آموزش دریافت کد رهگیری مالیاتی – آموزش استعلام کد رهگیری

آموزش دریافت کد رهگیری مالیاتی

کد رهگیری مالیاتی پیش نیاز هرگونه اقدام مالیاتی است چرا که به منزله تکمیل ثبت نام شما در نظام مالیاتی است. در این مقاله از فینتو با هم به آموزش دریافت کد رهگیری مالیاتی و آموزش استعلام یا بازگردانی کد رهگیری مالیاتی میپردازیم.

پس اگر در جست و جوی یک آموزش کامل درباره دریافت کد رهگیری مالیاتی هستید، مثل همیشه همراه فینتو باشید.

 

کد رهگیری مالیاتی چیست؟

از سال 1399 مطابق با قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، تمام مودیان مالیاتی ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی هستند که در انتهای آن کد 10 رقمی به عنوان کد رهگیری مالیاتی  دریافت خواهند کرد.

 

چه کسانی باید کد رهگیری مالیاتی دریافت کنند؟

در حال حاضر این قانون شامل تمامی مودیان مالیاتی است و شما چه شخص حقیقی باشید و چه حقوقی در صورتی که مشمول پرداخت مالیات هستید، ملزم به ثبت نام در نظام مالیاتی و دریافت کد رهگیری مالیاتی هستید. همچنین برای ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان نیز، لازم است که ابتدا پرونده مالیاتی خود را تشکیل داده باشید و این کد رهگیری 10 رقمی را دریافت کرده باشید. در حال حاضر اشخاص حقیقی بیشترین تقاظا را برای ثبت نام در سامانه امور مالیاتی دارند چرا که برای اشخاص حقوقی به محض ثبت شرکت به صورت خودکار پرونده مالیاتی تشکیل میشود و پیامکی حاوی کد اقتصادی و کد رهگیری مالیاتی برای آن ها ارسال خواهد شد.

 

 بیشتر بخوانید: اینتا کد چیست؟ آموزش دریافت و ویرایش اینتا کد

 

آموزش دریافت کد مالیاتی

اول از همه مهم است بدانید که در حال حاضر ثبت نام در سامانه امور مالیاتی و دریافت کد رهگیری مالیاتی کاملا به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه https://tax.gov.ir است. حالا مرحله به مرحله آموزش ثبت نام و دریافت کد رهگیری مالیاتی را باهم میخوانیم:

1- ابتدا وارد سامانه سازمان امور مالیاتی به نشانی https://tax.gov.ir/ شوید، از قسمت نوار بالای صفحه گزینه “خدمات اصلی مالیاتی” و سپس گزینه “پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک” را انتخاب کنید.

2- در انتهای صفحه ای که مشاهده میکنید، گزینه “ورود به ثبت نام” را انتخاب کنید

3- در صفحه رو به رو بر روی گزینه “دریافت اطلاعات کاربری” کلیک کنید. در این قسمت ابتدا کد ملی/کد اتباع/ شماره فراگیر خود را وارد کنید. سپس مشخص کنید شخص ایرانی یا اتباع و یا شخص حقوقی/شرکت هستید. در ادامه نیز تاریخ تولد و شماره همراه خود را وارد کنید.

4- پس از آن وارد اکانت اختصاصی خود خواهید شد. در صورتی که اطلاعات خود را قبلا به صورت ناقص وارد کرده باشید یا اطلاعات نیاز به ویرایش داشته باشند، میتوانید با انتخاب پرونده مالیاتی اطلاعات خود را ویرایش کنید. درصورتی هم که پرونده مالیاتی نداشته باشید، با وارد کلیه اطلاعات هویتی مربوط به خود و شرکای تجاریتان میتوانید نسبت به ثبت نام پرونده مالیاتی اقدام کنید.

5- پس از تکمیل اطلاعات درخواست شده، پیامکی از سوی سازمان امور مالیاتی دریافت خواهید کرد که حاوی یک کد ده رقمی است. این کد ده رقمی همان کد رهگیری مالیاتی شما است.

6-پس از آن، ثبت نام شما تکمیل شده است و میتوانید به تمامی امور مالیاتی خود از جمله ارسال صورتحساب الکترونیکی، ارسال اظهارنامه مالیاتی، ارسال لیست معاملات فصلی و ارزش افزوده بپردازید و یا نسبت به دریاقت

 

 بیشتر بخوانید : سامانه مودیان برای اشخاص حقیقی – آموزش کامل سامانه مودیان

 

نحوه استعلام کد مالیاتی

برای استعلام کد مالیاتی یا در صورتی که کد مالیاتی خود را فراموش کرده اید مسیر زیر را دنبال کنید:

  • وارد سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی https://tax.gov.ir/ شوید. از قسمت نوار بالای صفحه گزینه “سایر خدمات مالیاتی” را انتخاب کنید
کد رهگیری مالیاتی
(تصویر شماره 1)

 

  • مطابق با تصویر شماره 2، در قسمت سمت چپ صفحه گزینه “فراموشی کد رهگیری ثبت نام” را انتخاب کنید
آموزش استعلام کد رهگیری مالیات
(تصویر شماره 2)

 

  • در صفحه ای که اکنون پیش رو دارید، شماره همراه تایید شده (شماره ای که قبلا با آن ثبت نام کرده اید) و شناسه ملی خود را وارد کنید. پس از کلیک بر روی گزینه “پیامک شماره رهگیری” شماره رهگیری به شماره شما ارسال خواهد شد (تصویر شماره 3)

دریافت کد رهگیری مالیاتی

 

 

این روزها که بحث سامانه مودیان و ارسال صورتحساب الکترونیکی دغدغه اصلی تمام مودیان مالیاتی است، پیشنهاد میکنیم که به طور رایگان صورت حساب الکترونیکی خود را با نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو ارسال کنید. فینتو علاوه بر ارسال صورتحساب الکترونیکی، امکان ساخت فایل csr، کلید عمومی و کلید خصوصی را هم برای شما فراهم کرده است تا به صورت جامع به هر آنچه لازم است درباره سامانه مودیان در اختیار داشته باشید، دسترسی داشته باشید. فینتو 15 روز مهلت استفاده کاملا رایگان از نرم افزار حسابداری را برای شما پیش بینی کرده است و همین حالا با کلیک بر روی تصویر زیر و ایجاد حساب کاربری میتوانید صورتحساب الکترونیکی خود را به سامانه مودیان ارسال کنید و کار خود را با فینتو آغاز کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا