محاسبه و نمودار نقطه سر به سر به صورت اتوماتیک توسط اکسل

محاسبه و نمودار نقطه سر به سر به صورت اتوماتیک توسط اکسل

به بررسی ارتباط میزان تولید یک بنگاه اقتصادی با میزان سودآوری آن، نقطه سر به سر یه نقطه سر به سری می گویند. این نقطه میزانی از تولید بنگاه اقتصادی را نشان می دهد که در آن میزان هزینه ها با میزان درآمد ها یکسان می شود؛ بدین معنی که بنگان در این سطح نه ضرر می کند و نه سود. چنانچه تولید بیشتر از نقطه سر به سر باشد، بنگاه مشمول سود و اگر بالعکس باشد، نشان دهنده ضرر بنگاه است.

به طور مثال کسب و کاری که در حیطه ی فروش فعال است، می بایست سالانه 300 تابلو اعلانات بفروشد تا به نقطه سر به سر برسد. این در حالی است که این شرکت کمتر از میزان تعیین شده تابلو می فروشد. از این رو برای آنکه شرکت بتواند هزینه های ثابت و متغیرش را جبران کند، بایستی بیش از 300 تابلو به فروش رساند.

 

|دانلود فایل محاسبه و نمودار نقطه سر به سر |

بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین

مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو یک سیستم تحت وب و آنلاین است که شامل خدماتی از جمله سیستم حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، تنخواه گردان و حسابداری آنلاین می‌شود. آنلاین بودن خدمات فینتو باعث می شود تا کاربران علاوه بر امکان دسترسی آسان از هر مکان و در هر زمان، هزینه های کمتری نسبت به سیستم های قدیمی بپردازند.

با نرم‌افزار حسابداری آنلاین فینتو، شما به راحتی می‌توانید با نرم‌افزارهای پیچیده خداحافظی کنید و مدیریت تمام نیازهای کسب و کار خود را با یک راه حل حسابداری ساده انجام دهید. فینتو به عنوان نرم‌افزار مبتنی بر ابر، مزایای بیشماری دارد که برای آگاهی بیشتر می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

1 در مورد “محاسبه و نمودار نقطه سر به سر به صورت اتوماتیک توسط اکسل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا