نصاب معاملات چیست؟ حد نصاب معاملات 1403 اعلام شد!

نصاب معاملات

نصاب معاملات یا حد نصاب معاملات از جمله موارد پرکاربرد است که رقم آن به صورت سالیانه توسط وزارت دارایی مشخص میشود و در مواردی مانند معاملات فصلی، برگزاری مزایده و مناقصه و .. کاربرد دارد. در این مقاله از فینتو قرار است که به صفر تا صد هرآنچه که لازم است درباره نصاب معاملات بدانید بپردازیم. پس مثل همیشه تا انتها همراه فینتو باشید.

  

 

حد نصاب معاملات چیست؟

هر سال وزارت دارایی با بررسی شاخص های مختلف، حد نصاب معاملات را تعیین میکند و به این ترتیب معاملات با توجه به رقم معامله، به سه دسته معاملات کوچک، معاملات متوسط و معاملات بزرگ تقسیم میشوند. تعیین حد نصاب معاملات در هنگام ارائه صورت های مالی، برگزاری مناقصه ها و مزایده ها و ارسال صورتحساب معاملات فصلی بسیار کاربردی هستند.

 

 

حد نصاب معاملات کوچک 1403

تعیین حد نصاب معاملات کوچک از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که حد نصاب معاملات متوسط و بزرگ با توجه به رقم نصاب معاملات کوچک تعیین میشود.

نصاب معاملات کوچک در سال 1403 مطابق با تصویب نامه هیئت وزیران، تا سقف دو میلیارد و یکصد میلیون ریال است. بنابراین معاملات کم تر از این رقم در دسته معاملات کوچک قرار میگیرند

 

 

حد نصاب معاملات متوسط 1403

سقف حد نصاب معاملات متوسط در سال 1403 برابر با رقم بیست و یک میلیارد ریال است. بنابراین معاملاتی که رقم کل آن ها بیشتر از دو میلیارد و صد میلیون ریال و تا سقف بیست و یک میلیارد ریال هستند، در سال 1403 در دسته معاملات متوسط قرار میگیرند.

 

حد نصاب معاملات بزرگ 1403

معامله هایی که برآورد اولیه مبلغ آن ها بیشتر از 21 میلیارد باشد، در دسته معاملات بزرگ قرار میگیرند

 

” بیشتر بخوانید: حد مجاز فروش سامانه مودیان چیست؟ راهنمای کامل ماده 6 سامانه مودیان

 

بخشنامه حد نصاب معاملات 1403

در ادامه بخشنامه حد نصاب برای معاملات 1403 را باهم مشاهده میکنیم

  نصاب معاملات 1403

حد نصاب معاملات فصلی 1403

حد نصاب برای معاملات فصلی برابر با 5% حد نصاب معاملات کوچک است. گفتیم که در سال 1403 حد نصاب معاملات کوچک مبلغ دو میلیارد و یکصد میلیون ریال است. پس این نصاب برای معاملات فصلی 1403 برابر است با مبلغ 105 میلیون ریال. در صورتی که مجموع مبالغ فروش و مجموع فاکتور شما هنگام ارسال معاملات فصلی کمتر از این رقم باشد، دیگر نیازی به ثبت طرف دوم معامله نیست.

 

 

دریافت تسهیلات بدون گواهی مالیاتی

در سال جدید اشخاص حقوقی تا 65% نصاب معاملات متوسط (13 میلیارد و 650 میلیون ریال) و اشخاص حقیقی تا 35% نصاب معاملات متوسط(7 میلیارد و 350 میلیون ریال) میتوانند بدون نیاز به استعلام و دریافت مالیاتی اقدام به دریافت تسهیلات ارزی و ریالی از بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی کنند.

 

 

ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

این روزها تمام کسب و کارها و فعالان اقتصادی مشمول ثبت نام و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان هستند. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو میتوانید در هر زمان و از با هر دستگاهی (کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و…)صورتحساب الکترونیکی خود را به سامانه مودیان ارسال کنند. فینتو نیازی به نصب و راه اندازی نرم افزارهای سخت و گران قیمت ندارد و شما میتوانید همین حالا و با ایجاد یک حساب کاربری، صورتحساب الکترونیکی خود را به سامانه مودیان ارسال کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا