اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص تبصره ماده 100

اطلاعیه مهم سازمان امرو مالیاتی کشور

در جلسه 18 خرداد ماه 1401 تصمیم نهایی در خصوص تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال 1400 که با حضور جمعی از وزرا و مدیران از جمله نمایندگان اتاق اصناف تهران، رئیس کل و مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، هیئت امنای بازار تهران و همچنین اتاق اصناف تهران اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: شرایط تبصره ماده 100 قانون مالیات ها در سال 1400

  1. تعدیل لازم نسبت به بعضی از صاحبان مشاغل امور صنفی از جمله مشاغل آسیب دیده از کرونا، پوشاک، لوازم صوتی و تصویری و همچنین تلفن همراه، با توجه به بالا بودن نسبت سودآوری، به عمل آید.
  2. در پرونده های مشارکت مدنی با عنایت به نصاب تبصره ماده 100 برای هر یک از شرکا به صورت جداگانه نصاب مذکور در فعالیت شغلی لحاظ گردد.
  3. نسبت سودآوری فعالیت که در اجرای مقررات آیین نامه اجرایی ماده 219 قانون مالیات های مستقیم مشخص گردیده، برای اطلاع عموم در دسترس قرار بگیرد.
  4. با توجه به میزان فروش مشخص شده، مودیانی که بالاتر از حد نصاب مذکور در تبصره ماده 100 برای عملکرد سال 1400 قرار می گیرند، نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

تبصره ماده 100 قانون مالیاتی

بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین

مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو یک سیستم تحت وب و آنلاین است که شامل خدماتی از جمله سیستم حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، تنخواه گردان و حسابداری آنلاین می‌شود. آنلاین بودن خدمات فینتو باعث می شود تا کاربران علاوه بر امکان دسترسی آسان از هر مکان و در هر زمان، هزینه های کمتری نسبت به سیستم های قدیمی بپردازند.

با نرم‌افزار حسابداری آنلاین فینتو، شما به راحتی می‌توانید با نرم‌افزارهای پیچیده خداحافظی کنید و مدیریت تمام نیازهای کسب و کار خود را با یک راه حل حسابداری ساده انجام دهید. فینتو به عنوان نرم‌افزار مبتنی بر ابر، مزایای بیشماری دارد که برای آگاهی بیشتر می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

 

اشتراک گذاری:

1 در مورد “اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص تبصره ماده 100”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا