5 نکته برای کاهش هزینه های منابع انسانی

5 نکته برای کاهش هزینه های کار

هر تجارت کوچک پس کمی گذشت زمان و همراه رشد خود با یک سربار اداری مواجه می شود. برای کاهش هزینه های منابع انسانی و همچنین مقابله با این مشکل نیازی به یک حالت تدافعی نیست. با ما همراه باشید تا برای کنترل حاشیه سود و کاهش هزینه‌های منابع انسانی، پنج نکته را بررسی کنیم.

برنامه های کاری قابل پیش بینی را در اختیار کارمندان قرار دهید

بسیاری از کارفرمایان مزایای مربوط به ارائه برنامه های منصفانه و قابل پیش بینی کارگران شیفتی را کشف کرده اند. اجرای چنین شیوه هایی در محل کار شما به احتمال زیاد استرس کارکنان را کاهش می دهد، روحیه کارمندان را افزایش می دهد و باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه منابع انسانی می شود.
کارمندان وقت دارند که برای حمل و نقل برنامه ریزی کنند، ترتیب مراقبت از کودکان را بدهند. در اینجا سه ​​نکته برای پیاده سازی اصول منصفانه در محل کار در برنامه های زمان بندی خود آورده شده است.

  • شیفت و برنامه کارمندان را حداقل دو هفته زودتر ارسال و برای هر کارمند منتشر کنید.
  • زمان استراحت کافی را فراهم کنید. بدون حداقل 10 ساعت تعطیلی بین شیفت ها، کارمندان را در شیفت کاری پشت سر هم قرار ندهید.
  • تغییرات برنامه را کاهش دهید. تغییرات برنامه را پس از ارسال برنامه فقط در شرایط اضطراری محدود کنید. کارمندان باید بتوانند به برنامه ارسال شده خود اعتماد کنند.

کاهش اضافه کاری ها تا حد امکان

ساعت 11:00 صبح است و فروشگاه خرده فروشی شما شلوغ است. شما فکر می کردید به اندازه کافی پرسنل برای پوشش مشتریان دارید، اما اکنون می بینید که مشتریان در طبقه دیگر به کمک بیشتری نیاز دارند. تقریباً زمان تغییر شیفت فرا رسیده است و یک کارمند می پرسد آیا به کمک بیشتری نیاز دارید. شما بدون فکر بله می گویید.
با این کار که می توانست بسیار ساده تر و با صرف کمی زمان بیشتر حل شود، علاوه بر اینکه شما باید هزینه سنگینی برای اضافه کار بپردازید در اصل کارمند شما نیز نتوانسته است برای شیفت کاری بعد خود استراحت کند.
ساده ترین راه برای کاهش هزینه های منابع انسانی، کاهش برخی از این اضافه حقوق های قابل اجتناب است. در اینجا سه ​​نکته برای سهولت کار شما آورده شده است.

  • برای هشدار اضافه کاری از برنامه های حضور و غیاب منظم استفاده کنید تا اگر کارمندی به حداکثر تعداد ساعت در هفته نزدیک است، از ابزارهای خودکار استفاده کنید که باعث اخطار می شود تا به طور اتفاقی ساعات اضافه کاری را اختصاص ندهید.
  • از زمان استراحت مناسب بین شیفت اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید در صورتی که کارمند شما طی هفته بیش از حد خسته شود، احتمال خسارت زدن به کسب و کار شما و بروز خطا را بالا می برد. پس توجه کردن به ساعت استراحت مناسب کارمندان در اصل کمک به خودتان است.
  • استفاده از سیستم های قدیمی باعث می شود تا شما نتوانید رفتار پرسنل خود را تحلیل کنید. تحلیل منابع انسانی به شما کمک می کند تا بهترین راهکارها برای کاهش هزینه های منابع انسانی را بیابید.

با بهینه سازی شیفت ها، هزینه های نیروی کار را کاهش دهید

صنایع رستوران و خرده فروشی این چالش را به خوبی می دانند. یا شما تعداد زیادی از کارمندان را در طول ساعاتی که فروشتان کافی نیست در اختیار دارید یا اینکه کارکنان کافی برای پشتیبانی از افزایش ترافیک مشتری ندارید. هر دو وضعیت می تواند به تجارت شما آسیب برساند. شما حاشیه سود خود را از دست می دهید یا به تجربه مشتری صدمه می زنید (یعنی به فروش در آینده خود).

  • درک بهتری از روند تجارت خود کسب کنید. توانایی بهبود و بهینه سازی برنامه شما متکی بر داشتن یک خط عملکرد واضح است.
  • با تعیین اهداف بودجه هفتگی یا دستمزد هفتگی، مدیران دارای یک راهنمای تصویری هستند که در آن زمان برنامه آنها در مقایسه با هدف قرار دارد.
  • از یک برنامه حضور و غیاب آنلاین استفاده کنید تا بتوانید از هرجایی پرسنل خود را کنترل کنید.

حتما بخوانید: بهترین ساعت کاری برای شرکت ها

کاهش جایگزینی کارکنان و افزایش بهره وری

جایگزینی کارمند بسیار بیشتر از نگهداری کارمندان هزینه دارد. بنابراین وقت بگذارید و برای راضی نگه داشتن کارکنان خود سرمایه گذاری کنید. خواه یک کارخانه تولیدی را مدیریت کنید یا یک شرکت حقوقی، شما باید روی تهیه یک محصول با کیفیت یا ارائه خدمات درجه یک متمرکز باشید. اما برای انجام این کار باید استعدادهای کیفی را جذب کنید، آن کارمندان را حفظ کنید و از فناوری نوظهور برای توانمند سازی نیروی کار باهوش تر استفاده کنید.
طبق نظرسنجی اخیر از بیش از 1400 کارگر شیفتی، 69٪ کارگران نگران امنیت شغلی هستند. در اینجا سه ​​نکته برای کمک به کارکنان خود در امنیت بیشتر در کارشان  و کاهش احتمال جابجایی ناخواسته کارمندان وجود دارد.

  • به تیم خود این اجازه را بدهید که قادر به جا به جایی شیفت ها با سایر کارکنان تیم باشند تا از عدم حضور و بی نظمی جلوگیری شود.
  • سعی کنید کارمندان خود را در کار شریک کنید و از آنها مشورت بگیرید زیرا وقتی که آنها احساس کنند که در کار سهیم نیستند از شما جدا خواهند شد.
  • سلامتی را در اولویت قرار دهید. از سلامت روان گرفته تا سلامت جسمی، وظیفه شما این است که سلامتی کارمندان را تحت کنترل داشته باشید. کارمندان خوشبخت منجر به مشتریانی خوشحال می شوند و گردش کارکنان پایین تر می آید.

مطلب پیشنهادی: روشهای کاهش هزینه آموزش منابع انسانی

عملکرد کارمندان را تشویق کنید

پاداش ها و پرداخت حق کمیسیون راهی عالی برای تشویق کارمندان برای انجام مداوم بهترین کارهاست و برنامه های پاداش باید براساس معیارهای عملکرد قابل اندازه گیری باشد.  وقتی کارمندان شما بیشترین بهره وری را داشته باشند، احتمالاً فروش افزایش خواهد یافت، که منجر به حاشیه سود بیشتر و بهتر شدن روحیه کارمندان می شود.

  • برنامه های پاداش را مرور کنید و مطمئن شوید که عملکرد تشویقی را به روشی قابل اندازه گیری انجام می دهید.
  • اهداف را در اولویت قرار دهید. بررسی کنید تا اطمینان یابید که معیارهای پاداش دهی، مطابق با اهداف فروش شما است.
  • اهداف عملکرد را با مدیران و کارکنان در میان بگذارید تا مطمئن شوید همه در مورد آنچه مورد نیاز است توافق نظر دارند.

در نظر داشته باشید که استفاده از یک نرم افزار حضور و غیاب با امکانات پیشرفته می تواند در این روند به شما کمک کند.
با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو بدون نیاز به هیچ گونه دستگاه و سخت افزاری میتوانید به راحتی تردد و حضور و غیاب پرسنل خود را کنترل کنید. با استفاده از این سیستم برای شرکت یا کسب و کار خود از وضعیت حضور و غیاب کارکنان در لحظه و هر کجا مطلع شوید و به کسب و کار خود نظم ببخشید.
سامانه حضور و غیاب آنلاین

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا