور اداری را عوض کنید

برای افزایش اثربخشی کارمندان فضایی ایجاد کنید که کارکنانتان را تشویق کند و استرس را از آنها دور کند. تغییرات اندک در نور یا دکور شما می تواند تاثیری ماندگار در ایجاد احساس آرامش در کارکنان شما داشته باشد.

  • فرهنگ ارتباط را تقویت کنید

راه دیگر برای کمک به افزایش اثربخشی کارمندان، تمرکز بر ارتباطات است.  به طور منظم با تیم خود جلسه برگزار کنید. با کارکنان در هر دو جلسه گروهی و همچنین یک به یک موارد کاری را بررسی کنید. این نه تنها یک راه عالی برای اطمینان از پیشرفت کار است بلکه فرصت خوبی برای برقراری ارتباط مجدد با تیم خود خارج از کارهای روزمره است.

فرهنگ ارتباط را تقویت کنید

  • نوآوری را تشویق کنید

همیشه بازخورد کارکنان را در مورد اینکه چه فرآیندهایی را می توان برای تیم ساده ساخت بپذیرید و به آن توجه کنید زیرا این کار به مرور افزایش اثربخشی کارمندان کمک می کند. شما هرگز نمی‌دانید بهترین پیشنهاد بعدی از کجا می‌آید، بنابراین برای شنیدن صحبت‌های تیم خود وقت بگذارید و خط مشی «درهای باز» را حفظ کنید.

  • سیستم برنامه ریزی خود را بهبود بخشید

بسیاری از کسب و کارهای سنتی می توانند با یک تغییر کوچک و بروز کردن سیستم ها بسیاری از مشکلات خود را حل کرده و زمانبندی راحتتری نسبت به قبل داشته باشند؛ همچنین به این ترتیب می توانند بدون استفاده از راه هایی چون افزایش حقوق کارمندان به اثربخشی کارمندان نیز کمک کنند.

در دسترس بودن بیشتر و افزایش تعامل با مشتریان یکی از مزایای رفتن به سمت کسب و کار دیجیتال است. از نرم افزارهای آنلاین استفاده کنید. نرم‌افزارهای آنلاین به شما این امکان را می‌دهد تا کارهای تیم را ساده تر مدیریت کنید. این برنامه‌های هوشمند می‌توانند به کارکنان شما کمک کند که بهره وری بیشتری داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: 4 روش برای افزایش عملکرد کارمندان

کدام نرم افزارهای آنلاین می تواند به ما کمک کند؟

برای اداره امور کسب و کارتان سیستم های متنوع مالی و منابع انسانی آنلاین وجود دارد که ما قصد داریم یکی از آنها را معرفی کنیم. بعضی از سیستمها و نرم افزارهای آنلاین ممکن است فقط یک بخش از شرکت شما را پوشش دهد، به همین دلیل یکی از معیارهای ما برای انتخاب این بود که نرم افزاری را معرفی کنیم که در چند بخش بتواند به کسب و کار شما خدمت رسانی کند.

معرفی خدمات نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو

مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو یک سیستم تحت وب و آنلاین است که شامل خدماتی از جمله سیستم حضور و غیاب، حسابداری، حقوق و دستمزد و تنخواه گردان آنلاین می‌شود. آنلاین بودن خدمات فینتو باعث می شود تا کاربران علاوه بر امکان دسترسی آسان از هر مکان و در هر زمان، هزینه های کمتری نسبت به سیستم های قدیمی بپردازند.

حتما بخوانید: چند نمونه مزایای شغلی کارمندان که می توان ارائه داد

نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام ثبت حضور خود در هنگام ورود به شرکت با دستگاه حضور و غیاب، این دستگاه چندین بار خطا داده و حضور شما را ثبت نکرده باشد و به این صورت شما معطل پشت دستگاه معطل شده باشید. فینتو با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین به مشتریان خود این امکان را می‌دهد تا کارمندانشان را تنها با تلفن همراه ترددشان را ثبت کنند و دیگر نیازی به هیچ گونه دستگاهی نیست.

دستگاه های حضور و غیاب سنتی که به وسیله اثر انگشت افراد، حضور و غیاب آن ها را ثبت می کنند، علاوه بر آسیب دیدن و در معرض خطر بودن افراد، باعث می شوند تا بیماری هایی مانند کرونا به راحتی انتقال پیدا کنند. این نرم افزار در مواقع دورکاری به مدیران به آسانی توانایی برنامه ریزی برای امور و کنترل روند کار را می دهد.

حتی شما در صورت داشتن چند شعبه تنها با استفاده از نرم افزار حضور و غیاب فینتو می توانید تردد کارمندانتان در تمامی شعب خود کنترل کنید و دیگر نیازی به خرید چندین دستگاه حضور و غیاب و هزینه چندین باره نخواهید داشت. به این صورت با استفاده از فینتو در واقع تا حد قابل توجهی در هزینه های کسب و کارتان صرفه جویی می کنید.

این نکته نیز قابل ذکر است که فینتو برای جلوگیری از هرگونه تقلب در ثبت حضور و غیاب راهکارهای محافظتی و امنیتی مناسبی را در پیش گرفته تا تمامی مدیران با خیال راحت از این نرم افزار استفاده کنند. با فینتو مدیران می توانند نظارت بیشتری بر کارکنان خود داشته باشند و همچنین کارمندان نیز احساس تعهد بیشتری نسبت به ساعات کاری و حضور خود در محل کار خواهند داشت.

فینتو این امکان را به مدیر و کارمند می‌دهد که در لحظه گزارش گیری کنند. نرم افزار حضور و غیاب فینتو به مدیر منابع انسانی این امکان را می‌دهد تا لیست تردد پرسنل را در آخر هر دوره بسیار آسان تر دریافت و گزارش کند. همچنین کارمندان می‌توانند گزارش کارکرد خود را در هر لحظه دریافت کنند و نیاز به ارتباط با منابع انسانی ندارند.

 

سامانه حضور و غیاب آنلاین

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا