عیدی 1403 اعلام شد! آخرین اخبار + نحوه محاسبه

عیدی 1403

هر سال دقیقا همین روزها صحبت از عیدی پایان سال است. کارمندان، کارگران و مستمری بگیران منتظر خبر اعلام میزان عیدی یا پاداش آخر سال خود از سمت هیئت دولت هستند. امسال نیز نوبت عیدی 1403 است. در این مقاله قرار است به صفر تا صد عیدی 1403 و همینطور نکات مهم مربوط به عیدی و آموزش نحوه محاسبه عیدی بپردازیم.

عیدی 1403 چقدر است؟

در ابلاغیه بخشنامه بودجه 1403 آورده شده است که افزایش ضریب ریالی عیدی کارکنان در سال 1403، 20% بیشتر از سال گذشته (1402) خواهد بود. در سال 1402 عیدی کارکنان دولت معادل یک میلیون و هشتصد هزارتومان بوده است. در صورتی که مطابق با این بخشنامه عیدی 1403 با 20% افزایش همراه باشد، رقمی معادل 2.160.000 تومان خواهد بود. اما توجه داشته باشید که این میزان اعلام شده هنوز قطعی نیست و لازم است که رقم دقیق آن در روزهای آتی به تصویب هیئت دولت برسد. شما چه فکر میکنید؟ آیا این مبلغ را برای عیدی کارکنان کافی و مناسب میدانید؟

 

عیدی کارگران 1403 – عیدی اداره کار 1403

مطابق با اعلام شورای کار مبلغ حداقل عیدی 106.165.680 ریال و حداکثر عیدی 159.248.530 ریال است. یعنی همانطور که میدانید حداقل عیدی برابر با دو برابر حداقل دستمزد ماهانه و حداکثر عیدی معادل سه برابر حداکثر دستمزد ماهانه است. نظر شما چیست؟ آیا این مبلغ را به عنوان عیدی کافی میدانید؟

 

زمان واریز عیدی 1403:

عیدی 1403 کی واریز میشود؟ این سوال قطعا برای همه کسانی که منتظر عیدی یا پاداش پایان سال خود هستند پیش آمده است و خوب است بدانید که موعد پرداخت عیدی پایان سال برای کارگران یا همان کارمندان بخش خصوصی همزمان با حقوق اسفند ماه و تاریخ پرداخت عیدی کارکنان دولت و بازنشستگان دولتی، لشکری و کشوری هر ساله اواخر بهمن ماه و همراه با حقوق بهمن ماه است. هرچند که بسیاری از مواقع شاهد واریز دیر هنگام و بد قولی مسئولین بوده ایم اما امیدواریم که واریز عیدی 1403 به موقع صورت بگیرد و گاهی در اسفند ماه و همراه با حقوق اسفند ماه واریز میشود.

 

بیشتر بخوانید: مالیات حقوق چیست؟ آموزش نحوه محاسبه

زمان مشخص شدن عیدی 1403:

همانطور که در بالا نیز توضیح دادیم. در بخشنامه بودجه 1403، افزایش 20% عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان آورده شده است. اما لازم است که مبلغ یا درصد قطعی عیدی 1403 در جلسه هیئت وزیران که در بهمن ماه برگزار میشود به تصویب برسد. بنابراین در بهمن ماه و پس از جلسه هیئت دولت مبلغ یا درصد عیدی مشخص خواهد شد و در پایان بهمن ماه همراه با حقوق بهمن به حساب حقوق بگیران و مستمری بگیران واریز میشود.

 

آموزش نحوه محاسبه عیدی:

 

محاسبه عیدی افرادی که حداقل یک سال سابقه کار دارند:

برای محاسبه حداقل عیدی و حداکثر عیدی کارمندانی که حداقل یک سال سابقه کار دارند از فرمول زیر استفاده میکنیم.

فرمول محاسبه عیدی

 

محاسبه عیدی کارمندانی که کمتر از یک سال سابقه کار دارند:

بسیاری گمان میکنند که به افرادی که کمتر از یک سال سابقه کار دارند عیدی تعلق نمیگیرد اما این یک باور کاملا اشتباه است. همه افراد یک مجموعه به نسبت میزان کارکردشان مشمول دریافت عیدی و پاداش پایان سال هستند. برای محاسبه عیدی کارمندانی که کمتر از یک سال سابقه کار دارند از فرمول زیر استفاده میکنیم:

فرمول محاسبه عیدی

 

فرمول محاسبه عیدی بر اساس ماه های کارکرد:

در بالا به توضیح فرمول محاسبه عیدی بر اساس روزهای کارکرد پرداختیم و در ادامه فرمول محاسبه عیدی بر اساس ماه های کارکرد را مشاهده خواهید کرد:

فرمول محاسبه عیدی

 

آیا به عیدی مالیات تعلق میگیرد؟

بله عیدی مشمول پرداخت مالیات عیدی است. نحوه محاسبه مالیات عیدی منعطف است و بستگی به میزان دریافتی کارگر دارد. محاسبه مالیات عیدی به این صورت است که مبلغ عیدی تا سقف یک پایه حقوق از پرداخت مالیات معاف است و نسبت به مازاد آن بین 10 تا 20 درصد مالیات به صورت پلکانی دریافت میشود. برای آموزش نحوه محاسبه پلکانی مالیات عیدی، پیشنهاد میکنیم که این مقاله را مطالعه کنید: آموزش نحوه محاسبه عیدی

 

آیا به عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران عیدی تعلق میگیرد؟

خیر. خوب است بدانید که بازنشستگان و مستمری بگیران از پرداخت مالیات عیدی معاف هستند.

 

آیا به عیدی حق بیمه تعلق میگیرد؟

خوب است بدانید که عیدی مشمول پرداخت حق بیمه نیست و از پرداخت حق بیمه معاف است.

 

آیا کارفرما میتواند عیدی کارکنان را زودتر از موعد پرداخت کند؟

پرداخت عیدی و پاداش پایان سال، تنها در همان زمان پایان سال موضوعیت دارد. پس در صورتی که کارفرما مبلغ عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان را زودتر از موعد پرداخت کند به عنوان “علی الحساب” برای عیدی و پاداش در نظر گرفته میشود.

 

در ادامه پیشنهاد میکنیم که تا پایان بهمن ماه هر از گاهی به این مقاله فینتو سر بزنید تا از آخرین اخبار عیدی 1403 جا نمانید. ما در اینجا آخرین اخبار مربوط به عیدی 1403 را در لحظه برای شما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد فینتو میتوانید برای پرسنل شرکت یا کسب و کار خود فیش حقوقی بسازید، کلیه ی حقوق، مزایا، کسورات را ثبت کنید و پرسنل نیز میتوانند فیش حقوقی را مشاهده کنند. از مزایای دیگر نرم افزار حقوق و دستمزد فینتو تهیه انواع دیسکت های بیمه و مالیات و تعریف انواع وام و مساعده است. نرم افزار حقوق و دستمزد فینتو 30 روز مهلت تست رایگان برای استفاده از کلیه امکانات نرم افزار را دارد و پیشنهاد میکنیم همین حالا و تنها با کلیک بر روی تصویر زیر و ایجاد حساب کاربری، رسیدگی به تمام امور مربوط به حقوق و دستمزد کسب و کار خود را با فینتو آغاز کنید:

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین

اشتراک گذاری:

3 دیدگاه دربارهٔ «عیدی 1403 اعلام شد! آخرین اخبار + نحوه محاسبه»

  1. حقوقم و رتبه‌بندی منو دزدیدن خدا یا این حال وضعیت اقتصادی معیشتی جسمانی روحی که من زجر کشیده خدمت در راه مبارزه با بی‌سوادی فلج شدم را د ر سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳حداقل ۲۴ ساعت نصیب باعث و بانی این دزدای بیشرف بکن

  2. سلام ۳ مریض دارم در منزل یک یتیم دارم ۷ نفر نان خو ر سفره حقوق آموزش و پرورش هستند خدا را شکر توان خرید بک تویسط نفتی زمستانی را ندارم یک حواله نفت از سال ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ مقدار ۵۰ لیتر هنوز موفق نشدم بگیرم چون هر وقت میرفتم مسوول توزیع میرفت وضو بگیره از همانجا غیبش میزد خدایا باین شخص هم اوضاع منو دو ماه عطا کن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا