سرمایه گذار فرشته کیست؟

سرمایه گذار فرشته کیست؟

استارت‌آپ ها در دنیای امروز بسیار پرطرف‌دار شده‌اند و در زمینه ‌های متعدد و گوناگونی شروع به خدمات رسانی کرده‌اند. سرمایه‌گذاری یکی از ارکان اصلی استارت‌آپ ها است و بدون آن تقریباً هیچ استارتاپی نمی‌تواند به موفقیت برسد. روش ‌های گوناگون و متفاوت زیادی وجود دارند که می‌توانند در نهایت به ‌عنوان یک روش مناسب سرمایه‌گذاری شناخته شوند. ما در این محتوا تلاش داریم تا برای شما در رابطه با یک روش سرمایه‌گذاری صحبت کنیم. فردی که در این روش سرمایه ‌گذاری می‌کند، با نام سرمایه گذار فرشته شناخته می‌شود. این نوع سرمایه‌گذاری همان ‌طور که از نام آن پیداست یک راه نجات می‌باشد و تا حد بسیار زیادی به نفع کسب ‌و کار های کوچک و استارت‌آپ ها می‌باشد زیرا صفر تا صد هزینه ‌ها را در بر می‌گیرد و بدون هیچ ‌گونه مشکل و دغدغه‌ای می‌تواند به کمک کارآفرینان جوان بیاید.

سرمایه گذار فرشته فردی است که در واقع توانایی مالی بسیار زیادی دارد و می‌تواند چندین و چند کسب‌ و کار جدید و استارتاپ نوپا را پشتیبانی کند. توجه نمایید که شما می‌توانید از میان دوستان و آشنایان خودتان یک سرمایه گذار فرشته پیدا کنید تا بتوانید بیزینس‌تان را به پیشرفت برسانید. ناگفته نماند که روش ‌های گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند شما را به این نوع سرمایه‌گذاران وصل کنند؛ اما کسب‌ و کار شما باید آن‌ قدر مناسب و سود ده باشد تا این افراد قانع شوند روی پروژه شما سرمایه‌ گذاری نمایند و هزینه‌ های شما را بر دوش بکشند تا کسب‌ و کارتان به پیشرفت مطلوبی برسد.

سرمایه گذار فرشته کیست؟

اگر بخواهیم به‌ صورت جزئی‌تر برای شما در رابطه با سرمایه گذار فرشته صحبت کنیم باید بگوییم این فرد، فردی بسیار پول‌دار است که از دارایی‌ های شخصی‌اش بهره می‌برد تا به کمک استارت‌آپ ها بپردازد.‌ سرمایه گذار فرشته درست مانند یک فرشته نجات می‌ماند که می‌تواند کسب‌ و کار ها را از شکست دور نگه دارد و سرمایه اولیه برای شروع یک کسب‌ و کار را تامین کند. این فرد معمولاً درآمد نسبتاً بالایی دارد و از دارایی‌هایش استفاده می‌کند تا یک یا چند کارآفرین را مورد حمایت حمایت خود قرار دهد.

در ازای در اختیار قرار دادن پول، سرمایه گذار فرشته در واقع به ‌عنوان سهام‌دار یک استارت‌آپ شناخته می‌شود و بخشی از دارایی استارت‌آپ را از آن خود می‌کند. توجه کنید که در اکثر موارد این دسته از سرمایه گذاران تنها در مراحل اولیه به کمک استارت‌آپ ها و کسب ‌و کار ها می‌آیند تا باعث شوند استارتاپ مورد نظر روی روند پیشرفت راحت‌تر قدم بردارند. هنگامی‌ که آن‌ ها پیشرفت نسبتاً مناسبی داشته‌ باشند، سرمایه گذار فرشته از آن پروژه خارج می‌شود و روی پروژه دیگری تمرکز می‌کند. البته در بسیاری از موارد نیز ممکن است سرمایه‌گذاری ادامه‌دار باشد، اما به ‌صورت عام سرمایه گذار فرشته تنها به کسب ‌و کار‌های نوپا کمک می‌کند تا جان بگیرند‌. شما ممکن است که در میان دوستان و آشنایان خود بتوانید به ‌راحتی یک سرمایه گذار فرشته پیدا کنید و از او درخواست کمک داشته باشید.

ویژگی ‌های سرمایه گذار فرشته

بررسی ویژگی ‌های سرمایه گذار فرشته

توجه کنید که سرمایه گذار فرشته دارای ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد و مشخصی است که او را از سرمایه‌گذاران دیگر جدا می‌کند. حال بیایید با هم به بررسی ویژگی‌ های این سرمایه‌گذار بپردازیم. توجه کنید که سرمایه گذار فرشته یک گروه نیست؛ در واقع شخصی است که سرمایه خوبی دارد و تلاش می‌کند تا از طریق سرمایه گذاری روی کسب‌ و کار‌های نوپا هم به این کسب‌ و کار‌ها کمک کند، و هم سرمایه خودش را افزایش دهد. توجه کنید که این سرمایه‌گذار‌ها معمولاً به روش‌ های سنتی سرمایه‌گذاری مانند خرید ملک و املاک و سرمایه‌ گذاری در بورس علاقه‌مند نیستند و تلاش می‌کنند تا از طریق روش ‌های دیگر سرمایه خودشان را چندین برابر کنند.

حتما بخوانید: چگونه استارتاپ‌ ها را ارزش‌ گذاری کنیم؟

از طرف دیگر این سرمایه‌گذاران معمولاً توقع آن‌چنانی در رابطه با بازگشت سرمایه خویش ندارند؛ اما تلاش می‌کنند روی ایده‌ هایی سرمایه ‌گذاری کنند که مطمئن هستند آن ایده به موفقیت خواهد رسید و کارآفرین از بنیه و توانایی لازم برخوردار است تا بتواند ایده خودش را به مرحله نهایی و موفقیت برساند. سرمایه گذار فرشته در مراحل اولیه معمولاً تمام هزینه‌ های پیشرفت یک کسب‌ و کار را پرداخت می‌کند و در واقع وظیفه فراهم آوردن خواسته های کارآفرین را بر عهده دارد.

این سرمایه‌گذار‌ ‌ها با هدف رشد خلاقیت و اقتصاد اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند و هدفشان پیشرفت اقتصادی کشور است. توجه نمایید که این نوع سرمایه‌گذاری، جزء سرمایه گذاری های پر خطر به حساب می‌آید، زیرا ممکن است که در عین حمایت کردن، یک ایده توانایی به  پیشرفت رسیدن را نداشته باشد و در همان مراحل اولیه از بین برود و از گردون رقابت ‌های میان استارت‌آپ ها حذف شود. به‌ طور کلی این سرمایه‌گذار در واقع به‌ عنوان یک فرد خیر شناخته می‌شود، اما در عین‌ حال بدش نمی‌آید که سرمایه‌اش چندین برابر شود.

بررسی مزایای استفاده از خدمات سرمایه ‌گذار فرشته  

توجه نمایید که سرمایه گذار فرشته تا حد بسیار زیادی برای کسب‌ و کارهای نوپا مناسب است؛ اما بیایید به‌ صورت جزئی‌تر بررسی کنیم که مزایای یک سرمایه ‌گذار  فرشت چیست. در ادامه با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره اصول سرمایه گذاری موفق

در دسترس بودن سرمایه 

مورد اولی که می‌تواند در دسته‌ی مزایای این سرمایه‌گذار قرار بگیرد، در دسترس بودن همیشگی سرمایه است. شما می‌توانید در هر زمانی ‌که می‌خواهید توضیحاتی را به سرمایه گذار فرشته بدهید و از او بخواهید که مبلغی را برای انجام فعالیت‌ های گوناگون به شما اهدا کند. بهتر است که شما به ‌صورت شفاف و واضح برای سرمایه‌گذار مشخص کنید که می‌خواهید هزینه ‌ها را در چه زمینه‌ای خرج کنید تا ابهامات به ‌طور کامل برطرف شود.

انعطاف‌پذیری بسیار بالا

توجه کنید که سرمایه گذار فرشته مالکیت تمام دارایی‌ هایی را دارد که قرار است به پروژه‌تان کمک کند تا رشد به بهترین نحو ممکن رشد نماید.‌ به ‌همین دلیل انعطاف‌پذیری بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد؛ زیرا شما نیازی ندارید که افراد گوناگون را متقاعد سازید که پروژه شما به پیشرفت خواهد رسید. اما ممکن است که در صورت استفاده از وام ‌های گوناگون نیاز داشته باشید تا افراد بسیار زیادی را در  بانک ‌ها متقاعد کنید که به چه مقدار هزینه نیاز دارید. همین موضوع باعث می‌شود که استفاده از خدمات سرمایه گذار فرشته برای شما مناسب‌تر و مفیدتر باشد.

استفاده از تخصص این فرد

سرمایه گذار فرشته معمولاً فردی است که در زمینه سرمایه‌گذاری تخصص زیادی دارد. بی‌دلیل نیست که یک فرد توانسته توانایی مالی بسیار زیادی داشته باشد و به سرمایه‌گذاری روی کسب ‌و کارهای دیگر بپردازد. شما می‌توانید برای این ‌که شانس موفقیت خود را بالاتر ببرید، از تخصص این افراد بهره ببرید تا متوجه شوید که استفاده از سرمایه درچه زمینه‌ای برای شما سود‌ده تر و مناسب‌تر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: منتور کیست و منتورینگ چیست؟

دسترسی به موفقیت در سریع ترین زمان ممکن

سرمایه گذار فرشته می‌تواند بعد از قطعی شدن تصمیمش، سرمایه را مستقیماً در اختیار شما قرار دهد و به شما کمک کند تا به سرعت روند پیشرفت را طی کنید. اما استفاده از خدمات دیگری مانند وام ‌های بانکی ممکن است زمان بسیار زیادی را از شما بگیرد. پس اگر شما به‌ دنبال پیشرفت سریع هستید، استفاده از خدمات سرمایه گذار فرشته برای شما مناسب‌تر و مفیدتر خواهد بود. علاوه ‌بر این موضوع، اگر بتوانید در مراحل اولیه گسترش کسب‌ و کار خود به پیشرفت برسید، شانس سرپا ماندن کسب ‌و کار‌تان بیشتر خواهد بود. اگر شما در جا بزنید و نتوانید کسب‌ و کار خود را به پیشرفت برسانید، ممکن است که زیر کسب‌ و کار های موفق دیگر له شوید و نتوانید خودتان را به موفقیتی که مد نظرتان است، برسانید.

آیا استفاده از خدمات سرمایه گذار فرشته برای ما محدودیت ‌هایی را ایجاد می‌کند؟

در کنار مزایا، استفاده از خدمات سرمایه گذار فرشته ممکن است که محدودیت‌ های گوناگونی را برای شما داشته باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی برخی از این محدودیت ها بپردازیم.

انتظارات سرمایه‌گذار 

انتظارات سرمایه‌گذار 

هر فردی که به ‌عنوان سرمایه گذار فرشته شناخته می‌شود، در عین شبیه بودن به یک فرشته نجات، انتظاراتی دارد و شما باید به‌ طور کامل از این انتظارات آگاه باشید و تلاش کنید تا آن ‌ها را برآورده سازید‌. توجه داشته باشید که درست است که این سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تا مبلغ اولیه برای گسترش کسب‌ و کار ها در اختیار شما قرار دهند، اما از شما انتظار دارند که سرمایه‌شان چندین برابر شود و با سود کلان به دست آنان برگردد. با توجه به این‌ موضوع، ممکن است که در برخی موارد انتظارات سرمایه‌ گذار به‌طور کامل برطرف نشود و همین شرایط می‌تواند مشکلاتی را میان شما و سرمایه‌گذار به وجود بیاورد.

از دست دادن کنترل کسب ‌و کار

شما به‌ عنوان یک فرد کارآفرین تا حد بسیار زیادی کنترل کسب‌ و کار خود را برعهده دارید، اما با وجود یک سرمایه‌ گذار فرشته که تمام هزینه ‌های شما را پرداخت می‌کند ممکن است که تا حدی کنترل برخی کار ها را از دست دهید و نیاز داشته باشید که مطابق با سلیقه سرمایه‌گذار خود رفتار کنید. این‌موضوع نیز یکی دیگر از معایب سرمایه گذار فرشته بوده و تا حد نسبتاً زیادی منطقی است؛ زیرا یک سرمایه‌گذار اگر بفهمد زمینه سرمایه‌گذاری‌اش سودده نخواهد بود، قطعا سرمایه خودش را نجات می‌دهد. پس در شرایطی ممکن است که شما نیاز داشته باشید تا انعطاف‌پذیری خود را بالاتر ببرید و به سرمایه گذار فرشته نیز قدرت تصمیم‌گیری دهید و تا خیالش راحت شود که روند کار مناسب‌تر و منطقی‌تر در حال پیشرفت می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: ویژگی رهبر کاریزماتیک

چگونه می‌توانم یک سرمایه گذار فرشته پیدا کنم؟

توجه نمایید که سرمایه گذار فرشته می‌تواند از طریق روش‌ های گوناگونی در دسترس شما قرار گیرد. برای مثال در قدم اول شما به سراغ دوستان و آشنایان خودتان بروید و با استفاده از انواع گوناگون طرح‌ های توجیهی تلاش کنید تا به آن‌ ها بفهمانید کسب‌ و کار شما در آینده سوددهی نسبتاً زیادی خواهد داشت. در این شرایط ممکن است که افرادی پیدا شوند تا علاقه‌مند باشند روی کسب‌ و کار شما سرمایه‌گذاری کنند و سرمایه خودشان را چندین برابر نمایند. علاوه‌ بر این موضوع شما می‌توانید به سراغ کسب ‌و کار های دیگر بروید و با پرس ‌و جو از آن‌ ها متوجه شوید که آیا سرمایه گذار فرشته ای را می‌شناسند یا خیر. گشتن در گروه ‌های متفاوت در شبکه‌ های مجازی و رفتن به سراغ افراد ثروتمند نیز در این زمینه می‌تواند به شما کمک‌کننده باشد.

اما به این‌موضوع دقت و توجه داشته باشید که جذب سرمایه گذار فرشته این‌ طور نیست که شما به سراغ سرمایه‌گذار بروید و از او بخواهید که روی پروژه شما سرمایه‌گذاری کند و آن فرد نیز با آغوش باز پیشنهاد شما را قبول کند! شما برای جذب سرمایه گذار فرشته، به یک طرح توجیهی نسبتاً مناسب نیاز دارید تا بتوانید با استفاده از این طرح توجیهی باعث شوید تا افراد به سمت شما جذب گردند و علاقه‌مند شوند تا روی پروژه شما سرمایه‌گذاری کنند.

جمع‌بندی 

ما در این محتوا تمام تلاش خودمان را کردیم تا برای شما در رابطه با سرمایه گذار فرشته صحبت کنیم و به شما بگوییم که این سرمایه‌گذار کیست و چه وظایفی را برعهده دارد. به ‌طور کلی سرمایه گذار فرشته گزینه بسیار مناسبی برای کسب ‌و کار های نوپایی است که نمی‌خواهند در راه پیشرفت خودشان هیچ مانعی وجود داشته باشد. استفاده از این خدمت می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا سریع‌تر در مسیر پیشرفت قدم بردارند و به اهدافی که آن ‌ها را در ذهن دارند دسترسی کامل داشته باشند.

بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین

مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو یک سیستم تحت وب و آنلاین است که شامل خدماتی از جمله سیستم حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، تنخواه گردان و حسابداری آنلاین می‌شود. آنلاین بودن خدمات فینتو باعث می شود تا کاربران علاوه بر امکان دسترسی آسان از هر مکان و در هر زمان، هزینه های کمتری نسبت به سیستم های قدیمی بپردازند.

با نرم‌افزار حسابداری آنلاین فینتو، شما به راحتی می‌توانید با نرم‌افزارهای پیچیده خداحافظی کنید و مدیریت تمام نیازهای کسب و کار خود را با یک راه حل حسابداری ساده انجام دهید. فینتو به عنوان نرم‌افزار مبتنی بر ابر، مزایای بیشماری دارد که برای آگاهی بیشتر می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

2 در مورد “سرمایه گذار فرشته کیست؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا