آحاد جامعه باید از حق بیمه خود آگاه شوند

خرید سوابق بیمه‌ای گذشته غیر قانونی است

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور در نشست خبری 9 تیر ماه در محل سازمان تامین اجتماعی با اصحاب رسانه گفتگویی داشت.

میرهاشم موسوی گفت: یکی از تکالیف قانونی، حقوقی و در نهایت یکی از مهم ترین رسالت سازمان تامین اجتماعی، تحت پوشش قرار دادن اکثریت جامعه است.

هاشمی در ادامه گفت: از اصلی ترین راهبرد های این سازمان، توسعه بیمه همگانی است و در حال حاضر 72 درصد جامعه تحت پوشش این بیمه قرار دارند. جالب توجه است که در طی هفته گذشته 5.5 میلیون نفر تحت پوشش بیمه های پایه و الباقی اقشار جامعه نیز با همکاری دیگر صندوق های خدمات بیمه بر اساس اصل 29 قانون اساسی می بایست حمایت گردند.

وی ادامه داد: عدم اطلاع رسانی در زمینه بیمه های اجتماعی، یکی از معضلات اساسی به حساب می آید؛ چرا که بسیاری از افراد از حق بیمه همگانی خود آگاه نبوده و اقدامی برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن انجام نمی دهند.

بیشتر بخوانید: بیمه مشاغل آزاد چیسیت؟

موسوی در ادامه به بیمه دانشجویی نیز اشاره کرد. وی گفت: در طی ماه های گذشته تعداد دانشجویانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند به 5 برابر رسیده است و در حال حاضر 39 هزار نفر از دانشجویان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. ناگفته نماند که این تعداد نیز در برابر تعداد کلیه دانشجویان اللخصوص علم‌آموزان رشته‌های علوم پزشکی با دوره‌های درازمدت تحصیلی، اندک محسوب می شود. چراکه این قشر از جامعه در سن مولد بوده و در کنار علم آموزی خدمات ارائه می دهند و بر این اساس می بایست حمایت شوند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد رسانه‌ها نیز باید در مورد بیمه دانشجویی تامین اجتماعی اطلاع‌رسانی کرده و دانشجویان را از حقوق قانونی خود آگاه نمایند.

موسوی در آخر گفت امروز برخی از بیمه‌شدگان سازمان خواستار خرید سوابق بیمه‌ای گذشته بوده و این امر زمینه قانونی ندارد. رقم اعتبار این سابقه نیز هنگفت بوده و بنابراین یک فرصت ارزنده تضییع می‌شود و دانشجویان به عنوان سرمایه کشور، امروز از طریق طرح بیمه دانشجویی می‌توانند مانع از تضییع این فرصت شوند.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا