رشد حسابداری و حسابرسی چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟

رشد حسابداری و حسابرسی چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟

شاید بعضی‌­ها فکر کنند که حسابداری شغلی کسل­‌کننده و یکنواخت است و حسابدار مدام با انبوهی از اعداد ریز و درشت مواجه است و نباید در حساب و کتاب خود کوچک­ترین اشتباهی مرتکب شود. این فکر از جنبه­‌ای درست و از جنبۀ دیگر نادرست است. مفاهیمی مانند رشد حسابداری و حسابرسی و بررسی راه‌­ها و شیوه­‌های آن، امروزه بسیار رایج­‌تر از گذشته شده است. آیا تا به حال فکر کرده‌­اید که حسابداری و حسابرسی چگونه رشد میکنند؟

عوامل رشد حسابداری و حسابرسی چیست؟

شغل حسابداری هم مانند اکثر شغل­‌های دیگر از دو بخش اصلی تشکیل می­‌شود: نیروی انسانی و بخش‌های فنی (نرم­‌افزاری و سخت­‌افزاری).
بنابراین برای رشد و پیشرفت حسابداری به­‌صورت اصولی نیز باید در هر دوی این زمینه­‌ها به میزان مساوی رشد داشت؛ هم حسابدار باید ویژگی­‌ها و مهارت‌های خاصی داشته باشد و هم ابزارهای کار او باید تخصصی بوده و مدام در حال بهتر و به روز شدن باشد.
عوامل رشد حسابداری و حسابرسی چیست؟

حسابدار خوب چگونه موجب رشد حسابداری و حسابرسی می­شود؟

حسابدار خوب یکی از اصلی‌ترین عوامل ارتقادهندۀ این شغل است و با داشتن ویژگی­‌های خاص و همچنین پرورش آن‌ها می‌­تواند آیندۀ شغل حسابداری و حسابرسی را متحول کند. در ادامه با تعدادی از این ویژگی­‌ها آشنا می­شوید:

  1. داشتن تخصص و مهارت کافی

قبل از آغاز فعالیت به‌­عنوان حسابدار، باید با تمام مباحث این شغل به­‌صورت کامل و عملی آشنا شده باشید. صرف دانستن مباحث تئوری حسابداری، هرگز موجب موفقیت شغلی شما نخواهد شد.

  1. آشنایی با همۀ وظایف حسابداران

وظایف حسابداران به­طورکلی به چهار زمینۀ اصلی تقسیم می­شود:

  1. وظایف روزمره: که شامل مهارت‌های دفترداری، محاسبۀ حقوق و دستمزد، حسابداری هزینه­‌ها و… است.
  2. وظایف تکنیکی: که بودجه­‌بندی­‌ها و حسابداری­‌های مدیریت را در بر می­‌گیرد.
  3. وظایف تخصصی: که انواع تصمیم­‌گیری­‌ها، حسابرسی­‌ها و گزارشگیری­هاست.
  4. وظایف پژوهشی: که اغلب به حوزۀ ارتقای مهارت‌های تحلیلی و تخصصی مربوط است.
  1. محدود کردن حوزۀ کاری و تعیین گرایش

امروزه همۀ سازمانها و کسب­وکارها به دنبال افراد متخصص می­گردند. حسابداری جزو حوزه­هایی است که تنوع گرایش زیادی دارد. شما باید از میان حوزه­های مختلف حسابداری، یک شاخه را برای خودتان انتخاب کنید و در آن به تخصص برسید.

  1. تسلط داشتن بر نرم‌­افزارهای تخصصی

نرم­‌افزارهای تخصصی متنوعی برای حسابداری و حسابرسی وجود دارد و شما برای موفقیت در این شغل باید حداقل بر روی دو نرم‌­افزار تسلط کافی داشته باشید.

  1. دقیق و متمرکز بودن

شاید بتوان گفت مهم‌­ترین ویژگی شخصیتی حسابداران باید دقت و تمرکز باشد. بدون داشتن این ویژگی­‌ها نمی­‌توانید در شغل حسابداری پیشرفت چندانی بکنید.

بخش‌های فنی (نرم‌­افزاری و سخت‌­افزاری) چه تأثیری در رشد حسابداری و حسابرسی خواهد داشت؟
یکی از مهم­‌ترین بخش‌ها و حوزه­‌هایی که پیشرفته شدن آن‌ها موجب رشد حسابداری و حسابرسی می­‌شود، ارتقای بخش فنی در کار حسابداری است. کار حسابداری علاوه بر نیروی متخصص به ابزارهایی هم نیاز دارد که می‌­توان آن‌ها را در دو دستۀ سخت‌­افزاری و نرم­‌افزاری جای داد. هرچقدر که نرم‌­افزارهای تخصصی مورد نیاز برای حسابداری به روزتر و پیشرفته‌­تر باشد، دقت و کیفیت و سرعت کارها افزایش می‌­یابد و این مساوی خواهد بود با رشد حسابداری و حسابرسی.
در ادامه به مهم­ترین ویژگی­‌هایی که یک نرم‌­افزار حسابداری باید داشته باشد اشاره می­کنیم:

  1. داشتن سرعت بالا در پردازش داده­‌ها
  2. ساده بودن بخش کاربری و قسمت‌های مربوط به وارد کردن داده­‌ها
  3. ارائه کردن خودکار گزارش‌ها
  4. وجود داشتن بخش راهنمای یادگیری در بخش تنظیمات نرم‌­افزار مربوطه
  5. ارائه دادن گزارش‌های مالی کاربردی و تحلیلی
  6. داشتن رابط­‌ها و ابزارهای گرافیکی مناسب
  7. سازگار بودن با نوع کسب و کار
  8. تضمین کردن امنیت اطلاعات و داده‌­های مالی
  9. دارا بودن پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب

و….
هرچه این نرم‌­افزارها به روزتر و دارای امکانات بیشتر باشد، کارها راحت­تر، دقیق‌­تر و با سرعت بیشتری انجام می‌­شود و در نهایت موجب رشد حسابداری و حسابرسی خواهد شد و حسابداران نیز از کار کردن با آن‌ها احساس خوبی خواهند داشت.
نتیجه‌­گیری:
رشد حسابداری و حسابرسی فرایندی پیچیده و تخصصی است و به متغیرها و عوامل گوناگونی بستگی دارد. آشنایی با این عوامل می‌­تواند کمک بسیاری به کسب و کارها برای مدیریت بخش‌های حسابرسی‌­شان بکند. حسابداری شغلی است که امکان پیشرفت و به‌­روز بودن در آن بسیار زیاد است و می‌­توان با آموختن تکنیک­‌های ویژه، مسیر رشد و پیشرفت حسابداری و حسابرسی را برای خود و دیگران هموارتر و دلپذیرتر کرد.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

2 در مورد “رشد حسابداری و حسابرسی چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟”

  1. امسال فکر نکنم بتونیم حرف از رشد تو هیچ مبحثی بزنیم
    رشد حسابداری هم با توجه به اوضاع اقتصادی هیچ کس نداره

  2. علیرضا جوانمرد

    خیلی متشکر بابت مطالب جذابتون
    از زاویه خیلی متاوفتی به حسابداری و مباحث مربوط نگاه میکنین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا