رفتار با مشتری و خدمات به مشتریان باید چگونه باشد

رفتار با مشتری و خدمات به مشتریان باید چگونه باشد

موفقیت شما در کسب و کار بستگی به رفتار با مشتری ها و شناسایی نیاز آنان دارد . شما باید فراتر تولید کننده یا ارائه دهنده خدمات باشید و کارکنان شما باید از تماس اولیه با مشتری تا پس از اتمام خرید و همینطور زمان استفاده از محصول یا خدمات بهترین رفتار را با مشتری داشته باشند و آن را راضی نگه دارند. به همین دلیل بهتر است به چند نکته زیر در رفتار با مشتری توجه کنید.

گوش دادن به مشتری

خدمات به مشتری خوب با گوش دادن به  مشتریان درباره نیازها ، خواسته ها یا نگرانی هایشان شروع می شود. اگر بتوانید پاسخ کامل و صادقانه ای به سؤالات آنها بدهید ، شروع به جلب اعتماد آنها و ایجاد اعتبار شرکت خود می کنید. این امر احتمال اینکه مشتری بخواهد از شما خدمات یا محصول تهیه کند را بسیار بالا می برد . علاوه بر این ، گوش دادن به مشتریان – چه به صورت حضوری ، از طریق ایمیل و چه از طریق تلفن – راهی عالی برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای تهیه هر چه بهتر محصولات ، خدمات و رویه های شما برای رفع نیازهای آنها در آینده است. دعوت از مشتریان برای تماس با شما نشان می دهد که واقعاً به بازخورد آنها و رضایت آنها علاقه دارید.

حتما بخوانید: پخش مویرگی و ویژگی‌های آن

پاسخ سریع

اگر شرکت شما به سوالات تلفن و ایمیل مشتری به موقع پاسخ ندهد ، شما مشتریان را از دست خواهید داد. حتی وقتی یک شرکت بزرگ ، مشتریان را به مدت طولانی غیر معقول بی پاسخ بگذارد، مشتریان نیز به اطرافیان خود می گویند که : ( پاسخ ندادند – پاسخ سریع ارائه نمی دهند – مشتریان را ناامید می کنند ) و به مشتریان این احساس دست می دهد که برای شما بی اهمیت هستند و شما برای آنان ارزش قائل نیستید. این امر می تواند در صورت تماس با شرکت برای سفارش دهی ، تأثیر منفی بگذارد. اگر مشتری نیاز فوری به محصول یا خدمات داشته باشد ، ممکن است به یکی از رقیب های شما مراجعه کند که به سرعت پاسخ دهد.

انعطاف پذیری عملیاتی

کلیه شرکت ها باید سیاست ها و رویه هایی را اعمال کنند که مشتریان را بیشتر به آنها نزدیک شوند. برای مثال فرض کند فروشگاه شما فقط تا ساعت 18 باز است و یک مشتری به دلیل ترافیک سنگین قرار است ساعت 19 به شما برسد، در این شرایط رفتار با مشتری صحیح این است که صبر کنید و به امور مشتریتان رسیدگی کنید.
گاه اگر قوانین مجموعه خود را به خاطر مشتری زیر پا بگذارید باعث می شود تا افراد متوجه شوند که برای شما اهمیت دارند.

حتما بخوانید: راه های تبدیل کسب و کار سنتی به دیجیتال

پیگیری

تکرار تماس و پیگیری رضایت مشتریان برای شرکت ها بسیار مهم است زیرا حفظ مشتری فعلی نسبت به کسب مشتری جدید از طریق تلاش های بازاریابی مانند تبلیغات ، تبلیغ و یا حضور در نمایشگاه ها ، هزینه کمتری دارد. وقتی مشتری محصول یا خدمات از شما دریافت می کند ، هنوز رضایت مشتری کامل نیست. یک شرکت می تواند با پیگیری پس از خرید ، سطح رفتار با مشتری خود را نشان دهد و مشتری را کاملا راضی کند زیرا ممکن است مشتری یا از خدمات یا محصول راضی نباشد و یا باز هم خدمات احتیاج داشته باشد . پیگیری همچنین می تواند به صورت ارسال کارت یا ایمیل با تشکر از مشتری برای تجارت خود اقدام کند.

فینتو:

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا