در مالیات بر عملکرد سال 1400 به چه نکاتی باید توجه نمود؟

نحوه دریافت مالیات بر عملکرد سال 1400

معاون وزیر اقتصادی کشور، داوود منظور، خبر از نحوه دریافت مالیات بر عملکرد سال 1400 برای مشاغل خرد و کسب و کار ها داد.

از مفادی که در این ابلاغیه می بایست به آن توجه نمود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اصناف و مشاغلی که کمتر از سی برابر مبلغ تعیین شده در تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم درآمد  داشته باشند، می توانند مالیات مقطوعی که برای هر صنف به طور جداگانه مشخص شده است را تحت عنوان مالیات بر عملکرد سال 1400 پرداخت نمایند. از این رو می توان گفت که این دسته از مشاغل نیازی به پر کردن فرم اظهارنامه الکترونیکی ندارند.
  2. معافیت های مالیاتی برای مشاغلی تا سطح تعیین شده، تنها برای مودیانی اعلام می گردد که فرم الکترونیکی مربوطه را در سامانه سازمان امور مالیاتی تا پایان خرداد سال جاری ارسال نمایند.
  3. آن دسته از مودیانی که توانایی پرداخت یکجا مالیات را دارند می توانند مالیات مقطوع خود را در 4 قسط بپردازند.
  4. چنانچه اسناد و مدارکی حاکی بر پنهان کردن درآمدی بیش از مالیات مقطوع پیدا شود، مودی ضمن حذف از تمامی معافیت های مالیاتی، مشمول جریمه عدم اظهار درآمد و همچنین جریمه مالیاتی می گردد.
  5. در صورتی که صاحبین مشاغل در سال گذشته اقدام به خرید و فروش سکه کرده باشند، مالیات آن جدا از مالیات بر عملکرد سال 1400 محاسبه می شود.
  6. برخی از پزشکان واجد شرایط نیز مشمول مالیات مقطوع می شوند.

بیشتر بخوانید: شرایط تبصره 100 قانون مالیات ها در سال 1401

بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین

مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو یک سیستم تحت وب و آنلاین است که شامل خدماتی از جمله سیستم حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، تنخواه گردان و حسابداری آنلاین می‌شود. آنلاین بودن خدمات فینتو باعث می شود تا کاربران علاوه بر امکان دسترسی آسان از هر مکان و در هر زمان، هزینه های کمتری نسبت به سیستم های قدیمی بپردازند.

با نرم‌افزار حسابداری آنلاین فینتو، شما به راحتی می‌توانید با نرم‌افزارهای پیچیده خداحافظی کنید و مدیریت تمام نیازهای کسب و کار خود را با یک راه حل حسابداری ساده انجام دهید. فینتو به عنوان نرم‌افزار مبتنی بر ابر، مزایای بیشماری دارد که برای آگاهی بیشتر می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا