مشوق ها و تسهیلات سامانه مودیان + دانلود فایل پایانه های فروشگاهی

مشوق ها و تسهیلات سامانه مودیان

با همه گیر شدن موضوع سامانه مودیان، همه به دنبال تسهیلات و مشوق های مالیاتی سامانه مودیان هستند تا ببینند که آیا تشویق یا تسهیلاتی مشمولشان خواهد بود؟ در این مقاله از فینتو تمامی مشوق ها و تسهیلات سامانه مودیان را برای شما آماده کرده ایم پس مثل همیشه تا انتهای مقاله همراه فینتو باشید.

 

مشوق ها و تسهیلات سامانه مودیان

پیش از شروع توجه داشته باشید که تشویق ها و تسهیلات سامانه مودیان که در ادامه با هم میخوانیم تا 5سال بعد از شروع اجرایی شدن سامانه مودیان قابل اجرا و معتبر است.

مشوق ها و تسهیلات سامانه مودیان، مطابق با قانون پایانه های فروشگاهی و آیین نامه های اجرایی به شرح زیر است:

1-   مطابق با ماده 17 قانون پایانه های فروشگاهی، سازمان امور مالیاتی موظف است که  تا مدت زمان 5 سال پس از استقرار سامانه مودیان، به منظور تشویق صاحبان مشاغلی که فروش های خود را از طریق پایانه های فروشگاهی انجام داده اند و کالا و خدمات مورد نیاز خود را از واحدهای اقتصادی عضو سامانه مودیان خریداری کرده باشند، معادل 20% از ارزش افزوده ای که مودی در هر دوره پرداخت میکند و یا 1% از فروش (هر کدام که کمتر باشد) تا سقف 6میلیون تومان در هر دوره به عنوان پاداش همکاری، از مالیات ارزش افزوده دوره بعدی او کسر خواهد کرد. در صورتی که میزان این پاداش بیشتر از مبلغ ارزش افزوده مودی باشد، مقدار باقی مانده در ارزش افزوده دوره های بعدی او کسر خواهد شد. به طور مثال اگر شما 6 میلیون تومان پاداش همکاری دریافت کنید اما ارزش افزوده شما مجموعا 4 میلیون  تومان باشد، 2 میلیون تومان پاداش همکاری باقی مانده برای شما ذخیره میشود و در دوره ی بعدی ارزش افزوده  برای شما لحاظ خواهد شد.

نکته مهم:  اگر مودی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده نباشد، این پاداش همکاری از مالیات تکلیفی او در همان سال کسر خواهد شد. حداکثر پاداش همکاری برای مودیان، نمیتواند بیشتر از 50% از مالیات عملکرد ابرازی او باشد.

2-    مطابق با ماده 18 قانون پایانه های فروشگاهی، سازمان مالیات موظف است به منظور تشویق مصرف کنندگان نهایی (اشخاص حقیقی)، که از پایانه های فروشگاهی و شبکه های بانکی خرید خود را انجام میدهند، از هر 10 صورتحساب الکترونیکی صادر شده، یک صورتحساب را به قید قرعه کشی انتخاب کند و دو برابر مبلغ صورتحسابی را که بر اساس آن مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده است، به حساب بانکی او مسترد کند. این جوایز از محل وصولی های سازمان پرداخت میشود و طی مدت زمان شش ماه  از تاریخ اجرایی شدن این قانون، به حساب برندگان پرداخت میشود. این جوایز به میزان معافیت مالیات بر حقوق در هر سال، از پرداخت مالیات و تسلیم اظهارنامه معاف هستند

3-مطابق با ماده 20 قانون پایانه های فروشگاهی سازمان مکلف است که از 6 ماه پس از اجرایی شدن این قانون، آن دسته از مودیانی را که تمام تکالیف مالیاتی و ابلاغ شده از سوی سازمان مالیات را رعایت کرده اند و از نرم افزارهای حسابداری مورد تایید راهبری کارگروه سامانه مودیان استفاده میکنند، از ارائه دفاتر یا اسناد و مدارک موضوع قوانین مالیاتهای مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده مستثنی کند.

4-  مطابق با ماده 21 قانون پایانه های فروشگاهی سازمان اجازه دارد برای آن دسته از مودیانی که در سامانه مودیان ثبت نام کرده اند و تکالیف مالیاتی خود را به موقع انجام داده اند، بدهی مالیات بر ارزش افزوده مربوط به سال های 96 به قبل را قطعی نموده و تمامی جریمه های او را به مدت 3 سال تعلیق کند. در صورت ارتکاب تخلفات مذکور در ماده(9) این قانون توسط مؤدی در طول زمان تعلیق و محکومیت وی در هیات حل اختلاف مالیاتی، مؤدی حسب رأی هیأت، ملزم به پرداخت تمام یا بخشی از جریمه های تعلیق شده خواهد بود. پس از انقضای مهلت فوق الذکر در صورت عدم ارتکاب تخلفات مذکور در ماده (9) جریمه های تعلیق شده بخشیده میشود.

 

 “ بیشتر بخوانید: لیست خطاهای سامانه مودیان + راه حل و دانلود فایل کامل

شرایط استفاده از مشوق ها و تسهیلات سامانه مودیان:

همانطور که در بالا و در تعریف های هر یک از تشویق های مالیاتی خواندیم. برای استفاده از مشوق های مالیاتی سامانه مودیان لازم است که دارای شرایط زیر باشید

  •   ثبت نام در سامانه مودیان و انجام به موقع همه تکالیف مالیاتی
  •   استفاده از پایانه های فروشگاهی

دانلود قانون پایانه های فروشگاهی pdf:

در ادامه برای شما فایل pdf قانون پایانه های فروشگاهی و آیین نامه های اجرایی را برای دانلود آماده کرده ایم: دانلود فایل pdf قانون پایانه های فروشگاهی

 

“بیشتر بخوانید: وضعیت pending سامانه مودیان چیست؟ آموزش کامل

 

بهترین روش ارسال صورتحساب الکترونیکی:

با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو میتوانید بدون پرداخت هزینه ای جداگانه و بدون نیاز به نصب و راه اندازی نرم افزار، در هر کجا و در هر زمان صورتحساب الکترونیکی خود را به سامانه مودیان ارسال کنید. نرم افزار حسابداری فینتو به مدت 15 روز مهلت استفاده کاملا رایگان دارد و شما میتوانید همین حالا با کلیک بر روی تصویر زیر و ایجاد یک حساب کاربری، ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان و همینطور کلیه امور مالی و حسابداری کسب و کار خود را آغاز کنید:

نرم افزار حسابداری آنلاین

 

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا