چند نکته مختص کسب و کارهای کوچک برای افزایش بازدهی کارکنان

چند نکته مختص کسب و کارهای کوچک برای افزایش بازدهی کارکنان

افزایش بازدهی کارکنان چیزی بسیار فراتر از این است که اطمینان حاصل کنید که زیردستان شما در هر ساعتی که پشت میز کار خود هستند، دارند کار می کنند. بهبود بهره وری کارکنان عبارت است از درگیر کردن کارکنان در فعالیت های مختلف و درک اینکه چرا آنها در وهله اول بازدهی ندارند.

ایجاد یک محیط الهام بخش که افزایش بازدهی کارکنان را تسریع می بخشد، شاید در سخن آسان باشد اما در عمل کار چندان راحتی نیست. با این حال، به لطف تحقیقات مداوم در مورد رفتار کارمندان و توسعه ابزارهایی برای ردیابی میزان موفقیت اینگونه تلاش ها، سرمایه گذاری در مدیریت سرمایه انسانی (HCM) آنقدر آسانتر و موثرتر شده که توانسته به افزایش بازدهی کارکنان در کسب و کارهای کوچک کمک کند.

رویکردهای بی شماری وجود دارد که می تواند تسهیل بخش بهره وری کارکنان باشد، اما این صاحبان مشاغل و به خصوص مدیران کسب و کارهای کوچک هستند که باید ببینند کدام رویکرد بیش از بقیه مناسب شرکتشان است؟

افزایش بازدهی کارکنان

چند نکته در باب افزایش بازدهی کارکنان در کسب و کارهای کوچک

آنچه در اینجا فهرست وار به عنوان بهبود عملکرد کارکنان اشاره می شود، نه تنها به خروجی نهایی شرکت کمک خواهد کرد بلکه یک فرهنگ سازمانی مبتنی بر مشارکت و وفاداری را نیز به وجود می آورد.

در نظر گرفتن مشوق های اقتصادی برای همه کارمندان

اطمینان حاصل کنید که مشوق های شما در همه سطوح کارکنان و نه فقط خدمه ارشد اعمال می شود. اگر می خواهید حتی کارمندان سطح پایین شما نیز به موفقیت شرکت متعهد باشند، قطعاً باید مشوق های سالم را پیاده سازی کنید. برای توجیه هزینه، مطمئن شوید که برنامه تشویقی شما با اهداف خاص درآمد گره خورده است.

نکته: کارت های هدیه، یک برنامه امتیازی برای پول نقد یا تخفیف، انجام قرعه کشی یا اعمال تخفیف در بیمه سلامت را در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن مشوق های اقتصادی به عنوان راهی برای افزایش بازدهی کارکنان

گرفتن بازخورد معنی دار

ما در مورد فقط بازخورد مثبت صحبت نمی کنیم، اگر صادقانه نباشد بازخورد واقعی نخواهد بود – باید بتواند همه زمینه های بهبود را در بر گیرد.

بخش مهم این موضوع ارائه بازخورد معنی دار است، بازخوردی که واقعاً برای کارمندان مفید و دلگرم کننده باشد و به آنها کمک کند تا تغییرات مثبت ایجاد کنند. بازخورد باید همیشه قابل تأمل باشد و بهتر است به طور منظم انجام شود تا مطمئن شوید کارمندان در مسیر درست قرار دارند.

حتما بخوانید: سه نکته برای بهبود سلامت سازمانی شما

نکته: به زبان بدن خود توجه کنید. افزودن علایمی همچون سر تکان و لبخند زدن به بازخورد سیگنال های مثبتی ارسال می کند. تن صدا نیز مهم است. ارسال بازخورد با یک همکار مورد اعتماد را تمرین کنید و ببینید آیا آنها می توانند سیگنالهای منفی را که از آنها آگاه نیستید، شناسایی کنند.

گرفتن بازخورد معنادار به عنوان راهی برای افزایش بهره وری در کسب و کارهای کوچک

احترام را در اولویت قرار دهید

بین احترام گذاشتن به کارمندان فقط برای کاری که انجام می دهند و احترام گذاشتن به آنها به عنوان یک فرد تفاوت وجود دارد. می توان شرط بست که کارمندان شما می توانند تفاوت این دو را از هم تشخیص دهند. کارمندان مولد، کارمندانی هستند که به خاطر همان چیزی که هستند مورد احترام اند.

این یک استراتژی ساده اما بسیار مؤثر است که نه تنها باعث افزایش بازدهی کارکنان در محل کار می شود، بلکه افرادی را پرورش می دهد که لازم نیست به آنها گوش زد کرد که گاهی اوقات باید فراتر از انتظارات عمل کنند.

نکته: کارمندان را تشویق کنید تا در جلسات نظرات خود را بیان کنند. روی حرف آنها حرف نزنید یا سخن آنها قطع نکنید. ایده های خوب را ستایش کنید.

برای افزایش بازدهی کارکنان احترام را در اولویت قرار دهید

ممنوعیت استفاده از اینترنت در محل کار را بردارید

استفاده از شبکه های اجتماعی در محل کار دلیل اصلی عملکرد ضعیف کارکنان نیست. عدم احترام، انگیزه ها و اهداف مشخص همگی جز عواملی هستند که باعث می شوند کارمندان وقت را به صورت آنلاین تلف کنند. محدود کردن استفاده از اینترنت فقط به کینه توزی و تنفر دامن می زند.

کسب و کارهای کوچک بهتر است اجازه دهند که کارمندان هر طور که دوست دارند از اینترنت استفاده کنند. به آنها امکان می دهد مشکلات مربوط به کار را به روش های جدید و ابتکاری حل کنند. شبکه های اجتماعی یک ابزار و روش عالی بازاریابی برای ردیابی رقبا به شمار می روند.

نکته: در مورد اینکه چه جستجویی در اینترنت مناسب است و چه چیزی مناسب نیست، صریح باشید. توضیح دهید که چه مواردی از نظر استفاده از رایانه برای استفاده شخصی منصفانه است و چه چیزی غیر منصفانه است.

برداشتن محدودیت های اینترنت در محل کار برای افزایش بهره وری

تمام سطوح مدیریت را آموزش دهید

یکی از راه های بالا بردن بهره وری و افزایش بازدهی کارکنان در شرکت، به خصوص در کسب و کارهای کوچک این است که آموزش در تمام سطوح مدیریت صورت گیرد. فقط مدیریت ارشد را آموزش ندهید، بلکه مدیران و سرپرستان میانی را نیز زیر چتر آموزش بگیرید. غالباً این مدیرانِ نادیده گرفته شده که سال های اولیه دوره کاری خود را می گذارند، به شدت نیاز به پشتیبانی آموزشی و فرصت های توسعه دارند.

حتما بخوانید: توصیه های مالی برای کسب و کار های کوچک

نکته: اگر آموزش رسمی پر هزینه است، برای ثبت نام دوره های آنلاین به آنها کمک مالی کنید، برای آنها کتاب بخرید و یا هزینه حضور در کنفرانس های داخلی و خارجی را متقبل بشوید. به کارمندانی که در این زمینه تنها به خود اتکا می کنند، پاداش دهید.

آموزش به تمام سطوح مدیریت برای افزایش بهره وری

از کارکنان پشتیبانی کنید

حمایت از رهبری می تواند از بسیاری جهات نمود پیدا کند اما یک چیز مشترک دارد: کارمندان به خاطر آن فوق العاده سپاسگزار خواهند بود.

حمایت می تواند به معنای جایگزینی تجهیزات ناکارآمد یا از رده خارج یک کارمند، پشتیبانی از تعادل کار و زندگی و ارائه حمایت عاطفی در زمانی باشد که کارمند هدف انتقادات ناعادلانه قرار گرفته است. حمایت در مواقعی که بیشتر از سایر موقعیت ها کارمندان به آن نیاز دارند روشی قدرتمند برای بهبود روحیه و وفاداری در محیط کار و بالا بردن بهره وری است.

نکته: با کارمندان خود ارتباط نزدیک برقرار کنید. اگر متوجه شدید که یکی از کارکنان شما دارد دوران سختی را سپری می کند، در مورد راه های مقابله با وضعیت مشابهی که خودتان داشتید، صحبت کنید. از آشکار کردن نقاط ضعف و آسیب پذیری خود نترسید.

پشتیبانی از کارکنان به عنوان راهی برای افزایش کارایی

حتما بخوانید: همه چیز درباره بازده سرمایه گذاری یا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) و کاربردهای آن

اهداف روشنی داشته باشید

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش بازدهی کارکنان در محل کار این است که اطمینان حاصل کنید که کارمندان دقیقاً اهداف خود را می دانند. قوانین و انتظارات شفاف وضع کنید و مشخص کنید که چرا فلان هدف تعیین شده است. اهداف را به طور مساوی در بخش ها یا در شرکت به عنوان یک کل اعمال کنید، تا هیچ کس احساس نکند که از قافله جا مانده یا آدم حساب نشده.

در صورتی که کارکنان نتوانند اهداف مورد نظر را برآورده کنند، داشتن اهداف روشن به همان اندازه مهم است که داشتن استراتژی های مناسب حائز اهمیت است. برای نظارت بر میزان پیشرفت، بازرسی منظم را اعمال کنید و کارمندان غیرمولد را روانه مشاوره کنید. بسیار مهم است که دقیقاً از دلیل عدم موفقیت کارمند مربوطه مطلع باشید – آیا در محل کار (یا خانه فرد) عواملی وجود دارد که ذهن او را مخدوش کرده اند؟

از این گذشته، صرف وقت برای کمک به بهبود کارمندان در مقایسه با استخدام فرد جدید، بسیار مقرون به صرفه تر است. حفظ کارمندان را در اولویت قرار دهید.

نکته: این یک روش مدیریتی خوب است که به کارمندان اجازه می دهد بهره وری خود را نیز کنترل کنند. به علاوه نرم افزارهایی در بازار وجود دارد که می توانند به کارمندان اجازه دهند که پیشرفت خود را رصد کرده و خود را پاسخگوی تنبلی کارکنان دیگر بدانند. شما می توانید یک ردیاب برای رصد سایتها و اپ هایی که کارکنان بیشترین وقت خود را صرف آنها می کنند، راه اندازی کنید تا کارمندان بهتر ببینند که وقت خود را کجا دارند تلف می کنند و این را به یک بازی تبدیل کنند تا بهتر بتوانند روز به روز بهره وری خود را بهبود بخشند.

تعیین اهداف روشن برای بالا بردن بهره وری

ستایش و به رسمیت شناختن فراموش نشود

اگر کارمندی کاری را انجام می دهد که شایسته ستایش و تقدیر است، اجازه ندهید فرصت از دست برود. به رسمیت شناختن در واقع می تواند انگیزه ای حتی بهتر از پول باشد.

نکته: در تعریف و تمجید، خاص عمل کنید و اجازه ندهید که بین عمل نیک و ستایش فاصله بیافتد. همچنین نسبت به فرد حساس باشید: برخی از تعریف و تمجید عمومی لذت می برند و برخی دیگر واژه های خاص را می پسندند.

ستایش و تکریم در جهت بالا بردن بهره وری فرد

در روند وقفه ایجاد کنید

اینکه افراد تا مقطع اضمحلال به کار کردن ادامه دهند یک شیوه مدیریتی مناسب برای افزایش بازدهی کارکنان و بهره وری آنها نیست. همه ما به وقف نیاز داریم، چه کوتاه باشد و چه تعطیلات درازمدت را شامل شود. این امر حتی به بهبود عملکرد مغز نیز کمک می کند.

این می تواند به سادگی به رسمیت شناختن نیاز کارکنان به رفع فشار و استفاده از کامپیوترهای شرکت برای استفاده شخصی و یا استفاده از گوشی موبایل در محل کار باشد.

نکته: در تقویم کاری کارکنان مدت زمان هایی را به استراحت آنها برای فشار زدایی از آنها اختصاص دهید و آنها را تشویق کنید تا از آن زمان برای انجام مدیتیشن، رفتن به سفر یا پیاده روی استفاده کنند.

ایجاد وقفه برای افزایش بهره وری

مدیریت ارشد به عنوان مدل های نقش

روحیه محیط کار به احترام کارمندان به مدیریت ارشد بستگی دارد. اگر آنها به رهبران خود احترام بگذارند و آنها را تحسین کنند، کارکنان اشتیاق بیشتری به کار خود خواهند داشت. رهبران باید به همان روشی رفتار کنند که انتظار دارند کارمندانشان رفتار کنند یا کارمندان سریع متوجه آن رفتار می شوند.

نکته: با در نظر گرفتن مسئله سلامت روان، پرهیز از اضافه کاری زیاد و ایمیل زدن به کارکنان در تمام ساعات، تعادل بین زندگی و کار را تشویق کنید. همچنین برای صاحبان کسب و کارهای کوچک مهم است که اشتباهات خود را بپذیرند، به حرف های کارمندان گوش فرا دهند و هرگز قضاوت های سریع نکنند.

مدیریت ارشد به عنوان مدل های نقش

جمع بندی

دستیابی به حداکثر بازدهی کارکنان یکی از بزرگترین چالش های هر صاحب کسب و کار یا مدیر است. با وادار کردن کارکنان به کارهای صحیح به روش صحیح می توان با همان منابع تولید بیشتری کرد. به عبارت دیگر، کار کارآمد به طور حتم منجر به نتیجه کسب و کار بهتر با هزینه های کمتر خواهد شد. کسب و کارهای چه کوچک و چه بزرگ نیک می دانند که افزایش بازدهی کارکنان کار سختی است. حقیقت ماجرا این است که رهبری یک تیم متشکل از افراد با دیدگاه ها و خلقیات مختلف بدون نوعی درگیری و ارتباط نادرست غیرممکن است. با این حال، رویکردهای بی شماری وجود دارد که می تواند روند بهره وری کارکنان را تسهیل بخشد و به صاحبان مشاغل، به خصوص مدیران کسب و کارهای کوچک کمک کنند که با بررسی اوضاع مناسب ترین رویکرد را انتخاب کنند.

معرفی یک راه برای ساده:

با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو بدون نیاز به هیچ گونه دستگاه و سخت افزاری میتوانید به راحتی تردد و حضور و غیاب پرسنل خود را کنترل کنید. با استفاده از این سیستم برای شرکت یا کسب و کار خود از وضعیت حضور و غیاب کارکنان در لحظه و هر کجا مطلع شوید و به کسب و کار خود نظم ببخشید.

سامانه حضور و غیاب آنلاین

اشتراک گذاری:

2 در مورد “چند نکته مختص کسب و کارهای کوچک برای افزایش بازدهی کارکنان”

  1. خیلی خوب بود
    بنده جایی کار میکردم که از لحاظ مالی خوب بود اما چون احترام و الباقی کارها مشکل داشت کسی حاضر نبود اونجا کار کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا