چگونه حسابداری آنلاین باعث تحول در کسب و کارها شد؟

چگونه حسابداری آنلاین باعث تحول در کسب و کارها شد؟

نرم افزارهای حسابداری سنتی که مدت هاست بر روی کامپیوترهای ما هستند و از آنها استفاده میکنیم، سال ها پیش یک نوآوری در نظر گرفته می شد. قبل از آنها تمام اطلاعات حسابداری فقط روی کاغذ وجود داشتند تا زمانی که رایانه شخصی به وجود آمد و این ایده که داده های مالی می توانند سازماندهی شده و به صورت الکترونیکی در دسترس ما باشند. فرآیند حسابداری با قدرت کامپیوترهای شخصی بسیار کارآمدتر شد.

از آن زمان تاکنون فناوری راه درازی را پیموده است و روشی که ما از کامپیوتر استفاده می‌کنیم کارآمدتر شد. به جای نگه داشتن هزاران موسیقی یا نرم افزار سنگین بر روی هارد دیسک خود، اکنون می توانید آنها را در فضای ابری ذخیره کنید و در عین حال از همان سطح دسترسی لذت ببرید.

نرم افزار حسابداری نیز از این از این قاعده مستثنی نبوده و با ظهور تکنولوژی رایانش ابری تغییرات زیادی کرده است. نرم افزار حسابداری آنلاین، ویژگی های مثبت نرم افزار حسابداری دسکتاپ سنتی را با مزایای بسیاری از ابر ترکیب می کند. در ادامه مطلب نشان می دهیم که چگونه مزایای ابر باعث ایجاد یک فرآیند حسابداری کارآمدتر می شود.

مطلب پیشنهادی: حسابداری آنلاین چیست؟ و مزایای حسابداری آنلاین

نرم افزار حسابداری آنلاین

دسترسی

مزیت بزرگ حسابداری ابری این است که داده های مالی را در هر زمان، هر مکان و از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت در دسترس قرار می دهد. نرم افزار حسابداری آنلاین دسترسی حسابداران به دفتر کل مشتریان خود را از هر رایانه ای، هر زمان که راحت باشد، امکان پذیر می کند.

حتما بخوانید: مزایای سیستم های حسابداری ابری برای کسب و کارهای نوپا

در دسترس بودن‌ باعث ایجاد همکاری بیشتر نیز می‌شود. همکاران شما می توانند به اسناد موجود دسترسی داشته باشند و در صورتی که در شرکت نباشند و شما با مشکلی مواجه شوید به راحتی کمکتان کنند. نرم افزار حسابداری ابری حسابداران را از مشغله کاری راحت می کند و به آنها این امکان را می دهد که خدمات ارزشمندتری را به مشتریان خود ارائه دهند.

گزارش در لحظه

یکی دیگر از مزایای نرم افزار حسابداری آنلاین این است که گزارش هایی را در لحظه از وضعیت مالی یک کسب و کار کوچک ارائه می دهد. با نرم افزار حسابداری سنتی، مدیران باید منتظر یک خروجی برای دسترسی به داده های مالی خود باشند. توانایی مشاهده داده‌های جاری و پاسخگویی فوری به آن‌ها به حسابداران و مدیران اجازه می‌دهد تا به طور فعال به نیازها و مشکلات مشتریان خود رسیدگی کنند.

راه اندازی آسان

شروع به کار با نرم افزار حسابداری ابری در مقایسه با سیستم های سنتی بسیار ساده است. هیچ هزینه اولیه گزافی یا سرمایه گذاری عمده ای در زمان خرید و نصب نرم افزار وجود ندارد. در بیشتر موارد فقط هزینه اشتراک ماه اول خود را پرداخت می کنید و شروع می کنید. علاوه بر این، کاربران ابری نگران انتشار نسخه جدیدی از نرم افزار نیستند که باعث شود نسخه فعلی آنها قدیمی شود. ارائه دهندگان آنلاین نرم افزار خود را در فضای ابری به روز می کنند و آن را بلافاصله در دسترس همه مشتریان خود قرار می دهند.

نرم افزار حسابداری ابری

فایل پشتیبانی اطلاعات

در نرم افزار حسابداری سنتی خرابی هارد دیسک، افزایش رطوبت محیط یا نوسان برق می تواند به معنای از دست رفتن کل اطلاعات مالی باشد. با استفاده از فضای ابر، داده ها در سرورهای امن ذخیره می شوند و خطر از بین رفتن اطلاعات مالی برای همیشه به دلیل شرایط پیش بینی نشده را از بین می برند. اکثر ارائه‌دهندگان نرم‌افزار آنلاین، پشتیبان‌گیری خودکار منظم از داده‌ها را – اغلب چندین بار در طول روز – معمولاً روی سرورهایی در مکان‌های مختلف انجام می‌دهند.

امنیت

حفاظت از اطلاعات خصوصی اغلب دغدغه افرادی است که نسبت به فضای ابر محتاط هستند. با این حال، واقعیت این است که نرم افزار حسابداری آنلاین اغلب ایمن تر از همتای سنتی خود است. هنگام کار کردن در دسکتاپ، احتمالاً از شما خواسته می شود که داده ها را به حسابدار خود ایمیل کنید یا برای دسترسی با کامپیوتری در مکان دیگر به یک دستگاه ذخیره سازی خارجی انتقال دهید. این موضوع دقیقا راه حل غلطی است که در حال حاضر بعضی از نرم افزارهای سنتی به مشتریان خود ارائه می‌کنند تا بتوانند با نرم افزارهای آنلاین رقابت کنند.

اما متأسفانه، این روش های تحویل از امنیت کمتری نسبت به فضای ابری برخوردار هستند. اکثر ارائه دهندگان حسابداری آنلاین از چندین لایه دیوار آتش (Firewall) استفاده می کنند و داده های ورودی و خروجی به فضای ابر را رمزگذاری می کنند و اطمینان حاصل می کنند که همه کارهای ممکن برای محافظت از داده های کاربر انجام می شود.

ابر برای آسان شدن بسیاری از امور و کارهای روزمره شکل گرفته است. به طور کلی، نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر فرآیند حسابداری را ساده می کند و مانند دیگر خدمات مبتنی بر این سیاست تمرکز دارد که کاربر به جای هزینه کل مالکیت تنها هزینه کمتری برای دسترسی بپردازد.

برای مثال در گذشته شما مجبور بودید برای تماشای یک سریال 30 قسمتی، هزینه چندین CD را پرداخت کنید اما با پیشرفت فضای ابری تنها با خرید یک اشتراک میتوانید کل مجموعه را تماشا کنید.

مطلب پیشنهادی: با پیشرفت تکنولوژی، آینده حسابداری چه خواهد شد؟

معرفی نرم افزار حسابداری فینتو

نرم افزار حسابداری فینتو علاوه بر این که به گونه ای طراحی شده که برای استفاده از آن نیاز به دانش حرفه ای حسابداری نداشته باشید و استفاده از آن بسیار آسان باشد، این نرم افزار نیازی به فرآیند طاقت فرسای نصب هم نداشته و بروز رسانی آن نیز به صورت خودکار اعمال میشود. با نرم افزار حسابداری تحت وب فینتو شما به راحتی می‌توانید با نرم‌افزارهای پیچیده خداحافظی کنید و مدیریت تمام نیازهای کسب و کار خود را با یک راه حل حسابداری ساده انجام دهید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو با هدف کاهش هزینه ها و سهولت در انجام امور برای مدیران و بخش امور مالی شرکت ها طراحی شده است. در ادامه برخی کارکردها و خدمات این نرم افزار یاد شده است:

  • کنترل موجودی انبار شرکت در پایان هر ماه
  • محاسبه دقیق و موشکافانه سود و زیان
  • مطلع شدن از حجم و زمان سفارش هرگونه کالا
  • ثبت و ضبط نمودن عملیات چک های دریافتی و پرداختی شرکت
  • کنترل ورود و خروج محصولات جدید به داخل انبار
  • ثبت و ضبط نمودن دستمزد کارگران و محاسبه کلیه هزینه ها
  • مدیریت نمودن حساب ها
  • ایجاد فاکتورهای سفارشات با آرم و لوگوی شرکت مربوطه
  • مقرون به صرفه بودن و سرعت عمل بالا

و …

فینتو به عنوان نرم‌افزار مبتنی بر ابر، مزایای بیشماری دارد که برای آگاهی بیشتر می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

3 در مورد “چگونه حسابداری آنلاین باعث تحول در کسب و کارها شد؟”

  1. از همه مهمتر که حسابداری انلاین بات حذف کاغذ تونسته حمایت قابل توجهی نسبت به محیط زیست داشته باشه

  2. لطفا در خصوص امنیت سیستم مالی انلاین بیشتر توضیح بدین؟
    چطور امنیتش رو تضمین می کنید؟

  3. امنین نرم افزار های ابری رو کی تضمین میکنه؟
    قابل حک شدن نیست؟
    میشه بهش کاملا اعتماد کرد؟
    چه تضمینی وجود داره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا